Rynek
ClickMeeting – blisko 2 miliony webinarów i ponad 24 miliony uczestników w 2021 roku
Cyfryzacja komunikacji postępuje w ogromnym tempie, stąd duża popularność wydarzeń online, w tym webinarów, które na stałe zagościły w nowej rzeczywistości. Słowo „webinar” w mijającym roku w polskim internecie odnotowało niemal 1,2 mld wyświetleń, podczas gdy rok wcześniej było to 313 mln, wynika z badań SentiOne. Jak podaje z kolei polski ClickMeeting, na stworzonej przez nich platformie, w ujęciu globalnym, przeprowadzono blisko 2 miliony webinarów, w których uczestniczyło ponad 24 miliony użytkowników.
Okazuje się także, że w od stycznia do listopada tego roku słowo „webinar” zostało wspomniane przez polskich internautów ponad 406 tys. razy. Dla porównania, w roku 2020 było to 205 tys., co oznacza 66% wzrost – wynika z danych SentiOne.
Obecna sytuacja pandemiczna oraz cyfrowa transformacja przyczyniły się do rosnącej popularności webinarów – można wykorzystać je do prowadzenia wszelkiego rodzaju działań, które dotychczas odbywały się głównie na żywo, takich jak m.in. szkolenia, kursy, nauka zdalna, konferencje lub prezentacje produktów. Dla wielu stały się one także źródłem zarobku. Jak podaje ClickMeeting, rekordowy zysk z pojedynczego webinaru, przeprowadzonego za pośrednictwem należącej do firmy platformy, odnotowano w Wielkiej Brytanii – wyniósł on 19 180 GBP. Z kolei w Polsce było to ponad 60 tys. zł.
“2020 roku zdecydowanie był rokiem spektakularnych wzrostów w materii webinarów, natomiast w tym zauważamy trend stabilizacyjny. Choć część wydarzeń już zaczęła odbywać się na żywo lub w dużej mierze hybrydowo, to webinary stały się dla uczestników głównym miejscem zdobywania wiedzy, a dla prowadzących – miejscem jej przekazywania, także odpłatnie. Ta forma spotkań online na stałe wpisała się w naszą rzeczywistość” – skomentowała Dominika Paciorkowska, dyrektor zarządzająca i członek zarządu ClickMeeting.