RynekPolecane tematy

Nowy dystrybutor IT zapowiada ekspansję i wprowadzenie nowych marek

Eptimo będzie zajmować się dystrybucją rozwiązań m.in. dla integratorów. Firma chce budować swoją przewagę w oparciu o unikalną ofertę, doświadczony zespół, a także szerokie spektrum narzędzi finansowych oraz dedykowane narzędzia wspierające sprzedaż.

Nowy dystrybutor IT zapowiada ekspansję i wprowadzenie nowych marek
Józef Szajter, dyrektor zarządzający Eptimo

Dzisiejsza, oficjalna inauguracja działalności firmy Eptimo była okazją do poznania planów i strategii rynkowej nowego dystrybutora rozwiązań IT. Wedle zapowiedzi Eptimo będzie specjalizować się w dystrybucji rozwiązań sieciowych, serwerowych, pamięci masowych, systemów zasilania oraz oprogramowania oferowanego przez dostawców będących liderami na światowych rynkach, ale niekoniecznie znanych na polskim rynku. “Istnieje wielu producentów, którzy odnoszą sukcesy na rynkach światowych, ale nie są obecni w Polsce. Chcemy wprowadzić ich rozwiązania na polski rynek ponieważ wierzymy, że nadal będzie się on rozwijał” – mówi Józef Szajter, dyrektor zarządzający Eptimo.

W ofercie Eptimo znalazły się już wyspecjalizowane rozwiązania informatyczne firm takich jak: HGST, Legrand, Rhino, Nexan, Zpas oraz ZTE.

“Możemy już pochwalić się podpisaniem kilku ważnych umów dystrybucyjnych” – dodaje Przemysław Kucharzewski, dyrektor operacyjny Eptimo. Spółka oferuje już wyspecjalizowane rozwiązania informatyczne firm takich jak: HGST, Legrand, Rhino, Nexan, ZPAS oraz ZTE. Prowadzone są też rozmowy z kolejnymi dostawcami. Eptimo oferuje też pamięci masowe, rozwiązania serwerowe i sieciowe oraz systemy bezpieczeństwa firm takich jak: Dell, Fujitsu, HP, IBM, Microsoft, Cisco, Symantec, czy Kaspersky.

Nowy dystrybutor IT zapowiada ekspansję i wprowadzenie nowych marek
Przemysław Kucharzewski, dyrektor operacyjny Eptimo

Jednocześnie, oferta Eptimo ma być rozszerzana przede wszystkim o produkty komplementarne. “Skupimy się na ograniczonym, ale wyspecjalizowanym portfolio rozwiązań” – podkreśla Józef Szajter. “Nie chcemy mieć zbyt szerokiego spektrum dostawców. Będziemy starać się, aby w naszej ofercie znalazły się komplementarne rozwiązania pozwalające budować ofertę dla klientów końcowych” – dodaje Przemysław Kucharzewski. W drugiej połowie przyszłego roku w ofercie spółki znaleźć mają się także kompleksowe usługi posprzedażowe. Przedstawiciele spółki zakładają, że w przyszłym roku obroty Eptimo przekroczą 150 mln zł.

Przedstawiciele kierownictwa spółki nie wykluczają, że w przyszłym roku powstanie oddział zagraniczny.

W praktyce spółka funkcjonuje na rynku od kilku miesięcy. Zdaniem jej przedstawicieli wyniki finansowe za pierwsze miesiące są satysfakcjonujące. Eptimo dysponuje również kapitałem pozwalającym na sfinansowanie inwestycji. Jeszcze w listopadzie zakończyć mają się prace związane z wdrożeniem systemu B2B. Działalność Eptimo wspiera również oprogramowanie Microsoft Dynamics CRM. “Postanowiliśmy sięgnąć po takie narzędzie już na samym początku działalności, aby zapewnić profesjonalny poziom obsługi oraz usystematyzowaną komunikację z klientami” – dodaje Przemysław Kucharzewski. Warto dodać, że wcześniej Przemysław Kucharzewski związany był m.in. z firmami AB, Optimus oraz Incom.

Obecnie zespół Eptimo liczy 20 osób. Stale prowadzone są też działania rekrutacyjne. Poszukiwane są przede wszystkim osoby z doświadczeniem w branży dystrybucyjnej. W pierwszym kwartale 2015 roku uruchomione mają zostać także centra szkoleniowe Eptimo. Takie ośrodki mają powstać m.in. we Wrocławiu oraz w Katowicach. Zapowiadane jest też otwarcie centrum szkoleniowego w Warszawie.

Poza obsługą polskiego rynku prowadzone są działania sprzedażowe m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz Hiszpanii. Wpływy ze sprzedaży zagranicznej mają istotny udział w obrotach Eptimo. Przedstawiciele kierownictwa spółki nie wykluczają, że w przyszłym roku powstanie zagraniczny oddział Eptimo.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *