InfrastrukturaRynekPolecane tematy

Nowa usługa Oracle pozwala uruchomić kompletny region usług Oracle Cloud w centrach danych klientów

W ramach ogłoszonej właśnie oferty Oracle Dedicated Region Cloud@Customer możliwe jest uruchomienie w pełni zarządzanego i zapewniającego dostęp do wszystkich usług Oracle Cloud regionu chmurowego w centrach danych klientów amerykańskiego koncernu. Cenna ma być m.in. możliwość uruchomienia w pełni lokalnej instancji wykorzystującej sztuczną inteligencję bazy Oracle Autonomous Database. Nową usługę ma cechować ma rozbudowana funkcjonalność, a jednocześnie – relatywnie niski koszt uruchomienia dedykowanego regionu Oracle Cloud.

Nowa usługa Oracle pozwala uruchomić kompletny region usług Oracle Cloud w centrach danych klientów

Nowa oferta stanowi rozszerzenie dotychczasowej oferty Oracle Cloud@Customer i pozwala na uruchomienie dedykowanej dla konkretnych klientów, lokalnej instancji kompletnej infrastruktury Oracle Cloud. Nowa platforma zapewnia dostęp do wszystkich usług chmurowych Oracle, w tym także rozwiązań Oracle Autonomous Database i dostępnego w modelu cloud oprogramowania biznesowego Oracle, przy zachowaniu typowej dla modelu chmury obliczeniowej skalowalności i elastyczności, ale w ramach lokalnej infrastruktury IT klienta.

Przedstawiciele Oracle zapowiadają, że oferta Oracle Dedicated Region Cloud@Customer jest odpowiedzią na duże zainteresowanie dedykowanymi rozwiązaniami chmurowymi – nie tylko ze strony największych globalnych organizacji biznesowych. „Klienci instytucjonalni sygnalizują, że w środowisku lokalnym potrzebują pełnych możliwości chmury publicznej i dostępu do wszystkich usług chmurowych Oracle do obsługi najważniejszych obciążeń. Dzięki ofercie Oracle Dedicated Region Cloud@Customer firmy uzyskują dostęp do wszystkich naszych usług chmurowych – w tym Autonomous Database – w swoich centrach przetwarzania danych. Nasi główni konkurenci nie mogą zaoferować klientom porównywalnego dedykowanego regionu chmurowego działającego w środowisku lokalnym” – mówi Clay Magouyrk, wiceprezes Oracle i szef działu inżynierii produktów Oracle Cloud Infrastructure.

Nowa usługa Oracle pozwala uruchomić kompletny region usług Oracle Cloud w centrach danych klientów

Zdaniem przedstawicieli amerykańskiego koncernu możliwość uruchomienia dedykowanej infrastruktury Oracle Cloud działającej lokalnie i na potrzeby konkretnej organizacji, stanowi szczególnie przydatne rozwiązanie dla przedsiębiorstw działających w branżach ściśle regulowanych, a także dla firm, które muszą spełnić surowe wymagania w zakresie bezpieczeństwa oraz szybkości dostępu do danych i lokalizacji ich przetwarzania. Co ważne, nowa usługa Oracle stanowić może też ciekawe rozwiązanie dla tych, globalnych organizacji, które poszukują sposobu na modernizację posiadanej infrastruktury IT w oparciu o koncepcję chmury obliczeniowej, jednak przy zachowaniu pełnej kontroli nad całością środowiska. „Dzięki ofercie Dedicated Region Cloud@Customer firma Oracle udostępnia część możliwości swojej chmury publicznej w centrach przetwarzania danych klientów bez zmiany cen ani funkcjonalności. Jest to całkiem nowy kierunek dla dostawców chmur publicznych, którzy dotychczas oferowali w środowiskach lokalnych klientów tylko bardzo ograniczone wersje swoich usług. Oracle Dedicated Region Cloud@Customer to pełne możliwości infrastruktury Oracle Cloud Infrastructure i Oracle Fusion Cloud Applications, w tym ponad 50 usług, w środowisku lokalnym. Łączy w ten sposób możliwości usług w chmurze publicznej ze zgodnością z przepisami, niewielkimi opóźnieniami i zaletami kolokacji cechującymi środowiska lokalne, co może mieć decydujące znaczenie w przypadku zakrojonych na dużą skalę projektów transformacji cyfrowej w przedsiębiorstwach” – uważa Deepak Mohan, Research Director w firmie IDC.

Wedle zapowiedzi na usługi dostępne w ramach platformy Oracle Dedicated Region Cloud@Customer składają się dokładnie te same usługi chmurowe, funkcje oraz interfejsy API, co w ramach ogólnodostępnych regionów chmury publicznej Oracle Cloud. „Oracle Dedicated Region Cloud@Customer ma certyfikat potwierdzający bezproblemową obsługę aplikacji chmurowych Oracle, w tym Oracle Fusion Cloud Applications (Cloud ERP, Cloud HCM, Cloud SCM i Cloud CX). Tym samym udostępnia w środowisku lokalnym w pełni zintegrowane możliwości chmury. Klienci płacą tylko za usługi, z których korzystają, w oparciu o taki sam przewidywalny, niski cennik jak ten stosowany w regionach chmury publicznej Oracle” – czytamy w oficjalnej informacji prasowej. Co więcej, oferta usług dostępnych w ramach dedykowanych instancji Oracle Cloud ma być rozwijana równolegle z możliwościami globalnej platformy chmurowej Oracle. Jednocześnie, usługa Oracle Dedicated Region Cloud@Customer zapewnia silną izolację danych klienta, w tym wszystkich operacji z użyciem interfejsów API – operacje te są wykonywane w pełni lokalnie.

Do grona pierwszych organizacji korzystających z nowej oferty Oracle Cloud należą m.in. Nomura Research Institute (NRI) – największa w Japonii firma konsultingowa i dostawca rozwiązań IT, a także powiązana z rządem Omanu organizacja Oman Information and Communications Technology Group (ICT Group). Koszty funkcjonowania dedykowanego regionu Oracle Cloud rozpoczynają się od 500 tys. USD miesięcznie, co – jak przekonują przedstawiciele Oracle – stanowi jedynie ułamek ceny analogicznych rozwiązań oferowanych przez innych dostawców usług chmury publicznej.

Tagi

Podobne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *