Sztuczna inteligencjaRynek

Meta zaprezentowała nowe produkty AI

W tym boty tworzące fotorealistyczne obrazy, inteligentne okulary odpowiadające na pytania użytkownika, a także zaktualizowany zestaw słuchawkowy do rzeczywistości wirtualnej. Prezentacji nowych produktów AI dokonał niedawno Mark Zuckerberg, dyrektor generalny Meta Platforms.

Meta zaprezentowała nowe produkty AI

I tak, sprzedaż nowej generacja inteligentnych okularów Meta Ray-Ban rozpocznie się 17 października br. Urządzenie będzie zawierało nowego asystenta Meta AI i będzie w stanie transmitować na żywo na Facebooku i Instagramie to, co widzi bezpośrednio użytkownik.

Z kolei najnowszy zestaw słuchawkowy Quest do rzeczywistości wirtualnej trafi na rynek 10 października i wprowadzi pierwsze generatywne produkty AI skierowane do klientów. Chodzi o chatbot o nazwie Meta AI, który może generować zarówno odpowiedzi tekstowe, jak i fotorealistyczne obrazy. Zostanie on wbudowany w inteligentne okulary jako asystent – na początek w wersji beta jedynie w Stanach Zjednoczonych. W przyszłym roku firma planuje aktualizację jego oprogramowania, która da mu możliwość identyfikowania miejsc i obiektów, które w danym momencie widzą użytkownicy, a także wykonywania tłumaczeń językowych.

Jak poinformowano, specjaliści Meta stworzyli Meta AI przy użyciu niestandardowego modelu opartego na dużym modelu językowym Llama 2, który firma udostępniła do użytku publicznego w lipcu br. Chatbot ten będzie miał dostęp do informacji w czasie rzeczywistym dzięki partnerstwu z wyszukiwarką Bing firmy Microsoft.

Meta ogłosiła również, że tworzy platformę, której deweloperzy, a także zwykli użytkownicy, będą mogli używać do tworzenia własnych botów AI. Będą one miały swoje profile na Instagramie i Facebooku, a ostatecznie pojawią się jako awatary w Metaversie. Aby zademonstrować wstępne możliwości narzędzia, Meta stworzyła zestaw 28 chatbotów o różnych osobowościach i głosach stylizowanych na głosy celebrytów.

Jak wskazali przywoływani przez Reutersa analitycy, wydaje się, że wspomniane wyżej funkcje mają na celu raczej uatrakcyjnienie istniejących aplikacji i urządzeń, niż tworzenie nowych powierzchni reklamowych lub innych źródeł przychodów.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *