Znacząco wzrosły także przychody firmy IFS ze sprzedaży rozwiązań chmurowych. Dobre wyniki biznesowe mają być pochodną przyjętej strategii IFS, a także dowodem na wysoką elastyczność, skalę działalności i zdolność do realizacji projektów odpowiadających potrzebom klientów z całego świata.
W minionym roku przychody firmy IFS ze sprzedaży oprogramowania wzrosły o 33% względem roku poprzedniego. Z kolei obroty na sprzedaży rozwiązań chmurowych były w 2023 roku o 46% wyższe niż rok wcześniej. Przedstawiciele IFS podkreślają, że osiągnięcie dobrych wyników biznesowych we wszystkich regionach świata, i to pomimo nieprzewidywalnych zmian w sferze gospodarczej i geopolitycznej, jest efektem wytrwałej realizacji przyjętej strategii. Zakłada ona m.in. skupienie działalności na potrzebach priorytetowych branż, a także rozwoju dedykowanych dla przemysłu rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji w ramach projektu IFS.ai.
Z oficjalnych informacji wynika, że skierowane przede wszystkim do instytucji przemysłowych innowacje oferowane w ramach platformy chmurowej IFS Cloud, w tym zintegrowane mechanizmy AI spotykają się z zainteresowaniem wśród obecnych klientów firmy IFS i przyciągają nowych odbiorców.
“Rok temu informowaliśmy o pięcioletnim okresie solidnego, dwucyfrowego wzrostu przychodów firmy. Jestem ogromnie dumny, że zespół IFS na tym nie poprzestał i uzyskał równie znakomite rezultaty w 2023 roku. Wkrótce osiągniemy bardzo istotny dla IFS kamień milowy w postaci 1 miliarda dolarów rocznego przychodu powtarzalnego, co jest wyrazem ogromnego zaufania ze strony naszych klientów” – mówi Mark Moffat, prezes i dyrektor generalny firmy IFS. Według niego podstawową i przynoszącą owocne rezultaty wartością w IFS jest koncentracja przede wszystkim na potrzebach i oczekiwaniach klientów. “Z myślą o nich powstała platforma IFS.ai, na której z jednej strony tworzymy i udostępniamy jeszcze więcej możliwości zwiększania produktywności i automatyzacji, a z drugiej dodajemy do naszej oferty element o absolutnie kluczowym znaczeniu. Od kilku lat dostarczamy klientom produkty wykorzystujące możliwości sztucznej inteligencji. Dzięki IFS.ai wprowadzamy ją do całej oferty IFS po to, aby była łatwo dostępna dla wszystkich użytkowników” – podkreśla Mark Moffat, który z początkiem roku objął stanowisko dyrektora generalnego IFS, zastępując Darrena Rossa.
Wedle zapowiedzi, nadchodzące miesiące mają przynieść kontynuację realizacji strategii skupionej m.in. wokół rozwiązań klasy FSM, EAM, ERP i ESM. Plany rozwoju firmy IFS obejmują także fuzje i przejęcia.
Zdaniem przedstawicieli kierownictwa IFS wskaźnikiem świadczącym o wysokiej, długoterminowej efektywności firmy roczny przychód powtarzalny. “Sięgający 26 proc. wzrost w tej kategorii jest efektem akwizycji nowych marek, znaczny przyrost liczby wdrożeń rozwiązań IFS przy jednoczesnym niskim poziomie rezygnacji. Wszystko to wskazuje na bardzo zdrowy miks przychodów i konsekwentną realizację celów w całej firmie” – zapewnia Matthias Heiden, dyrektor finansowy IFS. Ogółem przychody netto wyniosły wyniosły 1,062 mld euro, co oznacza wzrost o 30 proc. w stosunku do 2022 roku.