Lenovo Group ogłosiło wyniki za I kwartał roku obrotowego 2025/26, notując 22% wzrost przychodów rok do roku do 18,8 mld USD oraz skok zysku netto o 108% do 505 mln USD. Według standardów sprawozdawczości finansowej innych niż hongkońskie (non-HKFRS), zysk netto wzrósł do 389 mln USD (+22% rdr), po skorygowaniu o niepieniężną wycenę wartości warrantów.

Wszystkie segmenty biznesowe odnotowały dwucyfrową dynamikę przychodów. Najmocniejszy wynik osiągnęła działalność w obszarze komputerów osobistych – najwyższy wzrost od 15 kwartałów oraz rekordowy udział w rynku na poziomie 24,6%. Równocześnie rosła dywersyfikacja – przychody spoza PC stanowią już 47% całkowitych przychodów. Wzrosty odnotowano we wszystkich regionach geograficznych.
Jak poinformowano, na wyniki wpłynęły trzy kluczowe czynniki strategiczne:
- Hybrydowa strategia AI, pozwalająca na wykorzystanie nowych możliwości sztucznej inteligencji;
- inwestycje w innowacje – wydatki na badania i rozwój wzrosły o ponad 10%, wspierając rozwój osobistych i korporacyjnych modeli AI;
- doskonałość operacyjna, oparta na modelu produkcji ODM+, globalno-lokalnej sieci dostaw i szerokiej skali sprzedaży.
Zdaniem zarządu, połączenie tych elementów zapewnia Grupie elastyczność wobec zmian koniunktury i niepewności geopolitycznych.
„Rekordowe wyniki podkreślają naszą zdolność do utrzymania konkurencyjności i dalszego wzrostu” – powiedział Yuanqing Yang, prezes i dyrektor generalny Lenovo. „Będziemy konsekwentnie rozwijać naszą hybrydową strategię AI, wprowadzać innowacyjne rozwiązania dla klientów indywidualnych i biznesowych oraz wzmacniać efektywność operacyjną, aby zapewnić trwałą poprawę rentowności” – podsumował.







