Rynek

Avaya kończy restrukturyzację i zapowiada dynamiczny rozwój

Zakończona restrukturyzacja finansowa pozwoliła na istotne obniżenie zadłużenia spółki i poprawy płynności finansowej. Przeprowadzone zmiany mają też ułatwić realizację długoterminowych celów strategicznych firmy Avaya, w tym przyspieszenie rozwoju i wzmocnienie pozycji rynkowej.

„Rozpoczynamy nowy, ważny rozdział w historii firmy Avaya. Po niespełna roku od rozpoczęcia restrukturyzacji Avaya została dopuszczona do obrotu publicznego mając znacznie wzmocniony bilans. Obniżyliśmy zadłużenie firmy o ok. 3 mld dolarów i kończymy restrukturyzację mając na koncie ponad 300 mln dolarów. Obniżenie zadłużenia oraz niektórych innych zobowiązań długoterminowych poprawiło przepływ środków pieniężnych o ok. 300 mln dolarów w porównaniu z rokiem obrotowym 2016” – podkreśla Jim Chirico, prezes i dyrektor generalny Avaya. Według niego pomyślne zakończenie procesu reorganizacji pozwoli też na przyspieszenie w realizacji strategii rozwoju firmy. „Kończąc proces przekształcania firmy w dostawcę oprogramowania, usług i rozwiązań w chmurze mamy elastyczność niezbędną do inwestowania w stale rosnące rynki contact center i komunikacji zunifikowanej. Pod nowym zarządem i kierownictwem Avaya jest dobrze przygotowana do realizacji planów rozwojowych oraz zapewnienia zwrotów z inwestycji i korzyści, których oczekują nasi interesariusze” – dodaje Jim Chirico.

Zamknięty właśnie proces restrukturyzacji finansowej jest efektem złożonego na początku 2017 roku wniosku upadłościowego na potrzeby kontynuowania działalności pod kuratelą sądową i z zachowaniem ochrony przed wierzycielami zewnętrznymi w okresie restrukturyzacji. Według ogłoszonych wówczas informacji firma dysponowała majątkiem sięgającym ok. 5,5 mld USD przy zobowiązaniach na poziomie 6,3 mld USD. W styczniu 2017 roku zapowiadano, że postępowanie restrukturyzacyjne nie będzie miało wpływu na działalność firmy Avaya poza granicami Stanów Zjednoczonych.

Tylko w ostatnim kwartale na polski rynek wprowadzone zostały dwa nowe rozwiązania – Avaya Oceana oraz Avaya Equinox. Zapewniają one, odpowiednio – wielokanałowe wsparcie dla funkcjonowania centrów contact center oraz wieloplatformowy, przeznaczony dla użytkowników biznesowych komunikator integrujący komunikację głosową, wideo, chat, a także współdzielenie treści i plików. Warto dodać, że w skali świata firma Avaya zatrudnia obecnie ok. 8,6 tys. pracowników.

Tagi

Podobne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *