W nowych wersjach rozwiązań Oracle Fusion Cloud ERP oraz Oracle Fusion Cloud EPM wprowadzono szereg funkcji, które mają pomóc organizacjom biznesowym w powrocie na ścieżkę rozwoju po zakończeniu pandemii COVID-19. Wśród nowych rozwiązań znalazły się m.in. zaawansowane mechanizmy automatyzujące procesy, planowanie predykcyjne i cyfrowi asystenci wspierający m.in. obszar zarządzania finansowego.
Wedle zapowiedzi nowe funkcje wprowadzone do oprogramowania biznesowego z rodziny Oracle Fusion Cloud umożliwiają wykorzystanie w przystępny i efektywny sposób innowacji technologicznych z dziedziny sztucznej inteligencji oraz przetwarzania języka naturalnego. Praktyczne zastosowania tych rozwiązań ułatwiają zaś podejmowanie decyzji w trudnych i zmiennych realiach biznesowych, a także podnoszenie efektywności organizacji starających na o powrót na ścieżkę wzrostu.
Wśród nowości wprowadzonych w oprogramowaniu Oracle Fusion Cloud znalazły się m.in. kompleksowe rozwiązania automatyzujące wybrane operacje biznesowe. I tak, jedną z nich jest zautomatyzowana obsługa wymaganych prawem oznaczeń w raportach i sprawozdaniach. Zautomatyzowane zostały też procesy związane m.in. z obsługą zamknięć finansowych i uzgadnianiem kont. Za sprawą mechanizmów automatyzujących operacje księgowe możliwe ma być m.in. skrócenie czasu obsługi faktur, przygotowania analiz, czy rozliczeń. Zdaniem przedstawicieli producenta, automatyzacja pozwala też pracownikom skupić się na bardziej złożonych kwestiach wymagających ludzkiej oceny.
Z kolei nowe funkcje z zakresu planowania predykcyjnego mają ułatwiać tworzenie i śledzenie realizacji różnego rodzaju planów biznesowych. Przykładowo, nowe funkcje planowania i budżetowania łączą narzędzia z zakresu zarządzania projektami tak, aby usprawnić zarządzanie operacyjne w obszarze realizacji strategicznych planów korporacyjnych i kontroli zatwierdzonych projektów. Jednocześnie, funkcje określone jako “inteligentne zarządzanie wydajnością” ułatwiają poszukiwanie trudnych do wychwycenia zależności oraz wzorców danych, które mogą mieć wpływ na funkcjonowanie organizacji. Nowe rozwiązania zapewniają też kontekstowy dostęp do danych potrzebnych w kontekście decyzji finansowych i operacyjnych w czasie rzeczywistym. Wspierają też m.in. obszar zarządzania ciągłością biznesową w oparciu o złożone analizy ryzyka.
“Rok 2020 należał do najtrudniejszych przy prowadzania biznesu. Wiele działów finansów, które próbują zrównoważyć wyzwania krótkoterminowe za pomocą trwających dłużej inicjatyw strategicznych, działa pod coraz większą presją. Nasze najnowsze aktualizacje pomagają działom finansów szybko dostosowywać się do aktualnej sytuacji gospodarczej, stymulować nowe modele biznesowe i doskonalić podejmowanie strategicznych decyzji, aby w ten sposób pomagać naszym klientom definiować przyszłość ich firm” – podkreśla Rondy Ng, wiceprezes i szef działu aplikacji w firmie Oracle. Z oficjalnych informacji wynika, że w skali świata z oprogramowania Oracle Cloud ERP korzysta już ok. 7,3 tys. organizacji z różnych branż.