BranżaRynek

Intel partnerem technologicznym Letnich Igrzysk Olimpijskich w Tokio i promotorem e-sportu

Przedstawiciele koncernu Intel zapowiedzieli, że zamierzają wykorzystać przyszłoroczne Letnie Igrzyska Olimpijskie w Tokio do zaprezentowania całej gamy nowych rozwiązań technologicznych – w tym m.in. bazującego na sztucznej inteligencji systemu monitorowania i śledzenia pozycji sportowców, który posłuży do tworzenia wizualizacji wykorzystujących rzeczywistość rozszerzoną.

Przedstawiciele firmy Intel wyjaśniają, że letnie igrzyska oraz ich oprawa medialna będą znakomitą sposobnością, by pokazać światu zaawansowane rozwiązania z dziedziny śledzenia obiektów, tworzenia modeli 3D i generowania rzeczywistości rozszerzonej. Zdaniem analityków, tego typu rozwiązania stanowią jeden z istotniejszych kierunków potencjalnego rozwoju koncernu Intel w sytuacji, gdy popyt na klasyczne procesory powoli się zmniejsza.

“To dla nas dobra okazja, aby zaprezentować nie tylko nasze postępy w dziedzinie technologii związanej z wytwarzaniem mikroprocesorów, ale również osiągnięcia dotyczące tworzenia oprogramowania, algorytmów oraz rozwiązań mających za zadanie zwiększenie atrakcyjności przekazu medialnego” – skomentował Rick Echevarria, szef funkcjonującego w ramach Intela projektu Olympic Program. Według niego, zaawansowane rozwiązania Intel z dziedziny wirtualnej rzeczywistości, śledzenia obiektów oraz generowania obiektów 3D mogą przydać się zarówno podczas transmitowania wydarzeń sportowych (w których tworzone w locie wizualizacje mogą być uzupełnieniem komentarza czy analizy rozgrywek sportowych lub ceremonii otwarcia/zamknięcia imprezy), jak i np. do przygotowywania szczegółowych modeli 3D całych obiektów olimpijskich, np. z myślą o szkoleniu obsługującego je personelu. Układy Intela mogą zostać również wykorzystane do rozpoznawania twarzy uczestników zdarzeń sportowych. Rozważane jest m.in. stworzenie systemu, który w czasie rzeczywistym identyfikowałby i śledził twarze 300 tys. osób – sportowców, pracowników obiektów sportowych, wolontariuszy, dziennikarzy, czy gości specjalnych – wchodzących na lub opuszczających olimpijskie areny.

Intel zapowiedział również, że zamierza wykorzystać letnią olimpiadę również do propagowania e-sportu. Tuż przed startem XVIII Letnich Igrzysk Olimpijskich w Tokio zorganizowany ma zostać czterodniowy turniej e-sportowy, z pula nagród sięgającą 500 tys. USD.

Warto wspomnieć, że przed dwoma laty Międzynarodowy Komitet Olimpijski uznał e-sport za rywalizację sportową, co otworzyło drogę do wprowadzenia tej dyscypliny na igrzyska olimpijskie. Rozważano nawet uwzględnienie e-rozgrywek w programie Olimpiady w Paryżu (2024), jednak ostatecznie uznano, że jeszcze na to za wcześnie. E-sport będzie jednak obecny jako pełnoprawna dyscyplina sportowa na igrzyskach Asian Games w 2022 roku.

Tagi

Podobne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *