AplikacjeRynek

Salesforce kupuje Mulesoft z myślą o agregacji danych biznesowych

6,5 mld USD zapłaci firma Salesforce za przejęcie wyspecjalizowanej w technologiach ułatwiających agregowanie danych z różnych aplikacji, urządzeń i systemów w warunkach typowych dla dużych organizacji spółki Mulesoft. Transakcja ma pozwolić m.in. na wzmocnienie oferty rozwiązań Salesforce w obszarze analityki biznesowej, w tym również możliwości platformy Einstein.

Salesforce kupuje Mulesoft z myślą o agregacji danych biznesowych

Przedstawiciele Salesforce przekonują, że zakup firmy Mulesoft pozwoli na włączenie do oferty Salesforce rozwiązań pozwalających na skuteczne gromadzenie oraz integrację danych pochodzących m.in. z różnych platform chmurowych, a także na efektywne wykorzystywanie dostępnych danych do celów biznesowych i wsparcia codziennych operacji. Z oficjalnych informacji wynika, że Salesforce zapłaci za aktywa Mulesoft kwotę sięgającą 6,5 mld USD. Jest to kwota o ok. 1/3 wyższa od wartości akcji Mulesoft na zamknięciu w przeddzień ogłoszenia transakcji.

Zdaniem większości analityków, decyzja o przejęciu Mulesoft była z punktu widzenia Salesforce jak najbardziej logiczna. Rozwiązania firmy Mulesoft są w dość oczywisty sposób komplementarne do rozwiązań chmurowych Salesforce. Technologia Mulesoft pozwala m.in. na łatwe integrowanie danych z różnych źródeł (urządzeń, systemów lub usług, także chmurowych), a następnie wykorzystanie ich m.in. na potrzeby analiz z wykorzystaniem mechanizmow sztucznej inteligencji.

Co ważne, firma Salesforce od pewnego rozwija własne technologie analityczne oparte na mechanizmach sztucznej inteligencji. Jedną z nich jest uruchomiona w 2016 roku platforma Einstein. Zdaniem analityków przejęcie Mulesoft pozwoli na zwiększenie potencjału rozwiązań analitycznych Salesforce, a jednocześnie – wzmocni pozycję rynkową firmy. Warto też wspomnieć, że firma Salesforce również wykorzystuje rozwiązania Mulesoft. Do grona klientów przejmowanej spółki należą też m.in. koncerny Coca-Cola Co , McDonald’s oraz Spotify.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *