AplikacjeRynekPolecane tematy

Cisco Webex wprowadza funkcję tłumaczenia w czasie rzeczywistym

Cisco poinformowało o udostępnieniu od tego miesiąca przedpremierowej wersji funkcji tłumaczenia w czasie rzeczywistym na platformie Webex. Znacznie rozbudowany został także zakres obsługiwanych języków. Pierwotnie platforma tłumaczyła spotkania na kilkanaście języków, obecnie jest ich ponad 100, w tym polski. Wspomniana usługa będzie ogólnie dostępna w maju.

Cisco Webex wprowadza funkcję tłumaczenia w czasie rzeczywistym

Użytkownicy mogą personalizować swoje doświadczenia podczas współpracy, szybko i łatwo wybierając język, na który chcieliby przetłumaczyć słowa swoich anglojęzycznych rozmówców. Twórcy platformy Webex uwzględnili zarówno najpopularniejsze języki, takie jak niemiecki, francuski, hiszpański, rosyjski, mandaryński i arabski, jak i te mniej znane, w tym duński, hindi, turecki czy wietnamski. Jak zapewniają specjaliści Cisco, dzięki temu biznes będzie mógł stawić czoła jednemu z największych wyzwań świata globalnej współpracy – barierom językowym. Teraz użytkownicy mogą jeszcze bardziej zaangażować się w spotkania, niezależnie od tego z jakiego kraju pochodzą oraz komunikować się w sposób bardziej efektywny. Stwarza to nowe możliwości budowania międzynarodowych zespołów, w których nikt nie będzie czuł się wykluczony – uważają przedstawiciele producenta.

I tak, nowa funkcja ma pozwolić organizacjom na pozyskiwanie nowych pracowników, niezależnie od tego skąd pochodzą i jaki jest ich język ojczysty. Raport firmy badawczej i konsultingowej Metrigy, poświęcony inteligentnym, wirtualnym asystentom wykazał, że niemal 24% respondentów uczestniczy w spotkaniach, w których biorą udział osoby nieanglojęzyczne. Ponad połowa z nich korzysta z zewnętrznych usług, aby przetłumaczyć to, co mówią inne osoby, a średni koszt takiego tłumaczenia to 172 USD na spotkanie. Integracja inteligentnych wirtualnych asystentów spotkań z funkcjami tłumaczenia, pozwala więc znacznie ograniczyć koszty – wskazują eksperci Cisco.

„Tłumaczenia w czasie rzeczywistym w tak wielu językach to kolejny krok w kierunku budowania przyszłości, w której nikt nie jest wykluczony społecznie oraz ważny element usprawnienia komunikacji i współpracy między zespołami na całym świecie” – skomentował Jeetu Patel, starszy wiceprezes i dyrektor generalny, dział bezpieczeństwa i aplikacji w Cisco. „Sztuczna inteligencja odgrywa w tym procesie rolę kluczową, zapewniając bezproblemową  współpracę, pracę w środowisku hybrydowym oraz wzbogacone doświadczenia klientów” – dodał.

Przypomnijmy, że Cisco od dawna wprowadza innowacje w środowisku współpracy Webex pomagające pracownikom utrzymywać odpowiedni poziom bezpieczeństwa i produktywności niezależnie od miejsca, w którym się znajdują. Od wybuchu pandemii, Webex nie tylko wspiera firmy w ich rozwoju, ale stanowi także integralną platformę umożliwiającą choćby funkcjonowanie rządów, które mogą pracować na odległość. Platforma jest także wykorzystywana przez lekarzy, którzy mogą prowadzić zdalne konsultacje oraz przez nauczycieli podczas e-nauczania.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *