Branża ITRynek

Jak wyglądała koordynacja prac IT podczas 26. finału WOŚP

Atende już 7. rok z rzędu pełniło pro publico bono rolę koordynatora prac IT związanych z Finałem WOŚP. Inżynierowie Atende biorą odpowiedzialność za zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa IT. Zbudowali i zarządzali lokalną i rozległą siecią komputerową, wdrożyli system telefonii IP dla wolontariuszy zaangażowanych w telefoniczną obsługę Licytacji Najbardziej Hojnych Darczyńców. Atende zapewniło także hosting strony www.wosp.org.pl.

Jak wyglądała koordynacja prac IT podczas 26. finału WOŚP

Tradycyjnie wszystko zagrało perfekcyjnie i bez niedociągnięć, a wszelkie drobne poprawki czy zmiany były robione od ręki na miejscu i błyskawicznie. Mimo skali przedsięwzięcia, to przy tej ekipie, ja i my jako fundacja możemy spać spokojnie, bo mamy pewność, że technicznie wszystko będzie na wysokim poziomie i zagra na 100%” – komentuje po Finale Andrzej Gałczyński, który odpowiada za IT z ramienia Fundacji.

W dniu 26. Finału liczba sesji internetowych na www.wosp.org.pl wyniosła ok. 1 mln. Stronę odwiedziło w sumie 670 633 unikalnych użytkowników z 99 krajów. Rośnie też ruch internetowy z telefonów komórkowych. Ponad 50% wszystkich sesji internetowych odbyła się przez smartfony, i jest to wzrost o  13% w stosunku do ubiegłego roku.

Dzięki infrastrukturze udostępnionej w chmurze Atende, organizatorzy nie musieli martwić się o zapewnienie sprzętu do obsługi ogromnego ruchu internetowego. Serwery WOŚP znajdujące się w chmurze Atende obsłużyły ponad 118 mln zapytań (HIT) i przesłały 6,3 TB danych. W sumie obsłużyły 1 milion unikalnych użytkowników. Monitorowanych było ponad 1500 różnych parametrów infrastruktury, mających wpływ na dostępność serwisów WOŚP.

W dniu 26. Finału liczba sesji internetowych na www.wosp.org.pl wyniosła ok. 1 mln. Stronę odwiedziło w sumie 670 633 unikalnych użytkowników z 99 krajów. Rośnie też ruch internetowy z telefonów komórkowych. Ponad 50% wszystkich sesji internetowych odbyła się przez smartfony, i jest to wzrost o  13% w stosunku do ubiegłego roku.

Wolontariusze odbyli ponad 750 rozmów z darczyńcami w oparciu o nową generacji telefonię IP (Voice-over-IP), dzięki której dzwoniący mogli nie tylko porozmawiać z wolontariuszem, ale także go zobaczyć i poczuć wyjątkową atmosferę panującą w studiu.

Praca na rzecz WOŚP od lat sprawia nam wielką radość. Zaufanie, którym darzy nas Fundacja to dla nas duże wyróżnienie. Jesteśmy dumni, że udało nam się dołożyć swoją „cegiełkę” do sukcesu 26. Finału poprzez ciężką pracę na technologicznym zapleczu. Widzimy, że kanały elektroniczne mają dla zbiórki Fundacji co raz większe znaczenie i bardzo poważnie traktujemy naszą rolę związaną z zapewnieniem sprawnie działających systemów informatycznych” – mówi Mariusz Mierzejewski, odpowiedzialny za koordynację tego projektu ze strony Atende S.A.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *