Gliwicka firma technologiczna Future Processing postanowiła odwrócić świąteczne tradycje biznesowe polegające na corocznej wymianie upominków między kontrahentami. Tak powstała akcja Fantastic Present, w ramach której klienci zamiast otrzymywać świąteczne prezenty, wspólnie decydują o przeznaczeniu budżetu na ten cel. W tym roku zdecydowali oni, że największą część z 25 tys. zł otrzyma organizacja Coalition Clean Balitc skupiająca się na ochronie środowiska i naturalnych zasobów Morza Bałtyckiego. W ramach trzeciej już edycji akcji Fantastic Present, spółka Future Processing wraz z partnerami przekaże wsparcie organizacjom, które reprezentują trzy obszary: społeczeństwo, technologię i środowisko. Podział środków przeznaczonych na ten cel kolejny raz ustalony został w internetowym głosowaniu organizowanym dla klientów firmy, którzy mieli do wyboru trzy inicjatywy: Elderlearn – start-up, który jednocześnie rozwiązuje problem samotności seniorów i odpowiada na wyzwanie, jakim jest integracja legalnych imigrantów - seniorzy dzielą się z nimi wiedzą o kulturze i historii Danii oraz uczą imigrantów języka duńskiego. Ushahidi – globalna firma technologiczna typu non-profit, tworząca oprogramowanie ułatwiające komunikację między jednostkami i społecznościami potrzebującymi pomocy a tymi, którzy mogą takiej pomocy udzielić. Rozwiązania Ushahidi zostały wykorzystane m.in. do pomocy ofiarom trzęsienia ziemi w Nepalu oraz monitorowania kryzysu powyborczego w Kenii w 2008 roku i kolejnych wyborów. Coalition Clean Baltic – organizacja walcząca m.in. o czysty Bałtyk, rozwój zasobów i zrównoważone rybołówstwo. Zwycięzcą głosowania okazała się organizacja Coalition Clean Baltic, która otrzyma 58% środków przeznaczonych na wsparcie w ramach akcji. Pozostałe organizacje – Elderlearn i Ushahidi otrzymają kolejno 24% i 18% środków. "Akcją Fantastic Present chcemy pokazać, że dobro nie musi kończyć się razem ze świętami. Cieszę się, że w tegorocznej edycji na pierwszym miejscu znalazła się inicjatywa czyszczenia Bałtyku. To działanie, które nie tylko jest ważne już dzisiaj, ale też ma ogromne znaczenie w perspektywie dobra przyszłych pokoleń" - komentuje Michał Sztanga, CEO Future Processing.