Pomysł z PolskiBiznesRynek
Exorigo-Upos wdraża płatność spojrzeniem od PayEye
W celu dotarcia do detalistów i efektywnego wdrożenia, spółka Pay Eye, o której rozwiązaniu pisaliśmy już w ITwiz szerzej w ramach cyklu “Pomysły z Polski”, nawiązała współpracę z Exorigo-Upos. Eksperci obu firm wspólnie wdrażają innowacyjne rozwiązanie pozwalające na płatności w sklepach stacjonarnych z wykorzystaniem fuzji biometrii tęczówki oka i twarzy oraz jednym kliknięciem w sklepach internetowych.
Indywidualne cechy biometryczne tęczówki oka i twarzy są przekształcane na unikalny, zaszyfrowany kod, który zostaje powiązany z danymi klienta oraz jego kartą płatniczą. Moduł połączony jest z kontem użytkownika w aplikacji sprzedawcy, a zdjęcia użytkowników nie są nigdzie przechowywane. Według specjalistów PayEye, płatność spojrzeniem zajmuje 4,21 sekundy. Dla porównania, ta sama operacja z wykorzystaniem urządzenia NFC, jak np. telefon, zajmuje już 21,95 sekundy, a w przypadku gotówki – 40,4 sekundy. Ten krótki czas w przypadku płatności spojrzeniem idealnie wpisuje się w kluczowy trend w retailu jakim jest automatyzacja – tak wskazuje 70% badanych w ostatnim raporcie RetailTech 2023.
“Jeszcze niedawno odczytywanie danych z tęczówki kojarzyło się raczej z klimatem filmów sci-fi, niż z elementem codziennych zakupów. Dzisiaj to kolejny krok w rozwoju retailu, który wciąż poszukuje nowych sposobów optymalizacji procesów zakupowych. Poza skróceniem czasu transakcji przy zachowaniu maksymalnego bezpieczeństwa, sklepy zyskują większą lojalność klientów, którzy chętniej korzystają z ich aplikacji. Automatyzacja, szczególnie w obszarze płatności, jest teraz mocno rozwijanym trendem” – mówi Anna Schabikowska, doradca zarządu w Exorigo-Upos.
Nowe terminale eyePOS 3, które PayEye już niebawem planuje wdrożyć na rynek będą obsługiwać wszystkie rodzaje płatności: biometryczne, zbliżeniowe i kartowe. Wybór metody będzie należał do użytkownika, a w proces na żadnym etapie nie ma potrzeby angażowania personelu sklepu. Powodzenie płatności z wykorzystaniem tęczówki potwierdzone zostanie standardowym komunikatem na terminalu, a transakcja natychmiast pojawi się na koncie klienta.
“Niezależnie od dynamicznego rozwoju handlu, jednym z kluczowych problemów, z jakimi wciąż mierzą się detaliści, nadal są kolejki w sklepach. Pomimo obecności personelu, systemów kierowania ruchem kolejek czy kas samoobsługowych, czas obsługi wciąż wymaga skrócenia. Musimy pamiętać, że to jeden z głównych czynników, który wpływa na decyzję klienta o zakupach stacjonarnych. Nasze rozwiązanie eliminuje takie czynności, jak poszukiwanie portfela, karty i telefonu czy problemy z numerem PIN. W efekcie, cały proces przebiega sprawniej, a doświadczenia zakupowe konsumentów się poprawiają” – komentuje Daniel Jarząb, CEO PayEye.
Exorigo-Upos wspiera fintech we wprowadzeniu terminali do dużych sieci retail oraz rozwija aplikację dla sklepów umożliwiającą hybrydowe płatności – zarówno biometryczne, jak i tradycyjną kartą. W tym zakresie firma wykorzystuje doświadczenie zdobyte przy tworzeniu i rozwoju hubu płatniczego Cloud EFT, czyli jednego z kilkudziesięciu na świecie rozwiązań z najwyższym poziomem szyfrowania. Z jego wykorzystaniem odbywa się nawet 4 mln transakcji dziennie.