BranżaRynek

Adobe chce kupić dostawcę rozwiązań e-commerce i rozwinąć platformę Experience Cloud

Przedstawiciele Adobe Systems zadeklarowali chęć zakupu wyspecjalizowanej w usługach e-commerce firmy Magento Commerce. Oferowana kwota to 1,68 mld USD. Zasoby Magento Commerce mają pomóc w rozwoju platformy Adobe Experience Cloud.

Wartość zapowiedzianej transakcji jest rekordowa – przedstawiciele kierownictwa Adobe wyjaśniają jednak, że transakcja jest doskonale skalkulowana i przyniesie firmie bardzo konkretne, mierzalne korzyści. Chodzi tu przede wszystkim o wykorzystanie doświadczenia Magento Commerce na potrzeby rozwoju platformy Adobe Experience Cloud, za pośrednictwem której Adobe oferuje klientom usługi analityczne, reklamowe i marketingowe. Zamiary Adobe zostały raczej ciepło przyjęta przez rynek.

„Adobe jest jedyną firmą, która pozostaje liderem w branży tworzenia treści, marketingu, reklamy, analityki a teraz również e-commerce, dzięki czemu możemy w pełni wspierać naszych klientów na każdym etapie interakcji z klientem, w czasie rzeczywistym” – wyjaśnia Brad Rencher, wiceprezes Adobe.

Z usług Magento korzystają obecnie m.in. koncerny takie, jak: Canon, Coca-Cola, Nestle czy firma outdoorowa Helly Hansen. Co więcej, Magento Commerce posiada ogromną bazę klientów (m.in. kilkaset tysięcy sklepów internetowych) i doświadczenie w dziedzinie świadczenia usług e-commerce w modelu chmurowym. Warto dodać, że Magento Commerce od 2015 roku jest własnością funduszu inwestycyjnego Permira, który odkupił ją od koncernu eBay – wcześniej bowiem spółka była częścią struktur serwisu eBay, specjalizującą się w świadczeniu usług dla zewnętrznych podmiotów e-commerce.

Tagi

Podobne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *