Branża ITRynek

Comarch zaprezentował wyniki finansowe za I kwartał 2022 roku

W ciągu pierwszych trzech miesięcy przychody ze sprzedaży produktów oraz usług spółki wyniosły ponad 416 mln złotych. To wzrost o 32,4 mln złotych i 8,4% w porównaniu do analogicznego okresu rozliczeniowego w 2021 roku. Zysk operacyjny był z kolei niższy o 3,4 mln złotych niż w I kwartale ubiegłego roku i osiągnął wartość 42,8 mln złotych. Grupa Comarch wypracowała zysk EBITDA o wartości 65,6 mln złotych, a więc o wartości podobnej do ubiegłorocznej. Rentowność operacyjna w opisywanym okresie wyniosła natomiast +10,3%, a rentowność netto +7,8%.

Comarch zaprezentował wyniki finansowe za I kwartał 2022 roku
Piotr Krajewski – Fotografia Architektury / Architectural Photography

Za te dobre wyniki finansowe Grupy odpowiada wzrost przychodów zarówno ze sprzedaży krajowej, jak i zagranicznej. I tak, na rynku krajowym bardzo dobrze rozwijał się biznes w segmencie MŚP oraz medycznym. Natomiast wzrost sprzedaży zagranicznej osiągnięto głównie dzięki kontraktom z klientami z sektora telekomunikacyjnego oraz przemysłowego z rynków zachodnioeuropejskich, poinformowali przedstawiciele spółki. Sprzedaż krajowa w I kwartale 2022 roku stanowiła 40,3%, a zagraniczna 59,7% całkowitych przychodów.

W opisywanym okresie dwucyfrową dynamikę osiągnęła sprzedaż systemów w segmencie MSP w Polsce oraz w regionie DACH. W Polsce wartość sprzedaży rozwiązań do zarządzania przedsiębiorstwem wyniosła 68,1 mln złotych, poprawiając ubiegłoroczny wynik o 13,9 mln złotych (25,6%), a na rynkach krajów niemieckojęzycznych  osiągnęła wartość 29,9 mln złotych, czyli o 2,9 mln złotych (10,7%) więcej niż przed rokiem. O 27,5% wzrosły też przychody ze sprzedaży do sektora medycznego. Placówki służby zdrowia nabyły produkty i usługi o wartości 15,6 mln złotych. Grupa poprawiła również wynik w segmencie przemysł&utilities, gdzie sprzedaż rozwiązań informatycznych wyniosła 52,5 mln złotych, rosnąc rok do roku o 21,9%, oraz w sektorze publicznym – tutaj przychody wzrosły o blisko 2% i osiągnęły wynik 29,2 mln złotych.

Największą część biznesu Grupy Comarch, ponad 25% całości przychodów, niezmiennie stanowi sprzedaż do odbiorców z sektora TMT. Firmy telekomunikacyjne zakupiły produkty spółki o wartości 105,9 mln złotych, czyli 15,5% więcej niż przed rokiem. Spadek nastąpił natomiast w segmencie handlu i usług, gdzie wartość przychodów wyniosła 56,7 mln złotych, czyli 6,7 mln złotych mniej niż w I kwartale 2021 roku, oraz w sektorze finansowo-bankowym. Sprzedaż do instytucji z tej branży wyniosła 52,3 mln złotych, czyli 5,4 mln złotych mniej niż rok temu, wskazali przedstawiciele Comarchu.

“Dzięki bardzo dobrym wynikom finansowym osiągniętym w I kwartale 2022 roku oraz okresach poprzednich sytuacja finansowa Grupy Comarch jest stabilna i gwarantuje bezpieczeństwo działalności w przypadku zmiennej sytuacji politycznej i gospodarczej w Polsce oraz na świecie. Jest to szczególnie ważne w obliczu rosyjskiej inwazji na Ukrainę, a także w obliczu ciągle trwającej pandemii Covid-19 oraz wywołanych przez nie skutków społecznych, politycznych i ekonomicznych” – powiedział Konrad Tarański, wiceprezes zarządu oraz dyrektor finansowy Comarch. “Grupa rozwija działalność na nowych rynkach zagranicznych, inwestując w ten sposób w budowanie przewagi konkurencyjnej na przyszłość. Aktywnie poszukiwane są nowe rynki zbytu m.in. w Europie Zachodniej oraz w Azji, Australii i Oceanii. Stale rozbudowywana i modernizowana jest również infrastruktura własna” – podsumował.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *