ProgramowanieRynek

Procesory AMD Ryzen Threadripper pozwalają deweloperom pracować na wielu projektach jednocześnie

Od czasu wybuchu pandemii, gry elektroniczne nie tylko jeszcze skuteczniej zatrzymują graczy w domach, ale sprawiają, że także deweloperzy są w nich zajęci rozwijaniem wirtualnych światów. Praca w modelu home office jest często sporym wyzwaniem z powodu wydajności sprzętu, która przekłada się na ich produktywność. Ograniczenia mocy domowych komputerów mogą bowiem powodować, że czasu na tworzenie i testowanie funkcji jest mniej niż przedtem. Dlatego też nowa, wydajna technologia jest tak istotna, aby deweloperzy i inżynierzy mogli skupić się na tworzeniu, nie martwiąc się, że będą musieli długo czekać na efekty swojej pracy.

Procesory AMD Ryzen Threadripper pozwalają deweloperom pracować na wielu projektach jednocześnie

Firma Epic Games – odpowiedzialna m.in. za grę Fortnite oraz za popularny silnik Unreal Engine, który poza grami był wykorzystany także w serialu The Mandalorian, Gra o Tron, Westworld czy filmie Gwiezdne wojny: Skywalker. Odrodzenie – znalazła się w czołówce branży gamingowej dzięki rozwiązaniom AMD na polu zdalnej pracy, wykorzystując zastosowania potężnych procesorów Ryzen Threadripper i Ryzen Threadripper PRO tego producenta.

Epic Games wybrało stacje robocze ze wspomnianymi procesorami, aby umożliwić inżynierom szybką i efektywną pracę z domów w czasie pandemii. Procesory z rodziny Ryzen Threadripper mają tyle rdzeni i oferują taką moc, że deweloperzy mogą pracować na wielu projektach jednocześnie, co wcześniej nie było możliwe, zapewniają przedstawiciele AMD.

„Gdy użytkownicy w biurze oszczędzają 10-15 minut, to użytkownicy w domach oszczędzają godziny” – stwierdził Pat Swanson, inżynier IT w Epic Games. Dodał również, że przestawienie się na procesory Threadripper spotkało się z bardzo pozytywnym odzewem pracowników firmy, którzy postanowili kupić sobie do domów własne, wyposażone w nie maszyny.

Ważnym procesem, który wymagał przyspieszenia w Epic Games, była kompilacja kodu. Szybsza kompilacja to bowiem szybsze wdrożenie kodu, co jest absolutnie podstawowe dla uzyskania odpowiedniej jakości. I tak, wymiana poprzednich stacji roboczych na stacje z procesorami AMD Ryzen Threadripper była punktem przełomowym, wskazują specjaliści Epic Games. Test nowych plików wykonawczych na wewnętrznej wersji silnika wymagał bowiem, aż 46 minut i 43 sekund przy wykorzystaniu konkurencyjnego procesora, podczas gdy Ryzen Threadripper 3970X z 32 rdzeniami przeprowadzał ten sam test ponad 3-krotnie szybciej – w czasie 15 minut i 12 sekund.

„Dzięki Threadripperom możemy kompilować nowe wersje silnika o wiele szybciej niż poprzednio. To olbrzymi wzrost efektywności inżynierów w zespole. Im mniej czasu spędzają oni na kompilowaniu kodu, tym więcej czasu mają na twórcze rozwijanie funkcji, testowanie ich i ulepszenie Unreal Engine” – podsumował Nick Penwarden, wiceprezes ds. inżynierii w Epic Games.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *