Branża ITRynek

IBM prezentuje nowy model współpracy z partnerami

IBM Partner Plus to nowy program, który zmienia sposób współpracy spółki z partnerami biznesowymi poprzez unikalny dostęp do jej zasobów, rabatów partnerskich oraz wsparcia szytego na miarę. Jak wskazują przedstawiciele IBM, ma on pomóc w pogłębieniu wiedzy technicznej partnerów – w procesach automatyzacji, zabezpieczania i modernizacji biznesów ich klientów – oraz skróceniu czasu wprowadzania produktów na rynek. IBM Partner Plus przeznaczony jest dla istniejących partnerów, w tym resellerów, hiperskalerów, dostawców technologii, niezależnych sprzedawców oprogramowania oraz integratorów systemów.

IBM prezentuje nowy model współpracy z partnerami
Źródło: IBM

IBM Partner Plus oznacza dla partnerów klarowne, proste i nowoczesne doświadczenie użytkownika, zapewniają przedstawiciele spółki. Poprzez pogłębienie wiedzy technicznej i wykazanie sukcesu sprzedażowego, uczestnicy programu mogą uzyskać dostęp do trzech poziomów – Srebrnego, Złotego i Platynowego – które zapewniają korzyści w wymiarze finansowym, wchodzenia na rynek oraz edukacji. W nowym programie certyfikaty techniczne będą standaryzowanym miernikiem umiejętności, a walidowane rozwiązania będą świadczyć o fachowości, wskazują eksperci IBM i dodają, że ulepszony Portal Partnerski IBM konsoliduje i uwzględnia całą wiedzę ekspercką, przychody i transakcje, a każdy partner zyska jasny obraz swoich postępów w programie.

„IBM Partner Plus wprowadza nowy sposób dostarczania przez IBM wartości nowym i dotychczasowym partnerom, pomaga im zdobywać umiejętności, szybciej rozwijać się i więcej zarabiać” – komentuje Kate Woolley, dyrektor generalna IBM Ecosystem. „Usłyszeliśmy od partnerów, że chcieliby uproszczonego doświadczenia użytkownika, które pomogłoby odnosić sukcesy z ich klientami. Jestem przekonana, że wprowadzone zmiany połączone z inwestowaniem w nasz ekosystem sprawią, że IBM stanie się najchętniej wybieranym partnerem w branży. Pragniemy wspólnie napędzać wzrost partnerów, klientów oraz IBM” – dodaje.

IBM Partner Plus to wynik obranej przez firmę ścieżki, polegającej na postawieniu partnerów w centrum realizowanej przez IBM strategii wejścia na rynek. Rozwiązanie ma być motorem wzrostu, wykorzystującym możliwości wartego bilion dolarów rynku chmury hybrydowej i AI. Spółka zainwestowała w zwiększenie roli partnerów i przyspieszenie generowanej przez nich sprzedaży, a jednocześnie dąży do tego, aby nowy ekosystem stał się preferowaną drogą wejścia na rynek, poprzez optymalne połączenie technologii, usług i wiedzy konsultingowej – tłumaczą przedstawiciele IBM. W celu zagwarantowania ciągłego wzrostu, firma zwiększy też swoje możliwości wspierania partnerów poprzez podwojenie liczby specjalistów ds. obsługi marki i specjalistów technicznych, zajmujących się partnerami.

„Program partnerski IBM Partner Plus otwiera nowe możliwości, które pozwolą jeszcze wydajniej podnosić kwalifikacje. Uczestnictwo w nim przekłada się przede wszystkim na bardziej kompleksowe wsparcie techniczne naszych klientów. Dzięki temu możemy oferować rozwiązania wykorzystujące technologię IBM, skutecznie wspierając działalność poszczególnych przedsiębiorstw. Widzimy, że IBM podchodzi w sposób odpowiedzialny do sygnałów płynących z rynku i stale dostosowuje swoje narzędzia, tak aby maksymalnie wspierać swoich partnerów, pozwalając im osiągać sukces, równocześnie nagradzając inwestycje, które napędzają wzrost” – podkreśla Jarosław Łukasiewicz, CEO Vetasi.

