InfrastrukturaRynek

Grupa Polsat Plus i Asseco Poland wdrożyły nowy system zarządzania usługami telekomunikacyjnymi

Mowa o Asseco Technical Order Management, który pozwala na skrócenie procesu uruchamiania nowych usług, umożliwia zmiany subskrypcji dużych grup klientów oraz znacząco redukuje koszty operacyjne w Grupie Polsat Plus. 

Grupa Polsat Plus i Asseco Poland wdrożyły nowy system zarządzania usługami telekomunikacyjnymi

Wdrożony w sieci Plus moduł Asseco Technical Order Management (ATOM) usprawnia przepływ informacji między systemami oraz znacząco ogranicza czas potrzebny na uruchomienie i zarządzanie usługami telekomunikacyjnymi, co przekłada się na poprawę efektywności oraz lepsze przygotowanie organizacji do wdrażania nowych rozwiązań.

„Zdecydowaliśmy się na nowy system zarządzania usługami telekomunikacyjnymi, ponieważ chcieliśmy korzystać z nowoczesnego rozwiązania, które zwiększy wydajność, elastyczność konfiguracji i niezawodność wykorzystywanego oprogramowania. Asseco w tym przypadku okazało się właściwym partnerem, spełniając nasze oczekiwania. Głównym celem tego przedsięwzięcia było zmniejszenie kosztów operacyjnych, zmniejszenie awaryjności i skrócenie czasu potrzebnego do uruchamiania nowych usług telekomunikacyjnych oraz umożliwienie implementacji masowych zmian w subskrypcjach klientów” – skomentował Radosław Semkło, dyrektor IT, Grupa Polsat Plus.

Wymiana tego krytycznego i skomplikowanego systemu przebiegła bez wpływu na otoczenie IT oraz bieżące działania biznesowe. W ramach projektu przeniesiono ponad 20 milionów subskrypcji. Nowy system pozwala obecnie obsługiwać kilkaset tysięcy zleceń na godzinę.

„Wdrażając Asseco Technical Order Management dla Grupy Polsat Plus, postawiono przed nami zadanie wymiany bardzo skomplikowanego systemu, który pod kątem interfejsów, jest w pełni zgodny z poprzednim rozwiązaniem. Kompatybilność systemów została udowodniona w testach, a wdrożenia i migracja przebiegły bez wpływu na otoczenie IT oraz działania biznesowe. Zachowanie ciągłości procesów przy tak krytycznym projekcie było dużym wyzwaniem, które zakończyło się sukcesem” – stwierdził Szymon Marzec, dyrektor Obszaru Projektowego, Asseco Poland.

W systemie Asseco wdrożono narzędzia pomagające w zarządzaniu usługami. Są to m.in. silnik (Atom Core), katalog produktów i usług technicznych (Atom Inventory) oraz moduł do komunikacji z innymi systemami sieciowymi (Atom Service Activator).

Implementacja systemu ATOM przełożyła się również na doświadczenia klienta końcowego. Dzięki przyspieszeniu uruchamiania usług na sieci operatora, zwiększyła się ich dostępność, a czas potrzebny na aktywację kart i włączenie nowych wariantów oferty znacznie się skrócił. Dzięki temu sieć Plus bez trudu sprostała wyzwaniu, jakim był nagły, kilkukrotny wzrost zapotrzebowania na zmiany wynikające z rozpoczęcia wojny w Ukrainie i związane z nią masowe rejestracje nowych abonentów.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *