Jednym z najbardziej wyczekiwanych prezentów gwiazdkowych w Polsce jest nowy telefon. Warto jednak pamiętać o tym, że im droższy smartfon, tym droższa jest jego naprawa. Przedstawiamy 5 modeli, których koszty serwisowania przyprawiają o zawrót głowy i sięgają nawet 6 tysięcy złotych. Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez firmę Deloitte, Polacy w tym roku przeznaczają więcej pieniędzy na prezenty niż w roku ubiegłym. Co roku kupujemy też coraz droższe modele smartfonów, których naprawa to wydatek rzędu nawet kilku tysięcy złotych. Według raportu przedstawionego przez Digital Care, pomimo że 70 proc. użytkowników zabezpiecza swoje telefony etui, folią, czy szkłem, to blisko połowa Polaków doświadczyła uszkodzenia swojego smartfona. Najczęściej po prostu wyślizgują się nam z rąk, powodując pęknięcia ekranu, wpadają do wody lub zostają przypadkowo zalane. Wypadki te powodują uszkodzenia wyświetlacza lub całkowitego uszkodzenia telefonu, a dość często koszt naprawy w autoryzowanym serwisie jest bliski kosztowi zakupu nowego urządzenia. Za naprawę samego wyświetlacza w topowych modelach zapłacimy: Samsung Galaxy Z Fold 2 - ok. 3100 zł Samsung Galaxy Z Flip - ok. 2600 zł iPhone 13 Pro Max - ok. 1800 zł iPhone 12 - ok. 1500 zł Samsung Note 20 5G Ultra - ok. 1200 zł Koszty naprawy wzrosną, jeśli poza wyświetlaczem uszkodzone zostaną też inne elementy. „Rekordowo drogi w skutkach okazał się wypadek z udziałem telefonu Samsung Galaxy Z FOLD 2. Koszt naprawy wyniósł 6400 zł, czyli niemalże równowartości nowego urządzenia. W przypadku składanych modeli potencjał na uszkodzenie wyświetlacza jest większy niż w standardowych modelach z uwagi na budowę urządzenia. Zdarza się, że klienci podczas składania telefonu pozostawiają na LCD przedmioty, które po złożeniu uszkadzają LCD. Naprawa tego typu urządzeń wymaga dużej precyzji i kompetencji technika, ponieważ nawet drobny błąd może spowodować naruszenie delikatnych części, na przykład wyświetlacza. W przypadku serii Fold obsługa serwisowa jest bardziej złożona ze względu na budowę urządzenia. W porównaniu ze standardowym telefonem mamy dodatkowo zawias oraz podwójnie występujące elementy, takie jak: LCD, płyta, bateria” – wyjaśnia Piotr Wójcik, General Manager serwisu MTTC, należącego do Digital Care Group.