Rynek

Jak wprowadzić strategię Omnichannel, IT doradcą biznesu… co jeszcze w nowym Magazynie ITwiz?

Wdrożenie strategii ukierunkowanej na klienta, i to takiej, która pozwoli zapewnić spójnym poziom komunikacji sprzedażowej za pośrednictwem wszystkich dostępnych kanałów jest dziś nie tyle szansą, co koniecznością biznesową. W najnowszym numerze Magazynu ITwiz podpowiadamy jak wprowadzić strategię Omnichannel. Szeroko opisujemy też trendy, kierunki rozwoju oraz trendy w zakresie rozwiązań wspierających zarządzanie. To jednak tylko kilka z tematów, które omawiamy na łamach nowego wydania ITwiz. Nie brakuje także zagadnień, które zainteresują programistów, czy administratorów – jak choćby test Belbina.

Jak wprowadzić strategię Omnichannel, IT doradcą biznesu… co jeszcze w nowym Magazynie ITwiz?

Wstępniak

W tym numerze poczułem się jakbym wrócił do początków swojego dziennikarstwa, kiedy – w latach 90. XX wieku – opisywałem pierwsze wdrożenia systemów ERP. Wówczas wybór zintegrowanego systemu ERP pozwolił na dokonanie przełomu. To był ogromny skok technologiczny. W latach 90. informatyka – w obliczu tego typu rozwiązań – zaczęła być po raz pierwszy postrzegana jako narzędzie istotnie wspierające organizację.

Dziś rozwiązania wspierające zarządzanie – ERP, BI, CRM – czerpią praktycznie ze wszystkich trendów branżowych. Wykorzystują nowinki technologiczne. Stają się bardziej przyjazne użytkownikom. Sięgają też do coraz to nowych procesów biznesowych (więcej o tym piszemy na str. 16). Systemy ERP integrowane są dziś również z rozwiązaniami typu Manufacturing Execution System oraz Supply Chain Management, o czym opowiada Tomasz Frankiewicz, CIO FCE Business Division East, ArcelorMittal Poland (str. 28).

Krytycznego znaczenia nabierają dziś kwestie związane z danymi oraz integracją, które po raz pierwszy wymieniane są jak najważniejszy czynnik wpływający na wydłużenie prac wdrożeniowych. Na zwiększeniu złożoności i czasochłonności projektów odbija się m.in. konieczność podniesienia jakości danych na potrzeby nowoczesnych, bardziej precyzyjnych i pozbawionych agregatów rozwiązań. Pomimo zmian, jakie zachodzą w rozwiązaniach wspierających zarządzanie, problemy towarzyszące wdrożeniom takich systemów pozostają niezmienne. Części z nich można zapobiec dzięki przemyśleniu oczekiwanych – po zakończeniu wdrożenia – korzyści, innym za sprawą racjonalnych decyzji zakupowych lub dzięki zaangażowaniu pracowników (str. 22).

Równie ważnym dla biznesu jak w latach 90. XX wieku systemy wspierające zarządzanie, tak dziś są rozwiązania usprawniające komunikację z klientem. Zwłaszcza w kontekście koncepcji Omnichannel Commerce (str. 6). Zakłada ona synergię sprzedaży internetowej i stacjonarnej. Skuteczne zarządzanie efektywnością biznesu to już nie tylko ustalenie, gdzie istnieje problem w Omnichannel Commerce, ale także identyfikowanie potencjalnych problemów zanim się one pojawią. Ważne jest ograniczenie kanibalizacji poszczególnych kanałów m.in. dzięki odpowiedniej polityce cenowej. Konieczna jest też interakcja sprzedawcy z klientem. Ważna jest również optymalizacja środowiska Contact Center. Więcej o praktycznych aspektach wdrożenia tej strategii piszemy na str. 14.

Polecamy też artykuły na temat wyboru formy współpracy z kontraktorem – Fixed Price vs Time & Material (str. 39); przebudowie procesów w działach back-office w związku z wprowadzaniem cyfrowej transformacji (str. 26) oraz o problemach deweloperów i adminów w związku ze zmianą kontekstu, jaką jest przełączenie się z jednego języka (np. SQL) na drugi (np. PL/SQL) lub odwrotnie. Na czym polega ten problem i jak sobie z nim poradzić? Więcej na str. 54. Ciekawy materiał poświęcony jest kolejnemu „Pomysłowi z Polski”, którym zainteresowały się Cisco, Intel oraz Deutsche Telekom. Emerald Air – start-up z Wrocławia – stworzył urządzenia, których celem jest monitorowanie i oczyszczanie powietrza w pomieszczeniach.

Adam Jadczak
redaktor naczelny ITwiz

W numerze m.in.:

• Omnichannel Commerce: wyzwanie nowoczesnego klienta
• Jak wprowadzić strategię Omnichannel, czyli prawdziwa integracja pomiędzy kanałami
• Podsumowanie trendów kształtujących dziś rozwój rozwiązań CRM, BI oraz ERP
• Połowa sukcesu leży w zaangażowaniu użytkowników już na etapie wyboru systemu
• Czym jest cyfrowe back-office i czy jesteś na nie przygotowany?
• IT jako wewnętrzny doradca dla biznesu – rozmowa z Tomaszem Frankiewiczem, CIO FCE Business Division East, ArcelorMittal Poland
• Gartner: chmura równie powszechna jak dziś Internet
• Ile de facto kosztowałoby wdrożenie Blockchain
• DevOps: długofalowa rewolucja w branży IT
• Łódź: miasto ze specjalizacją „nowe technologie”
• Felieton: dlaczego tak ważne jest resetowanie
• Rok 2016 pod znakiem wymuszeń online
• Biznes wymaga nowych metod autoryzacji
• Dwa sposoby definiowania przyszłości – projektowanie oraz planowanie
• Holacracy: czy możliwy jest brak managerów i hierarchii?
• Test Belbina, czyli dlaczego coś nie działa
• Gdy zmienia się kontekst języka zapytań, deweloperzy cierpią na równi z adminami
• Emerald Air, czyli inteligentne oczyszczanie powietrza z Polski

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *