Microsoft – wspólnie z partnerami: Perfect Data, Leaware & M4B. RedNT, Agrisolutions, Ilabo, Solution4Labs, Pentacomp, Photon, Spartaqs, Zonifero, Billennium, Digital Fingerprints, Seedia, Talking Things oraz 3D Printer – chce pokazywać klientom rozwiązania wspierające cyfrową transformację.
W biurze Microsoft w Warszawie uruchomiono pierwsze w Europie Centralnej i Wschodniej, i 46 na świecie Microsoft Technology Center. Ma ono pozwolić polskim klientom skorzystać z laboratorium kompetencji i wiedzy technologicznej oraz wspierać ich w obszarze cyfrowej transformacji. Microsoft Technology Center to globalny projekt Microsoft realizowany na kluczowych rynkach na świecie, który służy rozwiązywaniu wyzwań biznesowych klientów firmy za pomocą technologii. W ramach MTC zespół ekspertów będzie współpracować z polskimi klientami z sektora komercyjnego i publicznego, wspierając ich na drodze cyfrowej transformacji. To właśnie w tym miejscu liderzy biznesu – wspólnie z ekspertami technicznymi MTC – będą mogli współtworzyć, testować, rozwijać, a następnie wdrażać w swoich firmach transformacyjne rozwiązania oparte o najnowsze technologie, takie jak cloud computing, sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe czy Internet rzeczy.
„Naszą misją w polskim oddziale Microsoft jest wspieranie polskich klientów w ich dążeniu do transformowania biznesów w oparciu o nowe technologie. Microsoft Technology Center uruchomione właśnie w Polsce jest dowodem dojrzałości polskiego rynku i zapotrzebowania na partnerskie podejście do projektów cyfrowej transformacji, w których każdy klient jest przez nas traktowany indywidualnie. Istotą MTC jest bowiem pogłębiona współpraca z każdym klientem, uwzględniająca jego specyfikę branżową, wyzwania, priorytety biznesowe i wizję rozwoju” – komentuje Mark Loughran, dyrektor generalny w polskim oddziale Microsoft. „Jestem przekonany, że w ten sposób pomożemy naszym klientom osiągnąć ich zamierzone cele dotyczące transformacji cyfrowej, a w rezultacie przyczynimy się do rozwoju silnej gospodarki cyfrowej” – dodaje.
Do MTC zapraszani będą klienci Microsoft, którzy rozpoczęli już podróż w kierunku transformacji cyfrowej i wdrożyli rozwiązania chmurowe w swojej organizacji. Do ich dyspozycji będą eksperci techniczni, przestrzeń wymiany doświadczeń, infrastruktura testowa, a także dostęp do technologii Microsoft oraz rozwiązań firm partnerskich z Polski i z całego świata. Zadaniem tej międzynarodowej społeczności eksperckiej będzie nieustanne dzielenie się wiedzą oraz wspieranie polskich przedsiębiorstw i instytucji we wdrażaniu innowacyjnych technologii. Poza skrojonymi na miarę sesjami dla poszczególnych klientów w MTC będą przeprowadzane również sesje edukacyjne w zakresie wszystkich technologii chmurowych Microsoft.
„Ścieżka w Microsoft Technology Center prowadzi od zdefiniowania problemu do wypracowania rozwiązania i przygotowania go do wdrożenia u klienta. Zwykle taki proces trwa wiele miesięcy. W MTC, dzięki dostępności ekspertów i stworzonych warunków do koncentrowania się na wyniku, proces ten można skrócić nawet do kilku dni, w zależności od złożoności projektu. MTC jest miejscem, gdzie technologia łączy naszych klientów i partnerów w celu skutecznej realizacji wizji rozwoju biznesu. Naszym głównym zadaniem jest tak wspólnie współpracować, aby polskie przedsiębiorstwa dostały skuteczne narzędzia do rywalizacji na silnie konkurencyjnym rynku, a instytucje publiczne stawały się coraz bardziej przyjazne obywatelowi” – mówi Adam Dzwonkowski, dyrektor MTC w Warszawie.
W ramach MTC prezentowany jest m.in. scenariusz „Poznaj swojego klienta”, który pozwala lepiej zrozumieć potrzeby klienta w erze cyfrowej. Dla gości MTC dostępna jest również tzw. Aleja Innowacji, w której obecnie prezentowane jest 14 rozwiązań partnerów Microsoft, wyznaczających przyszłość branż: handlu, finansów, produkcji, rolnictwa a także funkcjonowanie miasta przyszłości.
„Z zaciekawieniem przyjęliśmy zaproszenie otrzymane od Microsoft Technology Center do udziału w sesji dotyczącej rozwoju kompetencji technologicznych oraz warsztatach dotyczących wykorzystania – zbudowanego w ramach JSW – Centrum Kompetencyjnego. Jesteśmy przekonani, że czas spędzony z architektami MTC zbudował przekonanie, że mamy strategicznego partnera w cyfrowej transformacji Grupy JSW. Zdajemy sobie sprawę, że zaangażowanie typu MTC nie sprowadza się do jednego spotkania i zamierzamy wspólnie z Microsoft zbudować mapę drogową, która ma odpowiadać na wyzwania stojące przed naszą organizacją” – mówi Piotr Toś, prezes zarządu JSW IT Systems, jednego z pierwszych klientów MTC.