Biznes
Nowoczesne IT cenne dla firm sektora MSP
Inwestycje w nowoczesne rozwiązania IT pozwalają podnieść jakoś obsługi klientów, a także usprawnić komunikację oraz efektywność małych i średnich organizacji. Technologie informatyczne nabierają roli kluczowego czynnika wpływającego na kontakt firm sektora MSP z odbiorcami.
Z badań przeprowadzonych w 2015 roku przez IPSOS na zlecenie firmy Microsoft wynika, że rozwiązania informatyczne nabierają charakteru znaczącego czynnika pozwalającego skutecznie konkurować, lepiej obsługiwać klientów i podnosić efektywność procesów biznesowych w małych i średnich firmach.
Na usprawnienia w zakresie wymiany informacji w obrębie organizacji wskazuje 37 proc. ankietowanych przez IPSOS przedstawicieli firm sektora MSP. Tego typu usprawnienia mają pozwalać m.in. na przyspieszenie procesów decyzyjnych. Czterech na dziesięciu respondentów uważa jednocześnie, że posiadane rozwiązania informatyczne mają przede wszystkim krytyczne znaczenie w kontekście usprawnienia kontaktów z klientami, a także – podniesienia poziomu obsługi. Ma to być efekt m.in. łatwiejszego dostępu do posiadanych w organizacji informacji.
„Praktyka pokazuje, że technologia zapewnia wyjątkową wartość w kontakcie z klientami dając przewagę nad konkurencją. Błyskawiczny i bezpieczny dostęp do aktualnego katalogu czy cennika podczas wizyty u kontrahenta, możliwość sprawdzenia faktycznych stanów magazynowych z poziomu tabletu czy nawet smartfona” – mówi Tomasz Dorf, dyrektor działu MŚP w polskim oddziale Microsoft. „Oznacza to, że możemy osiągnąć wspólny cel z klientem na jednym spotkaniu zamiast wielu, które są konieczne w przypadku braku danych” – dodaje. Usprawnienia w zakresie kontaktów z klientami są też najczęściej wymienianym przez ankietowanych obszarem, w którym technologia ma krytyczne znaczenie dla sukcesu biznesowego. Jeden na trzech ankietowanych za najbardziej istotną uznał możliwość ograniczenia kosztów operacyjnych.
Według połowy ankietowanych (51 proc.) istotną korzyścią wynikającą z posiadania nowoczesnych rozwiązań IT jest możliwość wykonywania pracy poza biurem. „Technologia uwalnia nowe możliwości pracowników. Nie tylko sprawia, że są bardziej skuteczni w wykonywaniu swoich rozmaitych zadań, ale również zwiększa ich zaangażowanie” – podkreśla Tomasz Dorf. Co trzeci ankietowany jako korzyść wynikającą z posiadania nowoczesnych rozwiązań IT wymienia poprawę produktywności zespołu. Według 27 proc. badanych przekłada się to na wyższą satysfakcję z pracy.