Firma zamierza zatrudnić w tych lokalizacjach nawet 150 ekspertów z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz nowoczesnych technologii w środowisku pracy. Nowych pracowników czekać będzie praca przy innowacyjnych projektach dla największych światowych firm, możliwość zdobywania branżowych certyfikatów oraz rozwoju w przyszłościowych sektorach IT, zapewniają przedstawiciele Capgemini.
Sektor IT w Polsce obecnie dynamicznie się rozwija – krajowe firmy z tej branży powiększają swoje struktury, a zagraniczne organizacje lokują nad Wisłą zarówno oddziały odpowiadające za wsparcie IT, jak i działy badań i rozwoju. Capgemini od wielu lat umacnia funkcjonujące w Polsce zespoły. Obecnie szuka m.in. osób zainteresowanych pracą w jednostkach Cybersecurity, Cyber Defence Center oraz Living Lab.
Dział Projects & Consulting, w ramach którego funkcjonują te jednostki, jest międzynarodowy i należy do centrum biznesowego Cloud Infrastructure Services w Capgemini. W Polsce w jego skład wchodzi ponad 600 ekspertów z różnych dziedzin. Świadczą oni usługi z obszaru doradztwa biznesowego i IT oraz transformacji cyfrowej, współpracując z największymi firmami i organizacjami z całego świata. Pracują w Krakowie i w Katowicach. Jak już wspomniano, oba te oddziały powiększą się w tym roku o co najmniej 150 nowych pracowników.
“Nasz wzrost definiujemy obecnie głównie w obszarach transformacji usług IT, konsultingu technologicznego oraz projektów. Koncentrujemy się także na organicznym i stałym rozwoju usług wsparcia infrastruktury IT. Główne obszary naszej pracy to cyberbezpieczeństwo, testowanie i zarządzanie aplikacjami, digitalizacja, projektowanie rozwiązań IT, w tym przy użyciu ServiceNow, rozwiązań chmurowych, w oparciu o sztuczną inteligencję, a także analityka danych. Ten zakres naszego biznesu będzie przeżywał najbardziej dynamiczny wzrost w najbliższym czasie” – powiedział Beniamin Poznański, szef działu Projects & Consulting w Capgemini. “Zespół P&C to pasjonaci nowych technologii, współpracujący przy innowacyjnych projektach oraz uczestniczący w rozwojowych szkoleniach w obszarach takich, jak MS Azure, AWS, Google czy ServiceNow. W 2020 roku pracownicy zdobyli ponad 580 różnych certyfikacji, m.in. Togaf, ServiceNow, Azure, AWS, Google Cloud” – dodał.
Cybersecurity i Cyber Defence Center
W Katowicach, w ramach rozwoju zespołu Projects & Consulting, Capgemini otwiera dwie prestiżowe jednostki – Cybersecurity oraz Cyber Defence Center. Będą one pracować w nowym centrum biznesowym Face2Face. Jak wskazują przedstawiciele Capgemini, do codziennych obowiązków ekspertów z zespołu Cybersecurity należeć będzie m.in. wyszukiwanie luk w procesach i systemach, zarządzanie dostępami i identyfikacja potencjalnych zagrożeń przy wykorzystaniu najnowszych technologii. Praca w jednostce Cybersecurity to także ciągłe poszerzanie wiedzy o nowych technologiach, we współpracy z ponad 60 partnerami technologicznymi Capgemini, takimi jak m.in. Amazon, CyberArk, Fortinet, Google, IBM, Microsoft, Ping Identity, RSA, ServiceNow, TrendMicro, Zscaler.
Z kolei Cyber Defence Center będzie pierwszą tego typu jednostką Grupy Capgemini w Europie Wschodniej. Jego pracownicy będą świadczyć wysokiej klasy usługi skoncentrowane na ochronie danych, analizie zagrożeń oraz wspieraniu klientów na całym świecie w zabezpieczaniu procesów transformacji cyfrowej i chmurowej, poprawy bezpieczeństwa operacyjnego i wydajności systemów IT. Z czasem obsługa i opieka nad klientami zostanie rozszerzona m.in. o testy penetracyjne, zarządzanie podatnościami i threat intelligence, dodają specjaliści Capgemini.
“Poszukujemy osób z biegłą znajomością rozwiazań SIEM/SOAR, Cloud Security, aplikacji IAM/PAM oraz języka angielskiego. Oferujemy pracę w wysoko wykwalifikowanym zespole, przy międzynarodowych projektach, gdzie ważny jest regularny rozwój w zakresie innowacyjnych rozwiązań i nowych technologii” – stwierdził Michał Sosinka, szef zespołu cyberbezpieczeństwa w Capgemini Polska.
Living Lab
W Krakowie i Katowicach planowany jest również rozwój jednostki Living Lab, która bada tzw. Connected Employee Experience, czyli pracuje nad poprawą tych elementów środowiska pracy, które wpływają na odczucia pracowników. To jednocześnie miejsce, gdzie smart narzędzia m.in. z zakresu tzw. connected employee, connected office i connected workspace testowane są w praktyce, podkreślają eksperci Capgemini. Oznacza to więc możliwość pracy przy nowoczesnych, unikalnych na skalę globalną rozwiązaniach w obszarze technologii środowiska pracy, które wpisują się w obecne trendy, wykorzystując m.in. sztuczną inteligencję oraz rozszerzoną rzeczywistość,
Jak zapewniają przedstawiciele Capgemini, osoby zainteresowane rozpoczęciem swojej kariery zawodowej w tej firmie mogą także liczyć na bogatą ofertę staży. Do tych, którzy chcą rozwijać się w branży IT, skierowany jest coroczny program stażowy „Start in IT”. To możliwość rozwoju wiedzy na temat innowacyjnych rozwiązań, pasji z zakresu nowych technologii i technicznych umiejętności w takich obszarach, jak: Service Integration & Management, Tools Development, ServiceNow Development, Testing & Application Management, Cloud Platform Engineering, Adoption Change Management and UX/UI Analysis, Cybersecurity.