Platforma całościowo wspierająca szereg procesów związanych z działalnością marketingową, sprzedażową, a także obsługą klienta ma pozwalać na przemodelowanie działalności firm w kontekście interakcji z nabywcami. Dodatkowym atutem rozwiązania SAP Customer Data Platform ma być koncentracja na zapewnieniu jak najlepszych, spójnych doświadczeń klientów na poziomie wszystkich kanałów kontaktu.
Jak przekonują przedstawiciele SAP w obliczu rosnącej presji konkurencyjnej oraz zmian oczekiwań klientów, dodatkowo napędzanych przez gospodarcze skutki pandemii COVID-19, na całym świecie wzrasta rola rozwiązań pomagających w zapewnieniu jak najlepszych doświadczeń nabywców w relacjach z dostawcami produktów oraz usług. W efekcie, na znaczeniu zyskują właśnie rozwiązania typu Customer Data Platform, które umożliwiają zintegrowanie i wykorzystanie zgromadzonych danych o klientach właśnie pod kątem poprawy funkcjonowania procesów opartych na interakcjach z nabywcami. Co więcej, obszar Customer Experience (CX) staje się coraz istotniejszym źródłem potencjalnej przewagi konkurencyjnej.
Z oficjalnych informacji wynika, że działające w czasie rzeczywistym rozwiązanie SAP Customer Data Platform pozwala m.in. na kontekstowe dostosowanie komunikatów i form kontaktów z indywidualnymi klientami w ramach procesów marketingowych, sprzedażowych i usługowych. Wspiera też budowanie przemyślanych, zintegrowanych działań marketingowych. Dodatkowo, SAP Customer Data Platform zapewnia możliwość kompleksowej personalizacji działań realizowanych w odpowiedzi na potrzeby klienta przy wykorzystaniu dostępnych danych biznesowych, a także gromadzenia danych o wszystkich interakcjach pomiędzy organizacją, a konkretnymi nabywcami. Biznesowym efektem wykorzystania oprogramowania SAP Customer Data Platform ma być m.in. możliwość budowania trwałych relacji z klientami m.in. w oparciu o nowoczesne, cyfrowe kanały kontaktu.
“SAP Customer Data Platform otwiera zupełnie nowe możliwości. SAP Customer Data Platform to najbardziej zaawansowany CDP klasy korporacyjnej, który dostarcza spersonalizowane doświadczenia, przekształcające anonimowych użytkowników w znanych, lojalnych klientów przy użyciu preferowanych przez nich kanałów. Łączy ogromną ilość danych z front-office’u, back-office’u i doświadczeń w sposób, który tylko SAP potrafi zaprojektować” – mówi Bob Stutz, szef zespołu Customer Experience w SAP.
Wedle zapowiedzi głównymi założeniami podczas prac nad platformą SAP Customer Data Platform były: integracja wszelkich dostępnych danych o klientach oraz ich relacjach z organizacją, zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa danych, wykorzystanie zaawansowanej analityki czasu rzeczywistego, a także “hiperpersonalizacja”, czyli kompleksowe spojrzenie na klienta, które ma ułatwiać tworzenie odpowiednich interakcji we właściwym czasie i w preferowanym przez danego odbiorcę kanale, a także na warunkach przez niego określonych.
Rozwiązanie SAP Customer Data Platform bazuje na platformie SAP Customer Data Cloud i korzysta m.in. z technologii SAP pozyskanych w 2017 roku wraz z przejęciem firmy Gigya. Częścią nowego rozwiązania SAP są także mechanizmy zarządzania danymi oferowane wcześniej niezależnie, jako rozwiązania SAP Customer Identity and Access Management oraz SAP Enterprise Consent and Preference Management.