InfrastrukturaRynek

Badanie Ericsson: Polacy chcą szybkiego dostępu do sieci 5G

52% Polaków chciałoby zacząć korzystać z sieci 5G u swojego operatora w ciągu roku od jej uruchomienia – czytamy w badaniu „5G Made in Poland” zrealizowanym przez SW Research na zlecenie firmy Ericsson. Jego wyniki pokazują, że konsumenci podchodzą do wprowadzenia tej technologii ze sporymi oczekiwaniami, uważają autorzy ankiety, i dodają że nawet co szósta osoba oczekuje dostępu do sieci 5G maksymalnie w ciągu miesiąca od momentu uruchomienia usługi.

Badanie Ericsson: Polacy chcą szybkiego dostępu do sieci 5G

Według wspomnianego badania, najważniejszym czynnikiem dla konsumentów przy wprowadzeniu sieci piątej generacji jest zwiększona przepustowość łącza, czyli szybszy internet – deklaruje to 28% badanych respondentów. W nieznacznie mniejszym stopniu, istotne dla ankietowanych okazuje się również bezpieczeństwo danych (19%) oraz lepszy zasięg łączności mobilnej (16%).

„Polacy coraz świadomiej podchodzą do nowych technologii, ich zalet ale i niebezpieczeństw. Stąd tak duży odsetek osób, dla których ważnym czynnikiem jest bezpieczeństwo danych. Dodatkowo, większość konsumentów wie, że cyberbezpieczeństwo w sieci 5G jest elementem priorytetowym” – tłumaczy Marcin Sugak, ekspert firmy Ericsson.

Prawie jedna czwarta respondentów badania oczekuje, że połączenie 5G będzie zdecydowanie bezpieczniejszym niż 4G we wszystkich obszarach eksploatacji. Kolejnych 21% ankietowanych stwierdza, że 5G będzie bezpieczniejsze w wybranych obszarach.

Badanie Ericsson: Polacy chcą szybkiego dostępu do sieci 5G

79% przychodów z usług mobilnych stanowią te dedykowane konsumentom

Znaczenie rynku konsumenckiego w rozwoju sieci 5G na świecie podkreśla również najnowszy globalny raport Ericsson ConsumerLab. W raporcie tym zaznaczono, że usługi konsumenckie obejmujące telefonię komórkową, stacjonarną, szerokopasmową, telewizję i wideo już w ubiegłym roku stanowiły średnio 56% przychodów operatorów na świecie. Na pozostałą część składają się usługi dla biznesu. Największy udział w zyskach operatorów miały usługi mobilne, a w mniejszym stopniu usługi stacjonarnego dostępu szerokopasmowego, telewizji i wideo. Okazuje się, że 79% przychodów z usług mobilnych stanowią te dedykowane dla konsumentów.

Przeczytaj również
OVHcloud i Google Cloud ogłaszają strategiczne partnerstwo

„Szacujemy, że do 2024 roku udział ten wzrośnie do 81%. Na całym świecie obserwujemy, iż operatorzy kładą duży nacisk na poszukiwanie nowych źródeł przychodów, które wykorzystują zaawansowaną charakterystykę sieci 5G” – mówi Marcin Sugak.

Według analiz Ericsson ConsumerLab operatorzy usług komunikacyjnych mogą wygenerować do 2030 roku łączny przychód w wysokości do 131 mld dol. z samych tylko dodatkowych usług cyfrowych. Około 40% tych prognoz przychodów przypisuje się wydatkom konsumentów na usługi wideo, rzeczywistość rozszerzoną (AR), wirtualną (VR) i gry w chmurze za pośrednictwem sieci 5G – podsumowują specjaliści.

Badanie „5G Made in Poland” zrealizowano w październiku 2020 roku przez SW Research na zlecenie Ericsson na reprezentatywnej grupie Polaków powyżej 16. roku życia. Przeprowadzono 806 ankiet.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *