Rynek

PwC przejmuje polską Grupę Outbox

Dzięki przejęciu Grupy Outbox PwC wzmocni swoje kompetencje związane z transformacją cyfrową oraz technologiami informatycznymi, mającymi coraz większy wpływ na prowadzenie biznesu we wszystkich branżach. Grupa Outbox stanie się integralna częścią globalnej sieci PwC w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Przejęcie Outbox wymaga jeszcze zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

PwC przejmuje polską Grupę Outbox
Marcin Ciesielski, jeden z założycieli Grupy Outbox

Dla Grupy Outbox pracuje 270 pracowników w biurach w Warszawie, Düsseldorfie, Pradze i Londynie. W 2015 r. firma miała ponad 13 mln euro przychodu, co oznacza wzrost o 58%. Grupa działa na rynku od 2005 r. Obecnie obsługuje klientów z Europy Zachodniej i Środkowo-Wschodniej w zakresie doradztwa oraz usługi wdrożeniowe z obszaru technologii IT. Są to rozwiązania CRM i Customer Experience, umożliwiające efektywne zarządzanie procesami biznesowymi oraz kontaktami z otoczeniem biznesowym. Outbox specjalizuje się w działaniach typu marketing automation, e-commerce, technologie mobilne oraz transformacja cyfrowa.

To największa transakcja PwC w Polsce i w regionie, która zmieni rynek usług transformacji cyfrowej. Jako PwC będziemy w stanie nie tylko przygotowywać strategie wykorzystujące nowe możliwości związane z cyfrową rewolucją, ale też z sukcesem wdrażać związane z tym efektywne rozwiązania technologiczne” – mówi Piotr Łuba, partner zarządzający działem doradztwa biznesowego PwC w Polsce. „Jesteśmy polskim startupem. Założyliśmy Grupę Outbox 10 lat temu. Nasza firma to dowód na to, że w Polsce powstają firmy innowacyjne i osiągają sukces także na zagranicznych rynkach. Nasza pozycja jest tym bardziej unikalna, że od początku nie ograniczaliśmy się tylko do jednego dostawcy technologii – współpracujemy z Salesforce.com, Microsoft, Oracle czy SAP/Hybris. Rynek projektów transformacji IT w kierunku omnichannel, customer experience, marketing automation czy digital ma ogromny potencjał. Same usługi CRM w Wielkiej Brytanii w 2015 roku szacowane były na 1,7 mld euro, a w Polsce na 66 mln euro” – dodaje Marcin Ciesielski, jeden z założycieli Grupy Outbox.

Informacja o przejęciu została ogłoszona w Warszawie przez Jonathana Tate’a, partnera w PwC, lidera ds. technologii w regionie Europy, Środkowego Wschodu i Afryki oraz Piotra Romanowskiego, partnera w PwC, lidera doradztwa biznesowego w Europie Środkowo-Wschodniej. “Dzięki transakcji z Grupą Outbox, PwC stanie się graczem, który będzie konkurował nie tylko z firmami doradztwa biznesowego, ale też z firmami zajmującymi się wdrożeniami technologii. Dziś z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że PwC świadczy kompleksowe usługi dla swoich klientów i jest firmą technologiczną” – podsumowuje Anna Sieńko, partner PwC ds. technologii na Europę Środkowo-Wschodnią.

Dzięki tej transakcji liczba ekspertów ds. technologii w europejskiej sieci spółek PwC zwiększy się do prawie 3 000 osób.  Przejęcie Grupy Outbox to element długoterminowej strategii rozwoju PwC. Prezesem zarządu PwC Polska jest Adam Krasoń, a za region Europy Środkowo-Wschodniej odpowiada Olga Grygier-Siddons.

Wartości transakcji firmy nie zdradziły.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *