BranżaRynek

Sfinalizowano przejęcie SalesManago za dziewięciocyfrową kwotę w euro

Wspomnianą sumę, za krakowską spółkę oferującą technologie wspierające marketing dla branży e-commerce, zapłacą dwa fundusze private equity: Perwyn i SilverTree Equity. Inwestycja ta ma wzmocnić pozycję SalesManago jako globalnego lidera rozwiązań Customer Data Platform i Marketing Automation. 

Sfinalizowano przejęcie SalesManago za dziewięciocyfrową kwotę w euro
Grzegorz Błażewicz, założyciel i prezes zarządu SalesManago

Fundusz SilverTree Equity jest uznanym graczem private equity, specjalizującym się w technologiach i oprogramowaniu w chmurze. Z kolei Perwyn, to rodzinne przedsięwzięcie private equity. Obaj partnerzy zobowiązali się do tego znaczącego dokapitalizowania firmy, aby zdynamizować globalną ekspansję SalesManago.

“Bardzo się cieszymy, że udało nam się poznać Grzegorza Błażewicza i szerszą kadrę zarządzającą SalesManago. Jesteśmy pod wrażeniem sukcesu, jaki dotychczas odnieśli” – mówią Olle Davidsson oraz Ravi Sharma, reprezentujący Perwyn.

Przypomnijmy, że już teraz krakowska firma znajduje się w światowej czołówce podmiotów oferujących technologie wspierające marketing dla branży eCommerce. Jej system umożliwia tworzenie indywidualnych profili klientów oraz realizację napędzanych sztuczną inteligencją wielokanałowych kampanii i procesów marketingowych. Rozwiązania SalesManago pozwalają firmom lepiej realizować strategie marketingowe bazując na kluczowych parametrach marketingowych, takich jak CLV, rotacja klientów oraz analizie zachowań na stronie internetowej czy zaangażowaniu klienta, wskazują przedstawiciele spółki.

Z rozwiązań SalesManago korzysta obecnie ponad 2500 dużych i średniej wielkości biznesów B2C oraz eCommerce. Spółka współpracuje m.in. z  BMW, Burger King, Starbucks, Toyota, Victoria’s Secret, Oriflame, Crocs czy T-Mobile. Dodajmy, że polską firmę – rosnącą w tempie 50% rocznie – Financial Times i Deloitte uznały za jedną z najszybciej rozwijających się spółek w Europie. Z kolei analitycy branży oceniają, że spółka ma mocną pozycję na atrakcyjnym, rozwijającym się rynku eCommerce, którego penetracja tego typu rozwiązaniami jest wciąż stosunkowo niska.

Przeczytaj również
Amazon Web Services coraz szybciej rozwija się w Polsce

“Doświadczenie naszych partnerów, zarówno w zakresie oprogramowania jak i rozwoju, zapewni nam lepszy dostęp do globalnych zasobów i pozwoli inwestować jeszcze więcej, aby niezmiennie dostarczać naszym klientom wartościowy i innowacyjny produkt” – komentuje Grzegorz Błażewicz, założyciel i prezes zarządu SalesManago.

Eksperckie wsparcie doświadczonych menedżerów

Inwestycja w SalesManago wpisuje się więc w strategię zarówno Perwyn, jak i SilverTree Equity: “W ciągu ostatnich kilku lat dokonaliśmy kilku inwestycji w oprogramowanie i biznesy oparte o rozwój technologii, w tym technologie marketingowe. Wizja, jaką obiecuje SalesManago, wywarła na nas szczególne wrażenie i cieszymy się, że możemy współpracować z Grzegorzem i SilverTree. Perwyn tradycyjnie zwracał uwagę na firmy z siedzibami w Europie Zachodniej i dzięki tej inwestycji rozszerzyliśmy teraz nasz zasięg również na Polskę, kraj szybko rozwijającej się gospodarki cyfrowej oraz dynamicznego sektora technologicznego” – ocenia Andrew Wynn, założyciel i partner zarządzający w Perwyn.

Podobnego zdania jest John Messamore, partner zarządzający SilverTree Equity: “Spodziewamy się, że budżety na aplikacje MarTech w modelu SaaS będą nadal rosły, ponieważ firmy eCommerce reagują na rosnącą konkurencję. Co więcej, zmiany w przepisach regulujących możliwość gromadzenia i wykorzystywania danych third-party i plików cookie napędzają znaczne inwestycje w platformy, które pomagają wykorzystać, w pełni zgodne z tymi regulacjami dane first-party, będące rdzeniem platformy CDP SalesManago”.

Jak poinformowali przedstawiciele krakowskiej spółki, na dalszej ścieżce wzrostu jej rozwój ekspercką wiedzą wspierać będzie kilku wybitnych i bardzo doświadczonych menedżerów. Są wśród nich m.in. Tim Weller (prezes Trustpilot spółki wycenianej na 1,6 mln USD), Rafał Brzoska (założyciel i prezes zarządu Inpost) oraz Jean-Philippe Baert (doświadczony dyrektor MarTech), którzy dołączą do Rady Nadzorczej spółki.

Przeczytaj również
ING Tech Poland zmieni główną siedzibę i zatrudni 1,5 tys. osób

Równolegle Ivo Totev (CMO Suse i były CMO Unit4), Adam Hale (były dyrektor generalny Fairsail i szef Software Europe w Russel Reynolds) oraz Matt Harris (były partner KPMG) dołączają do firmy jako Partnerzy Operacyjni.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *