InfrastrukturaRynekPolecane tematy

Nowa usługa Oracle pozwala uruchomić kompletny region usług Oracle Cloud w centrach danych klientów

W ramach ogłoszonej właśnie oferty Oracle Dedicated Region Cloud@Customer możliwe jest uruchomienie w pełni zarządzanego i zapewniającego dostęp do wszystkich usług Oracle Cloud regionu chmurowego w centrach danych klientów amerykańskiego koncernu. Cenna ma być m.in. możliwość uruchomienia w pełni lokalnej instancji wykorzystującej sztuczną inteligencję bazy Oracle Autonomous Database. Nową usługę ma cechować ma rozbudowana funkcjonalność, a jednocześnie – relatywnie niski koszt uruchomienia dedykowanego regionu Oracle Cloud.

Nowa usługa Oracle pozwala uruchomić kompletny region usług Oracle Cloud w centrach danych klientów

Nowa oferta stanowi rozszerzenie dotychczasowej oferty Oracle Cloud@Customer i pozwala na uruchomienie dedykowanej dla konkretnych klientów, lokalnej instancji kompletnej infrastruktury Oracle Cloud. Nowa platforma zapewnia dostęp do wszystkich usług chmurowych Oracle, w tym także rozwiązań Oracle Autonomous Database i dostępnego w modelu cloud oprogramowania biznesowego Oracle, przy zachowaniu typowej dla modelu chmury obliczeniowej skalowalności i elastyczności, ale w ramach lokalnej infrastruktury IT klienta.

Przedstawiciele Oracle zapowiadają, że oferta Oracle Dedicated Region Cloud@Customer jest odpowiedzią na duże zainteresowanie dedykowanymi rozwiązaniami chmurowymi – nie tylko ze strony największych globalnych organizacji biznesowych. „Klienci instytucjonalni sygnalizują, że w środowisku lokalnym potrzebują pełnych możliwości chmury publicznej i dostępu do wszystkich usług chmurowych Oracle do obsługi najważniejszych obciążeń. Dzięki ofercie Oracle Dedicated Region Cloud@Customer firmy uzyskują dostęp do wszystkich naszych usług chmurowych – w tym Autonomous Database – w swoich centrach przetwarzania danych. Nasi główni konkurenci nie mogą zaoferować klientom porównywalnego dedykowanego regionu chmurowego działającego w środowisku lokalnym” – mówi Clay Magouyrk, wiceprezes Oracle i szef działu inżynierii produktów Oracle Cloud Infrastructure.

Nowa usługa Oracle pozwala uruchomić kompletny region usług Oracle Cloud w centrach danych klientów

Zdaniem przedstawicieli amerykańskiego koncernu możliwość uruchomienia dedykowanej infrastruktury Oracle Cloud działającej lokalnie i na potrzeby konkretnej organizacji, stanowi szczególnie przydatne rozwiązanie dla przedsiębiorstw działających w branżach ściśle regulowanych, a także dla firm, które muszą spełnić surowe wymagania w zakresie bezpieczeństwa oraz szybkości dostępu do danych i lokalizacji ich przetwarzania. Co ważne, nowa usługa Oracle stanowić może też ciekawe rozwiązanie dla tych, globalnych organizacji, które poszukują sposobu na modernizację posiadanej infrastruktury IT w oparciu o koncepcję chmury obliczeniowej, jednak przy zachowaniu pełnej kontroli nad całością środowiska. „Dzięki ofercie Dedicated Region Cloud@Customer firma Oracle udostępnia część możliwości swojej chmury publicznej w centrach przetwarzania danych klientów bez zmiany cen ani funkcjonalności. Jest to całkiem nowy kierunek dla dostawców chmur publicznych, którzy dotychczas oferowali w środowiskach lokalnych klientów tylko bardzo ograniczone wersje swoich usług. Oracle Dedicated Region Cloud@Customer to pełne możliwości infrastruktury Oracle Cloud Infrastructure i Oracle Fusion Cloud Applications, w tym ponad 50 usług, w środowisku lokalnym. Łączy w ten sposób możliwości usług w chmurze publicznej ze zgodnością z przepisami, niewielkimi opóźnieniami i zaletami kolokacji cechującymi środowiska lokalne, co może mieć decydujące znaczenie w przypadku zakrojonych na dużą skalę projektów transformacji cyfrowej w przedsiębiorstwach” – uważa Deepak Mohan, Research Director w firmie IDC.

Wedle zapowiedzi na usługi dostępne w ramach platformy Oracle Dedicated Region Cloud@Customer składają się dokładnie te same usługi chmurowe, funkcje oraz interfejsy API, co w ramach ogólnodostępnych regionów chmury publicznej Oracle Cloud. “Oracle Dedicated Region Cloud@Customer ma certyfikat potwierdzający bezproblemową obsługę aplikacji chmurowych Oracle, w tym Oracle Fusion Cloud Applications (Cloud ERP, Cloud HCM, Cloud SCM i Cloud CX). Tym samym udostępnia w środowisku lokalnym w pełni zintegrowane możliwości chmury. Klienci płacą tylko za usługi, z których korzystają, w oparciu o taki sam przewidywalny, niski cennik jak ten stosowany w regionach chmury publicznej Oracle” – czytamy w oficjalnej informacji prasowej. Co więcej, oferta usług dostępnych w ramach dedykowanych instancji Oracle Cloud ma być rozwijana równolegle z możliwościami globalnej platformy chmurowej Oracle. Jednocześnie, usługa Oracle Dedicated Region Cloud@Customer zapewnia silną izolację danych klienta, w tym wszystkich operacji z użyciem interfejsów API – operacje te są wykonywane w pełni lokalnie.

Do grona pierwszych organizacji korzystających z nowej oferty Oracle Cloud należą m.in. Nomura Research Institute (NRI) – największa w Japonii firma konsultingowa i dostawca rozwiązań IT, a także powiązana z rządem Omanu organizacja Oman Information and Communications Technology Group (ICT Group). Koszty funkcjonowania dedykowanego regionu Oracle Cloud rozpoczynają się od 500 tys. USD miesięcznie, co – jak przekonują przedstawiciele Oracle – stanowi jedynie ułamek ceny analogicznych rozwiązań oferowanych przez innych dostawców usług chmury publicznej.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *