CyberbezpieczeństwoBEST100

Rozumiejąc potrzeby klienta, wspólnie tworzymy nową jakość

Executive ViewPoint

Z Markiem Kobielskim, prezesem Dimension Data Polska, rozmawiamy o rosnącej sprzedaży rozwiązań z zakresu cyberbezpieczeństwa; najważniejszych, wygranych ostatnio przetargach; nowych produktach wprowadzanych na rynek, np. z zakresu robotyki; projektach CSR zmierzających do ochrony zagrożonych gatunków, w tym nosorożców w Afryce; partnerstwie technologicznym Tour de France i zdobytych po raz trzeci tytułach Top Employer Polska, Europa, Świat.

Rozumiejąc potrzeby klienta, wspólnie tworzymy nową jakość

Dzięki takim projektom, jak te związane ze zwiększeniem zaangażowania młodych fanów kolarstwa, realizowanym dla Tour de France czy Connected Conservation, mającym na celu ochronę nosorożców w Narodowym ParkuKrugera w RPA, zmieniamy się. Nie jesteśmy już firmą, która tylko dostarcza technologię. Staramy się zrozumieć potrzeby klientów i wspólnie z nimi – wykorzystując wiedzę, innowacyjność i zaangażowanie naszych pracowników – tworzyć wartość dodaną.

Trzy lata temu zdecydowali się Państwo wejść na rynek rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa…

… i w zeszłym roku ponownie dwukrotnie wzrosły nasze przychody z tego tytułu. Stanowią one już 20% całkowitej sprzedaży. Jednym z głównych elementów naszej oferty z zakresu bezpieczeństwa IT jest usługa CyberGuard, na którą składają się rozwiązania czołowych producentów. Jest to kompleksowa usługa bezpieczeństwa, dająca klientowi możliwość wyboru elementów najlepiej pasujących do potrzeb jego środowiska. W pakiecie zawarta jest także gwarancja zgodności z regulacjami branżowymi i wymogami prawnymi, w tym z RODO. W procesie wyboru zakresu usługi wspólnie z klientem ustalamy, które komponenty składowe będą świadczone oraz jakie polityki bezpieczeństwa będą na nich realizowane. Zastosowany w przypadku CyberGuard model rozliczeń zakłada miesięczne płatności za świadczoną usługę. Dzięki temu nasi klienci ponoszą koszty jedynie za faktycznie używane licencje, bez konieczności inwestowania w same narzędzia.

W jakich jeszcze kierunkach rozwija się oferta Dimension Data Polska?

W roku 2017 zainwestowaliśmy w rozwiązania z zakresu robotyki. Zrealizowaliśmy u klientów kilka projektów typu Proof of Concept. Dotyczyły one automatyzacji procesów biznesowych. Teraz czekamy na wdrożenia, które wykorzystają te doświadczenia. Realizujemy też projekty dotyczące zastosowania biometrii, rozwiązań antyfraudowych, analityki mowy czy wirtualnych asystentów.

Jakie wydarzenia były najważniejsze dla Dimension Data w Polsce?

W ubiegłym roku zakończyliśmy budowę chmury prywatnej dla Polskiej Grupy Energetycznej. Jeden z ważniejszych, wygranych przez nas przetargów – o wartości ponad 50 mln zł – również dotyczył chmury, a dokładnie budowy Małopolskiej Chmury Edukacyjnej. Jest to projekt prowadzony przez Akademię Górniczo-Hutniczą na rzecz Małopolskiego Urzędu Marszałkowskiego. MChE ma zapewnić interaktywną współpracę pomiędzy szkołami średnimi a uczelniami na terenie województwa małopolskiego. Będzie ona możliwa dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii, takich jak: wideokonferencje, multimedia, mobilny dostęp i portal społecznościowy, tworzących nowoczesną e-usługę edukacyjną MChE. Projekt obejmuje łącznie ponad 150 podmiotów, co powoduje, że jest bardzo skomplikowany logistycznie.

Po kilku latach chudych powoli rośnie rynek contact center. Nasza oferta jest bogata zarówno od strony producentów, którzy nas wspierają, jak i ilości procesów, które jesteśmy w stanie zaadresować. Warto pamiętać, że w całej Europie brakuje specjalistów od tego rodzaju rozwiązań. My zaś mamy sporo inżynierów znających się na realizacji projektów z obszaru Customer Experience. Centrala Dimension Data zdecydowała więc, aby właśnie w Polsce powstało Center of Excellence w tym zakresie. To efekty bycia częścią globalnej firmy oraz potwierdzenie umiejętności i profesjonalizmu naszych ekspertów. Część klientów międzynarodowych zamawia u nas rozwiązania dla całej grupy. Jednocześnie wygrane przez centralę globalne kontrakty – np. w dużych, międzynarodowych bankach – są realizowane z Polski.

Warto też wspomnieć o flagowych projektach globalnych Dimension Data…

Jesteśmy bardzo dumni szczególnie z projektów Tour de France oraz Connected Conservation. Od strony technologicznej obejmują one infrastrukturę cyfrową, chmurę hybrydową, analitykę danych, cyfrowe miejsca pracy i cyberbezpieczeństwo. Natomiast, co najważniejsze, realizują konkretne cele.

W przypadku Tour de France jest to przyciągnięcie i większe zaangażowanie młodych fanów kolarstwa. Na bazie m.in. mobilnego centrum danych i platformy analizy predykcyjnej możemy tworzyć natychmiastowe i dokładne analizy. Treści te – dostarczane w czasie rzeczywistym – pomagają fanom lepiej zrozumieć i śledzić ten kultowy wyścig. Dzięki współpracy z Dimension Data, Amaury Sport Organisation – organizator Tour de France – osiąga świetne wyniki we wszystkich platformach cyfrowych. Rok do roku rośnie o kilkanaście procent liczba wizyt na stronie, a np. liczba wyświetleń materiałów wideo z wyścigu wzrosła z 6 mln w roku 2014 do 71 mln w 2017.

Z kolei pilotażowy projekt Connected Conservation – realizowany w prywatnym rezerwacie znajdującym się obok Narodowego Parku Krugera w RPA – w ciągu trzech lat doprowadził do spadku ilości incydentów kłusowniczych zagrażających nosorożcom aż o 96%! Co bardzo istotne, zastosowaliśmy w tym projekcie – wspólnie z Cisco – aktywną ochronę przed kłusownikami. Skupiamy się na monitorowaniu terenu, ruchu i śledzeniu intruzów, nie przeszkadzając jednocześnie zwierzętom.

Dzięki takim projektom zmieniamy się. Nie jesteśmy firmą, która tylko dostarcza technologię. Staramy się zrozumieć potrzeby klientów i wspólnie z nimi – wykorzystując wiedzę, innowacyjność i zaangażowanie naszych pracowników – tworzyć wartość dodaną.

Jak zakończył się ubiegły rok dla Dimension Data Polska? Które z segmentów rynku rozwijały się najszybciej?

Przede wszystkim zakończył się sukcesem finansowym. Zrealizowaliśmy zakładany budżet. Poza wspomnianymi już obszarami cyberbezpieczeństwa i Customer Experience do najważniejszych i najszybciej rosnących segmentów rynku należą wdrożenia rozwiązań sieciowych, w tym Software- -Defined Network. Prowadzimy też audyty tego typu infrastruktury. W audytach korzystamy nie tylko z wiedzy lokalnych pracowników, lecz także specjalistów całej Grupy Dimension Data i jej japońskiego właściciela NTT. Dzięki temu – w trakcie badania – klienci mogą porównywać swoje wyniki z wynikami firm, które działają w ich branży na całym świecie. Podobne audyty prowadzimy z obszaru cyberbezpieczeństwa. To fantastyczne narzędzia.

W roku 2018 Dimension Data po raz trzeci otrzymało nagrody w kategorii Top Employer w Polsce, Europie i na świecie…

Jest to prestiżowy certyfikat przyznawany za wyjątkowe podejście firmy do pracowników oraz tworzenie jak najlepszych warunków pracy. Nieustannie pracujemy nad tym, aby Dimension Data była fajnym i wyjątkowym miejscem, gdzie można się rozwijać i realizować ambicje zawodowe. Mam nadzieję, że to przyciągnie do nas nowych pracowników i pozwoli ich zatrzymać na dłużej na bardzo dziś konkurencyjnym rynku. W Dimension Data Polska co roku od 5% do 10% pracowników to nowe, przede wszystkim młode osoby.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *