Obie firmy ogłosiły rozszerzenie strategicznego partnerstwa. Współpraca dotyczy generatywnej sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego, analityki danych oraz infrastruktury. Google Cloud jest preferowanym dostawcą chmury dla Spotify od 2016 roku. Obecnie platforma obsługuje ponad 574 miliony aktywnych użytkowników miesięcznie. Partnerstwo zapewni użytkowniczkom i użytkownikom Spotify m.in.: Ułatwione odkrywanie treści: Duże modele językowe (LLM) ułatwią zrozumienie zawartości biblioteki. Platforma rozszerza również metadane używane do prezentowania tych treści użytkownikom każdego dnia. Spersonalizowane rekomendacje: LLM pomagają również lepiej zrozumieć platformie zachowania użytkowniczek i użytkowników i przedstawiać nowe, interesujące rekomendacje takich treści jak podcasty czy audiobooki. Bezpieczeństwo: Spotify wykorzystując duże modele językowe, zwiększa bezpieczeństwo użytkowników, poprzez oznaczanie potencjalnie szkodliwych treści. "Ewolucja naszej technologii idzie w parze z zaangażowaniem Google Cloud w budowanie najlepszej możliwej platformy dla naszych produktów i napędzanie dalszych innowacji dzięki pojawiającym się możliwościom generatywnej sztucznej inteligencji" - skomentował Gustav Söderström, współprezes, CPO i CTO w Spotify. Spotify od dawna rozumie potencjał sztucznej inteligencji i od lat inwestuje w tę technologię, w tym w swoją własną platformę uczenia maszynowego w Google Cloud. Technologia ta jest dla firmy podstawą do dostarczania spersonalizowanych rekomendacji dla słuchaczy. "Dzięki temu rozszerzonemu partnerstwu narzędzia sztucznej inteligencji Google Cloud pomagają Spotify poprawić wrażenia słuchowe dla swoich klientów" - dodał Thomas Kurian, dyrektor generalny Google Cloud. Oprócz potencjału AI/LLM, Spotify i Google Cloud nadal pogłębiają swoją współpracę inżynieryjną w celu skalowania i rozwijania podstawowych funkcji Spotify oraz zaplecza platformy. Warto dodać, że oprócz tego, iż Spotify jest firmą zajmującą się streamingiem audio, jest również dobrze znana w społeczności programistów jako autor Backstage, frameworka open source do tworzenia portali dla programistów, z którego korzysta ponad 2000 firm na całym świecie. Spotify bada obecnie możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji Google Cloud w celu dalszego uproszczenia działań, które spowalniają pracę programistów, pozwalając im skupić się na ważniejszych zadaniach, takich jak tworzenie kodu.