Rynek

CeBIT 2014: Analityka in-memory pomoże niemieckim piłkarzom w Mundialu

Narzędzia analityczne oparte na rozwiązaniach SAP będą wspierać piłkarską kadrę narodową Republiki Federalnej Niemiec oraz niemiecki Związek Piłki Nożnej w zakresie narzędzi pozwalających optymalizować efektywność drużyny narodowej.

CeBIT 2014: Analityka in-memory pomoże niemieckim piłkarzom w Mundialu

Za sprawą nowego rozwiązania SAP opartej na mechanizmach przetwarzania in-memory analizie poddawane mogą być m.in. dane w sposób automatyczny czerpane z nagrań meczy piłkarskich. Przetwarzane mogą być więc przykładowo ścieżki ruchu poszczególnych zawodników, ich zagrania oraz tor lotu piłki. Oprogramowanie ma być wykorzystywane przez niemiecką kadrę już podczas tegorocznego Mundialu.

Działanie aplikacji przedstawia poniższa prezentacja przygotowana przez przedstawicieli SAP:

“Chcemy udowodnić w jaki sposób połączenie technologii mobilnych, chmurowych i Big Data może pomóc zespołom sportowym działać w sposób bardziej efektywny i optymalny, a zarazem częściej osiągać sukcesy” – podkreśla Jim Hagermann Snabe, jeden z dwóch dyrektorów generalnych niemieckiego koncernu. Wymienione przez niego rozwiązania mobilne oznaczają tu zarówno szereg czujników pozwalających w czasie rzeczywistym gromadzić informacje na temat efektywności poszczególnych piłkarzy i całej drużyny – własnej oraz przeciwnika, jak i urządzenia, za pośrednictwem których można obsługiwać środowisko analityczne SAP.

Przedstawiciele SAP podkreślają bowiem, że podnoszenie efektywności działania w kontekście działalności gospodarczej w ogólnym ujęciu nie różni się przecież od działań zmierzających do poprawy skuteczności zespołu piłkarskiego. Swoimi narzędziami analitycznymi SAP wspiera również m.in. zespoły Formuły 1 oraz drużyny żeglarskie.

CeBIT 2014: Analityka in-memory pomoże niemieckim piłkarzom w Mundialu

W działania SAP angażuje się też Oliver Bierhoff, znany niemiecki piłkarz, a obecnie menedżer kadry narodowej Niemiec. Pod koniec zeszłego roku został on bowiem ambasadorem marki SAP. Wedle zapowiedzi ma wspierać działania koncernu w kontekście rozwoju działalności na rynku sportowym. “W czasach, kiedy ja byłem piłkarzem nie mieliśmy do dyspozycji żadnych informacji poza nudnymi nagraniami wideo oraz podsumowaniem trenera. Dziś, za sprawą technologii SAP, każdy z piłkarzy ma dostęp do kompleksowych informacji i statystyk dotyczących własnej sprawności, a także innych zawodników. Dzięki temu może samodzielnie, albo z pomocą trenera i innych zawodników analizować dane” – dodaje Oliver Bierhoff. Według niego tego typu technologia przyczyni się do zmian procedur przygotowania do rozgrywek oraz indywidualnego podejścia zawodników. Na potrzeby treningów z oprogramowania korzysta już m.in. pierwszoligowy niemiecki zespół TSG Hoffenheim.

Wcześniej, niemiecki koncern przygotował – także oparte na platformie HANA – narzędzie analityczne dla kibiców NBA i NFL.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *