InfrastrukturaRynek

Polski Światłowód Otwarty wkracza na krajowy rynek hurtowy

Dziś rozpoczął działalność Polski Światłowód Otwarty (PŚO), który już na starcie dysponuje otwartą siecią szerokopasmową docierającą do ponad 3,7 mln gospodarstw domowych w Polsce. Dostęp do niej będzie oferowany wyłącznie w modelu hurtowym. Do 2028 roku PŚO planuje wybudować 2 mln nowych linii, by docelowo swoim zasięgiem objąć ponad 6 mln gospodarstw domowych. Pierwszymi operatorami współpracującymi z PŚO są, w ramach Grupy, UPC Polska i Play.

Polski Światłowód Otwarty wkracza na krajowy rynek hurtowy
Ignacio Irurita, prezes zarządu Polskiego Światłowodu Otwartego Źródło: materiały prasowe

Istniejąca sieć HFC, umożliwiająca świadczenie usług do 1 Gbit/s będzie zmodernizowana do technologii FTTH.  Łączna wartość wszystkich inwestycji w infrastrukturę światłowodową może wynieść nawet 8 mld złotych. Proces rozbudowy i modernizacji sieci realizowany jest w najnowocześniejszej technologii w standardzie XGS-PON. Dzięki niej operatorzy korzystający z sieci PŚO będą mogli oferować sprzedaż usług internetowych FTTH o prędkości do 5 Gbit/s.

“Rozwijamy rynek hurtowy w modelu otwartego dostępu, oferując wszystkim operatorom niedyskryminacyjny dostęp do naszej sieci, na której mogą świadczyć usługi abonentom końcowym. Ogromna skala inwestycji znacząco przyczyni się do rozwoju polskich regionów, miast i samej branży” – stwierdził Ignacio Irurita, prezes zarządu Polskiego Światłowodu Otwartego.

Istniejąca już sieć PŚO obejmuje swoim zasięgiem gospodarstwa domowe w 14 województwach i prawie 200 gminach w Polsce. Pierwszymi operatorami współpracującymi z PŚO są, w ramach Grupy, UPC Polska i Play, którzy na sieci PŚO dostarczają usługi do ponad 1,4 mln abonentów.

Udziałowcami Polskiego Światłowodu Otwartego są, z równymi udziałami na poziomie 50%, InfraVia Capital Partners, firma private equity specjalizująca się w inwestycjach infrastrukturalnych i technologicznych, zarządzająca aktywami o wartości ponad 10 mld euro oraz Grupa Play, dostawca konwergentnych usług internetu stacjonarnego, telewizji cyfrowej i usług mobilnych.

Wkraczamy na polski rynek hurtowy, oferując imponujący zasięg, szybkość i przepustowość łącza. Przygotowaliśmy rozwiązania techniczne, dzięki którym nasi partnerzy są w stanie szybko uzyskać dostęp do naszej sieci i rozpocząć świadczenie usług swoim klientom” – podsumował Ignacio Irurita.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *