BiznesPracaRynekPolecane tematy

Co nam najbardziej przeszkadza podczas spotkań online?

Niewyłączone mikrofony przeszkadzają 66% uczestnikom spotkań online. Co 5. osobę (20%) rozprasza, gdy prowadzący nie patrzy w kamerę. Z kolei na spotkaniach online lubimy widzieć pozostałych uczestników – wynika z badania polskiego ClickMeeting.

Co nam najbardziej przeszkadza podczas spotkań online?

Do Internetu chętnie przenosimy także normy zachowań ze spotkań tradycyjnych, np. mówienie „cześć” na powitanie i pożegnanie. Aż 57% zdarzyło się w ostatnim miesiącu ubrać elegancko na taką okazję, np. w koszulę i marynarkę. Jednocześnie niemal 21% przyznaje, że w ciągu ostatniego miesiąca brało udział w spotkaniu online mając na sobie piżamę.

Spotkania odbywane za pośrednictwem Internetu, choć stały się już elementem codzienności, wciąż budzą u wielu osób wątpliwości co do tego, jak należy się podczas nich zachowywać. Według raportu ClickMeeting, polskiej firmy dostarczającej platformę do spotkań online i webinarów, na temat zasad savoir-vivre podczas spotkań online ponad połowa respondentów chciałaby, by obowiązywały na nich jasne zasady etykiety.

Najbardziej rozpraszają nas cudze dźwięki z tła

Najbardziej rozpraszającą dla 66% ankietowanych przez ClickMeeting jest sytuacja, gdy uczestnicy spotkania, którzy nie wypowiadają się w danym momencie, mają włączone mikrofony. Aż 45% najbardziej przeszkadza, gdy osoba udostępniająca ekran nie ma przygotowanych materiałów i szuka ich będąc już „na wizji”. Z kolei 23% rozprasza, gdy osoba prowadząca spotkanie nie patrzy w kamerę. Aż 10% respondentów twierdzi, że nic nie jest w stanie ich rozproszyć.

Ponad połowa ankietowanych na spotkania online wybiera dres

Zdaniem 48% ankietowanych włączanie kamery podczas spotkania online jest oznaką szacunku dla jego pozostałych uczestników. Jednak trzeba pamiętać, że wiąże się to z koniecznością zadbania o swój wizerunek i otoczenie, w którym przebywamy. Blisko 30% respondentów  najbardziej w czasie spotkań online rozprasza źle dobrane tło prowadzącego i pozostałych uczestników, a dla 12% takim rozpraszającym czynnikiem jest ubiór prowadzącego i uczestników.

Przeczytaj również
Webinary nadal bardzo popularne - 2 miliony uczestników ClickMeeting

Zdaniem 48% ankietowanych włączanie kamery podczas spotkania online jest oznaką szacunku dla jego pozostałych uczestników. Jednak trzeba pamiętać, że wiąże się to z koniecznością zadbania o swój wizerunek i otoczenie, w którym przebywamy. Blisko 30% respondentów  najbardziej w czasie spotkań online rozprasza źle dobrane tło prowadzącego i pozostałych uczestników, a dla 12% takim rozpraszającym czynnikiem jest ubiór prowadzącego i uczestników.

Jednocześnie 21% przyznaje, że w ciągu ostatniego miesiąca brało udział w spotkaniu online mając na sobie piżamę, a 31% uczestniczyło w spotkaniu będąc jednocześnie w łóżku. Popularnym ubiorem na spotkania przez Internet był również dres, który wybrało 53% respondentów. Ponad 57% w ciągu ostatniego miesiąca zdarzyło się ubrać elegancko na spotkanie online, np. w koszulę i marynarkę.

Na spotkania online przenosimy zachowania ze spotkań tradycyjnych

Wielu uczestników spotkań online chciałoby, żeby udział w nich jak najbardziej przypominał doświadczenie spotkania na żywo”  – mówi Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting. “Dlatego zależy im na włączonej kamerze czy odpowiednim stroju. Zwróciliśmy na to uwagę i cały czas wprowadzamy na naszej platformie nowe rozwiązania, które pomagają skrócić dystans między uczestnikami spotkań i pozwolić im na jak najlepsze doświadczenia i interakcje w wirtualnych relacjach” – dodaje.

Przywiązanie do form znanych z tradycyjnych spotkań na żywo widać też po tym, jak uczestnicy spotkań witają się i żegnają. Aż 79% ankietowanych przez ClickMeeting wita się mówiąc „cześć” lub „dzień dobry”, 12% pisze powitanie na czacie, a 5% macha ręką do kamery. Tylko 4% rezygnuje z jakiegokolwiek powitania. Podobnie wygląda to w przypadku pożegnań. Blisko 75% mówi „cześć” lub „do widzenia”, 14% pisze pożegnanie w oknie czatu, a niemal 9% macha ręką do kamery. Zaledwie niecałe 3% opuszcza spotkanie bez pożegnania. Dla 87% respondentów ważne jest punktualne przybycie na spotkanie online i pozostanie na nim do końca. Natomiast 8% uważa, że ma to znaczenie tylko w przypadku prowadzącego.

Przeczytaj również
Avaya Spaces łączy siły z platformą NVIDIA Maxine
Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *