Sztuczna inteligencjaRynek

World debiutuje w USA i ogłasza partnerstwa z Visą, Tinderem i Razer

World Network, której celem jest zapewnienie bardziej ludzkiego internetu w dobie AI, debiutuje w Stanach Zjednoczonych. Założyciele sieci – Sam Altman i Alex Blania – ogłosili w San Francisco szereg nowości.

World debiutuje w USA i ogłasza partnerstwa z Visą, Tinderem i Razer

World Network to inicjatywa mająca na celu stworzenie fundamentu wiarygodnego potwierdzenia bycia człowiekiem, która ma chronić autonomię jednostki w erze AI. World jest już dostępny w 160 krajach – ma 26 mln użytkowników aplikacji, z czego 12 mln ludzi potwierdziło, że jest człowiekiem, uzyskując World ID. Po debiucie w Europie – w tym w Polsce, w której swój cyfrowy paszport World ID można uzyskać w jednej z 45 lokalizacji – Azji, Ameryce Południowej i Afryce, sieć debiutuje w Stanach Zjednoczonych.

W ciągu najbliższych 12 miesięcy, w USA udostępnionych zostanie 7,5 tys. Orbów służących do weryfikacji, że jest się unikalnym człowiekiem – to cztery razy więcej, niż jest obecnie na całym świecie. Orb to kamera typu open-source, która robi zdjęcia tęczówki w wysokiej jakości, potwierdzając unikalność danej osoby, w sposób chroniący prywatność.

Nowe partnerstwa

Tradycyjne metody weryfikacji – takie jak numery telefoniczne lub testy CAPTCHA – nie są w stanie sprostać obecnym wyzwaniom.
 
„Istnieją trzy obszary, w których weryfikacja człowieczeństwa wydawała nam się od początku działalności World kluczowa: granie, randkowanie i zarządzanie finansami” – powiedział Alex Blania, CEO Tools for Humanity.

Te obszary znajdują swoje odbicie w serii prestiżowych partnerstw, które ogłoszono w San Francisco.
Pierwsze to współpraca z Match Group, właścicielem aplikacji randkowych takich jak Tinder, Hinge, Okcupid. Dzięki World ich użytkownicy mają mieć pewność, że rozmawiają z prawdziwym, pełnoletnim człowiekiem, a nie botem. Pilotaż rozwiązania wystartuje na Tinderze w Japonii. A problem jest realny: według badania World, 6 na 10 randkujących online wie lub podejrzewa, że jeden z ich partnerów w aplikacji był botem.

Kooperacja z Visą zaowocuje powstaniem karty płatniczej World x Visa jeszcze w tym roku.  Dzięki niej środkami zgromadzonymi w aplikacji World App będzie można płacić w jednym ze 150 mln punktów stacjonarnych oraz w internecie.

World rozwija też współpracę z kluczowym graczem na rynku gamingu, Razer. Poza dalszym integrowaniem technologii umożliwiających potwierdzenie, że jest się człowiekiem w środowisku Razer, planowany jest League of Humans – turniej gamingowy tylko dla ludzi. Tu również potrzeba weryfikacji człowieczeństwa wydaje się pilna – aż 80% polskich graczy przebadanych przez SW Research na zlecenie World Network deklaruje, że doświadczyło obecności botów, co rujnuje rozgrywkę.

Podczas wydarzenia zaanonsowano też współpracę z rozpoznawalnymi fintechami Stripe i Circle oraz rozwój World Chata.

Nowa generacja Orba

Rich Heley, Chief Device Officer w Tools for Humanity i były dyrektor Apple, zaprezentował również zupełnie nowe, przenośne urządzenie Orb Mini, które wygląda jak smartfon. Umożliwi uzyskanie World ID w jeszcze prostszy sposób, dziesięciokrotnie zwiększając skalę przedsięwzięcia. Nowa generacja Orbów Mini ma być dostępna w 2026 roku.

Na konferencji ogłoszono wprowadzenie najnowszej generacji urządzeń Orb, wykorzystujących zaawansowane modele AI z czujnikami światła widzialnego i podczerwieni i napędzana procesorem NVIDIA Jetson. Urządzenia będą produkowane w Richardson w stanie Teksas.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *