AplikacjeRynek

Nowa platforma SAP usprawni kontakt z klientami na każdym etapie interakcji

Platforma całościowo wspierająca szereg procesów związanych z działalnością marketingową, sprzedażową, a także obsługą klienta ma pozwalać na przemodelowanie działalności firm w kontekście interakcji z nabywcami. Dodatkowym atutem rozwiązania SAP Customer Data Platform ma być koncentracja na zapewnieniu jak najlepszych, spójnych doświadczeń klientów na poziomie wszystkich kanałów kontaktu.

Nowa platforma SAP usprawni kontakt z klientami na każdym etapie interakcji

Jak przekonują przedstawiciele SAP w obliczu rosnącej presji konkurencyjnej oraz zmian oczekiwań klientów, dodatkowo napędzanych przez gospodarcze skutki pandemii COVID-19, na całym świecie wzrasta rola rozwiązań pomagających w zapewnieniu jak najlepszych doświadczeń nabywców w relacjach z dostawcami produktów oraz usług. W efekcie, na znaczeniu zyskują właśnie rozwiązania typu Customer Data Platform, które umożliwiają zintegrowanie i wykorzystanie zgromadzonych danych o klientach właśnie pod kątem poprawy funkcjonowania procesów opartych na interakcjach z nabywcami. Co więcej, obszar Customer Experience (CX) staje się coraz istotniejszym źródłem potencjalnej przewagi konkurencyjnej.

Z oficjalnych informacji wynika, że działające w czasie rzeczywistym rozwiązanie SAP Customer Data Platform pozwala m.in. na kontekstowe dostosowanie komunikatów i form kontaktów z indywidualnymi klientami w ramach procesów marketingowych, sprzedażowych i usługowych. Wspiera też budowanie przemyślanych, zintegrowanych działań marketingowych. Dodatkowo, SAP Customer Data Platform zapewnia możliwość kompleksowej personalizacji działań realizowanych w odpowiedzi na potrzeby klienta przy wykorzystaniu dostępnych danych biznesowych, a także gromadzenia danych o wszystkich interakcjach pomiędzy organizacją, a konkretnymi nabywcami. Biznesowym efektem wykorzystania oprogramowania SAP Customer Data Platform ma być m.in. możliwość budowania trwałych relacji z klientami m.in. w oparciu o nowoczesne, cyfrowe kanały kontaktu.

“SAP Customer Data Platform otwiera zupełnie nowe możliwości. SAP Customer Data Platform to najbardziej zaawansowany CDP klasy korporacyjnej, który dostarcza spersonalizowane doświadczenia, przekształcające anonimowych użytkowników w znanych, lojalnych klientów przy użyciu preferowanych przez nich kanałów. Łączy ogromną ilość danych z front-office’u, back-office’u i doświadczeń w sposób, który tylko SAP potrafi zaprojektować” – mówi Bob Stutz, szef zespołu Customer Experience w SAP.

Wedle zapowiedzi głównymi założeniami podczas prac nad platformą SAP Customer Data Platform były: integracja wszelkich dostępnych danych o klientach oraz ich relacjach z organizacją, zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa danych, wykorzystanie zaawansowanej analityki czasu rzeczywistego, a także “hiperpersonalizacja”, czyli kompleksowe spojrzenie na klienta, które ma ułatwiać tworzenie odpowiednich interakcji we właściwym czasie i w preferowanym przez danego odbiorcę kanale, a także na warunkach przez niego określonych.

Rozwiązanie SAP Customer Data Platform bazuje na platformie SAP Customer Data Cloud i korzysta m.in. z technologii SAP pozyskanych w 2017 roku wraz z przejęciem firmy Gigya. Częścią nowego rozwiązania SAP są także mechanizmy zarządzania danymi oferowane wcześniej niezależnie, jako rozwiązania SAP Customer Identity and Access Management oraz SAP Enterprise Consent and Preference Management.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *