BiznesAnalitykaPolecane tematy

W 2015 roku marketing stawia na nowoczesne media i rozwiązania mobilne

Analizy przeprowadzone przez firmę Salesforce pokazują, że zdecydowana większość specjalistów ds. marketingu planuje na 2015 rok inwestycje w działania reklamowe realizowane za pośrednictwem mediów społecznościowych oraz platform mobilnych. Zwiększone mają być też wydatki na pozyskiwanie danych o klientach.

W 2015 roku marketing stawia na nowoczesne media i rozwiązania mobilne

Na potrzeby działań marketingowych szerzej niż dotąd wykorzystywane mają być platformy takie jak Facebook, Twitter, czy Instagram – oraz ich wersje przeznaczone dla urządzeń mobilnych Wśród wykorzystywanych narzędzi marketingowych dużą popularnością cieszyć mają się też aplikacje mobilne.

Co trzeci badany chce zainwestować w narzędzia i usługi pozwalające gromadzić oraz analizować informacje o zachowaniach użytkowników urządzeń mobilnych.

W badaniu wzięło udział 5 tys. osób odpowiedzialnych za marketing B2B i B2B w organizacjach z całego świata. Większość ankietowanych oczekuje zwiększenia wydatków na działania marketingowe w 2015 roku. Co trzeci (67%) badany chce zainwestować w narzędzia i usługi pozwalające gromadzić oraz analizować informacje o zachowaniach użytkowników urządzeń mobilnych. Podobny odsetek (66%) zamierza inwestować w dedykowane aplikacje mobilne. Aż 71% specjalistów ds. marketingu podkreśla, że działania podejmowane za pośrednictwem kanałów mobilnych będą miały kluczowe znaczenie dla rozwoju działalności biznesowej w najbliższych latach. Co więcej, dwóch na pięciu (38%) specjalistów przewiduje zwiększenie nakładów w kierunku marketingu opartego na kanałach cyfrowych kosztem klasycznych działań promocyjnych.

W 2015 roku wzrośnie zainteresowanie wyposażonymi w mechanizmy analityczne rozwiązaniami e-mail marketingu

Uczestnicy badania firmy Salesforce deklarują także chęć inwestowania w rozwiązania pozwalające zapewnić spójny poziom doświadczeń klienta na przestrzeni różnych kanałów kontaktu. Rozwiązaniami, które – zdaniem ankietowanych – mają najważniejsze znaczenie dla realizacji tego celu są kolejno: aplikacje mobilne, narzędzia analizy marketingowej oraz oprogramowanie klasy CRM. Wyniki analizy pozwalają sądzić również, że w 2015 roku wzrośnie zainteresowanie wyposażonymi w mechanizmy analityczne rozwiązaniami e-mail marketingu. Działania oparte na danych mają stawać się powszechne także w odniesieniu do innych kanałów komunikacji marketingowej.

Przeczytaj również
Jak MPWiK we Wrocławiu przygotował się do działania w czasie kwarantanny

Eksperci Salesforce wskazują również na fakt, że podejmowane inwestycje w narzędzia IT będą coraz częściej oceniane w kategoriach finansowych – dla ponad połowy ankietowanych (54%) kluczowym wskaźnikiem inwestycji oraz prowadzonych działań marketingowych ma być stopa zwrotu z inwestycji.

Tagi

Komentarze

Dodaj także na LinkedIn feed

Powered by WP LinkPress