Program IBM Partner Plus łączy w jeden zintegrowany ekosystem wszystkie typy i programy partnerskie – niezależnie od tego, czy sprzedają, budują na technologii spółki, czy z nią współpracują lub świadczą usługi dla jej technologii. Przykładowo, aby pomóc rozszerzyć możliwości rynkowe i stworzyć nowe źródła przychodów dla swojego ekosystemu, firma niedawno umożliwiła swym partnerom w Ameryce Północnej odsprzedaż produktów IBM za pośrednictwem innych platform chmurowych. Pozwala to niezależnym producentom oprogramowania wykorzystywać IBM Software we własnych rozwiązaniach. Natomiast sprzedaż prowadzona przez partnerów i realizowana za pośrednictwem platformy handlowej przekłada się na ich postępy w nowym programie.

Rabaty partnerskie, dostęp do informacji poufnych i zwiększone wsparcie

Jak informują przedstawiciele IBM, partnerzy mogą awansować na wyższe poziomy, aby odblokować korzyści i programy generowania popytu, które mogą z kolei prowadzić do nawet trzykrotnego wzrostu całkowitej inwestycji ze strony IBM. IBM Partner Portal daje partnerom wgląd w czasie rzeczywistym w rabaty partnerskie, do których są uprawnieni, pozwala przewidzieć potencjalne zyski oraz zawiera zautomatyzowany mechanizm dostępu do umów, który pomaga im w generowaniu wysokiej jakości leadów. Rozwiązanie to usprawniło rejestrację transakcji i dało partnerom dostęp do ponad 7000 potencjalnych transakcji o wartości ponad pół miliarda dolarów na całym świecie (jak wynika z danych sprzedażowych IBM za okres styczeń-sierpień 2022). Inwestycje spółki w kampanie co-marketingowe i wsparcie co-sellingowe z partnerami mogą być kolejnym czynnikiem pomocnym we wprowadzaniu rozwiązań na rynek i generowaniu popytu.

I tak wdrożenie IBM Partner Plus zaczęło się od wydania październikowych certyfikatów technicznych oraz materiałów sprzedażowych, które wygenerowały ponad 15000 zapisów na certyfikaty, sprzedażowe i techniczne. Oferowanie partnerom szkoleń, możliwości i zasobów w zakresie sprzedaży, które są dostępne dla pracowników IBM bezpłatnie, może pomóc lepiej przygotować ich do odnoszenia sukcesów z klientami, uważają przedstawiciele IBM. Dodatkowo, dostęp do narzędzi spółki dla sprzedawców może pomóc w oferowaniu konkurencyjnych i przejrzystych cen. Partnerzy mogą również uczestniczyć w kwartalnych spotkaniach IBM Sales Kickoffs razem ze sprzedawcami koncernu, a także brać udział w sesjach szkoleniowych na żywo oraz w innych globalnych wydarzeniach związanych z doradztwem technicznym, aby podnosić kwalifikacje, zwiększać renomę i nawiązywać kontakty z ekspertami technicznymi. Z kolei dla nowych partnerów spółka uruchamia program IBM New Partner Accelerator, który zapewnia onboarding, szkolenia i inne korzyści podczas pierwszych sześciu miesięcy udziału w programie, aby pomóc przyspieszyć osiągnięcie rentowności.

Partnerzy mogą rozwijać umiejętności, tworzyć rozwiązania i budować kompetencje sprzedażowe w zakresie technologii takich jak AI, bezpieczeństwo i chmura na otwartej platformie chmury hybrydowej dzięki wykorzystaniu ekspertów technicznych z IBM. Spółka będzie również pomagała partnerom w opracowywaniu produktów o kluczowej funkcjonalności (MVP), proof of concept i niestandardowych demo, aby pomóc im w zdobyciu klientów i przyspieszeniu wzrostu.

Dodajmy, że od 4 stycznia 2023 roku PartnerWorld zostanie włączony do IBM Partner Plus, natomiast nowy program motywacyjny zacznie obowiązywać od 1 kwietnia 2023 roku. Zarejestrowani członkowie PartnerWorld zachowają swój obecny poziom do 1 lipca 2023 roku i mogą w tym czasie przejść do nowego systemu stopniowania, jeśli spełnią odpowiednie kryteria.

Więcej szczegółów na temat IBM Partner Plus można znaleźć tu.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *