CyberbezpieczeństwoRynek

PZU sprawdzi bezpieczeństwo firm z sektora MŚP w sieci

PZU uruchomiło pilotażowe wdrożenie innowacyjnej usługi, dzięki której każdy przedsiębiorca może otrzymać bezpłatny raport dotyczący bezpieczeństwa swojej firmy w sieci. Rozwiązanie zostało stworzone w ramach programu PZU Ready For Startups. Jego dostawcą jest WebTotem – PZU nawiązało współpracę z tym startupem w ramach programu akceleracyjnego MIT Enterprise Forum CEE.

PZU sprawdzi bezpieczeństwo firm z sektora MŚP w sieci

Jak informują przedstawiciele PZU, wystarczy że zainteresowany przedsiębiorca wejdzie na stronę pzu.pl/cyberraport, gdzie uzupełni odpowiedni formularz i poda adres WWW do sprawdzenia. Nawet po kilkunastu minutach otrzyma na wskazany adres e-mail raport bezpieczeństwa. Usługę tę, skierowaną do firm z sektora MŚP, uruchomiono pilotażowo w październiku.

„Każda firma działająca w internecie narażona jest na ataki cyberprzestępców, włamania do systemu czy próby wyłudzenia danych klientów. Są to zagrożenia jak najbardziej realne. Dlatego chcemy pomóc firmom MŚP, dając im bezpłatne narzędzie, które pozwoli szybko znaleźć najistotniejsze luki bezpieczeństwa na ich stronach internetowych” – mówi Paweł Żmudzki, dyrektor ds. ubezpieczeń majątkowych w PZU.

Raport przygotowany przez PZU uwzględni zagrożenia bezpieczeństwa strony internetowej, oceni ryzyko reputacyjne, a także sprawdzi ewentualną atrakcyjność dla hakerów. Znajdą się w nim również zalecenia, których wdrożenie poprawi bezpieczeństwo cybernetyczne przedsiębiorstwa, zapewniają specjaliści PZU. Dodają także, iż formuła raportu jest prosta, czytelna oraz przejrzysta – został on zaprojektowany w taki sposób, żeby był zrozumiały nie tylko dla specjalistów IT.

„Warto zaznaczyć, że bardzo wielu właścicieli małych i średnich firm uważa, że nie posiada nic wartego kradzieży i z pewnością nie jest na celowniku hakerów. Część z nich nawet sobie nie zdaje sprawy, że została ofiarą cyberprzestępców” – mówi Artur Kurcweil, dyrektor zarządzający ds. digitalizacji w PZU. „Z branżowych raportów wynika, że istotna część MŚP, które zawiesiły działalność po ataku hakerskim, już nigdy nie wróciły do swojej działalności” – dodaje.

Ze współpracy z PZU zadowolona jest spółka WebTotem, która intensyfikuje obecnie swe działania na terenie Polski. „Pozyskanie PZU jako partnera doskonale rokuje na przyszłość. Zaufanie okazane przez najstarsze polskie towarzystwo ubezpieczeniowe jest bardzo ważne dla młodej firmy” – podkreśla Viktoria Umanska, doradca ds. business development w WebTotem.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *