AnalitykaBiznesCIO

iPhone i iPad z nowymi rozwiązaniami analitycznymi IBM

Nowe narzędzia wspierające analizę danych biznesowych są efektem współpracy koncernów IBM i Apple. Nowe aplikacje pozwalają m.in. na bezpieczne i wygodne korzystanie z dostępnej w chmurze analityki biznesowej IBM z poziomu urządzeń pracujących pod kontrolą systemu iOS – i w sposób dostosowany do unikalnego charakteru prowadzonej działalności.

iPhone i iPad z nowymi rozwiązaniami analitycznymi IBM

W pierwszej zaoferowane zostały aplikacje przeznaczone dla sektorów: bankowości, ubezpieczeń, telekomunikacji, handlu detalicznego oraz administracji publicznej. Oferowane są też narzędzia analityczne dla przewoźników lotniczych.

Przedstawiciele firmy IBM podkreślają, że nowe rozwiązania zostały zaprojektowane pod kątem typowych dla konkretnych zastosowań potrzeb biznesowych w zakresie analityki Big Data. Przykładowo, jedna z aplikacji dla linii lotniczych zapewnia personelowi pokładowemu dane na temat pasażerów – które mogą być wykorzystane m.in. do wzmocnienia sprzedaży na pokładzie samolotu – oraz informacje o bagażu. Z kolei druga aplikacja w przejrzysty sposób dostarcza załodze informacje dotyczące rozkładu lotów, planu aktualnej podróży oraz personelu pokładowego. Aplikacja ta pozwala też w czasie rzeczywistym zgłaszać obsłudze naziemnej ewentualne usterki, a także – generować raporty dotyczące zużycia paliwa.

Natomiast dwie aplikacje IBM MobileFirst skierowane do sektora handlu detalicznego pozwalają odpowiednio: szybciej realizować zamówienia dzięki łatwiej dostępnym informacjom dotyczących lokalizacji towarów oraz stanów magazynowych; oraz wspierać sprzedaż dzięki kojarzeniu informacji o historii zakupów, czy ofert specjalnych. Rozwiązanie mobilne dla sektora publicznego jest przeznaczone przede wszystkim dla służb mundurowych – zapewnia dostęp w czasie rzeczywistym m.in. dane dotyczące przestępczości, danych lokalizacyjnych, map, czy materiałów z miejsca zdarzenia. Wedle zapowiedzi rozwiązania mobilne IBM MobileFirst są oferowane w sposób umożliwiający zintegrowanie analityki biznesowej z najważniejszymi procesami oraz narzędziami bazodanowymi.

Wszystkie aplikacje mają też charakteryzować się dużą elastycznością i możliwościami kastomizacji. „Produkty, które dostarczamy, odpowiadają na kluczowe wyzwania, przed jakimi stoi dziś biznes. Inteligentne technologie analityczne pozwalają na wykorzystanie Big Data do tworzenia indywidualnych rozwiązań, budujących zaangażowanie klientów” – mówi Bridget van Kralingen, senior vice president, IBM Global Business Services.

 

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *