Rynek

Lexmark walczy o udziały w rynku oprogramowania biznesowego

Wedle zapowiedzi Lexmark przeznaczy miliard dolarów na zakup wyspecjalizowanej m.in. w rozwiązaniach wspierających budowanie relacji z klientami, amerykańskiej spółki Kofax. Transakcja ma pozwolić na podwojenie wpływów firmy Lexmark ze sprzedaży oprogramowania dla biznesu.

printers

Zapowiedziana transakcja dotyczy zakupu spółki wyspecjalizowanej w rozwiązaniach pozwalających na pozyskiwanie obrazów i zapisanych w nich treści, analizowanie pozyskanych danych i wykorzystanie ich do optymalizacji zarządzania procesami komunikacji z klientami w oparciu o komplementarne kanały kontaktu – od korespondencji listownej, przez faks, po pocztę elektroniczną. Z oficjalnych informacji wynika, że rozwiązania firmy Kofax wykorzystują koncerny takie jak: Citigroup i Metlife.

Znana przede wszystkim z działalności na rynku urządzeń wydruku firmy Lexmark realizuje strategię analogiczną do działań podejmowanych przez koncerny takich jak HP, czy Xerox. W 2013 roku władze firmy Lexmark zdecydowały się wydzielić działalność związaną z produkcją drukarek atramentowych – i pozyskane w ten sposób środki przeznaczyć na rozwój biznesu w segmencie oprogramowania biznesowego. Obecnie oferta rozwiązań aplikacyjnych Lexmark obejmuje m.in. dopasowane do specyfiki sektorów bankowości, służby zdrowia i handlu detalicznego rozwiązania wspierające pozyskiwanie danych z dokumentów drukowanych. Obecnie sprzedaż oprogramowania stanowi źródło 8 proc. obrotów firmy. Przejęcie amerykańskiej spółki Kofax ma pozwolić na podwojenie wpływów firmy Lexmark w tym obszarze. W 2016 roku przychody firmy w segmencie oprogramowania mają przekroczyć 500 mln USD. Wartość transakcji to ok. miliard dolarów.

Z oficjalnych informacji wynika, że po zamknięciu transakcji spółka Kofax stanie się częścią należącej do koncernu Lexmark firmy Perceptive Software. Specjalizuje się ona m.in. w rozwoju narzędzi wspierających zarządzanie zasobami informacyjnymi oraz procesami biznesowymi.

Tagi

Podobne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *