BranżaRynek

Poznaliśmy zwycięzców 4. edycji konkursu IT Manager of Tomorrow Awards

5 października w Gdyńskim Centrum Filmowym odbył się finał 4. edycji konkursu IT Manager of Tomorrow Awards. Zwycięzcą został Sebastian Sztajnert reprezentujący mElements, który przedstawił pierwsze w polskim sektorze finansowym wdrożenie usług cloud native, w 100% opartych o publiczną chmurę obliczeniową. Nagrodę publiczności zdobył z kolei Paweł Czarny z Ringier Axel Springer Polska. Po raz pierwszy jury konkursu przyznało również nagrody w kategoriach People Leader, Technology Leader, Business Leader oraz Rising Star.

Poznaliśmy zwycięzców 4. edycji konkursu IT Manager of Tomorrow Awards

Przypomnijmy, że od 2018 roku niezależne jury IT Manager of Tomorrow Awards wybiera najlepszego lidera IT. Konkurs adresowany jest do wszystkich osób zarządzających IT, bez względu na branżę – od tych pełniących rolę CIO przez dyrektorów departamentów IT, kierowników zespołów aż po osoby, które nie mają przypisanych bezpośrednio zespołów, a jednak są liderami zmiany.

Tegoroczne wydarzenie tradycyjnie otworzył Krzysztof Kozakiewicz, prezes Fundacji Let’s Manage IT. Opowiedział, jak przebiegała selekcja finałowej dziesiątki spośród kilkudziesięciu osób, które przesłały zgłoszenia w 1. etapie. Podkreślił, że jury podejmując decyzję o przyznaniu tytułu IT Manager of Tomorrow uwzględnia pracę wykonaną na przestrzeni całego konkursu, a finał jest najważniejszym z 4 etapów. Poza tym brany jest pod uwagę rozwój w trzech obszarach: przewodzenie ludziom (People Leader), rozumienie technologii (Tech Leader) i biznesu (Business Leader).

Nagrodzeni w 4. edycji konkursu IT Manager of Tomorrow Awards

Pierwsze miejsce i tytuł IT Manager of Tomorrow: Sebastian Sztajnert, mElements

Przeczytaj również
Jak stać się liderem rewolucji cyfrowej?

Jak już wspomniano wcześniej, Sebastian Sztajnert przedstawił pierwsze w polskim sektorze finansowym wdrożenie usług cloud native, czyli w 100% opartych o publiczną chmurę obliczeniową. W swym wystąpieniu podkreślił, co czyni wykorzystanie chmury w usługach finansowych dużym wyzwaniem. Otóż zespoły technologiczne musiały pracować wspólnie z prawnikami i dostawcą chmury, aby przygotować niezbędne analizy ryzyka i standardy bezpieczeństwa technicznego oraz prawnego. Uzasadniając wybór chmury, jako podstawowego rozwiązania menedżer wskazał brak nakładów kapitałowych na inwestycję w infrastrukturę, możliwość pracy od pierwszego dnia istnienia zespołu, oraz szybie, bo w zaledwie 8 miesięcy, dostarczenie pierwszego rozwiązanie generującego przychody. Podkreślił też zalety wykorzystania chmury w rozwiązaniu dedykowanym e-commerce – niezawodność mierzoną w uptime na poziomie 99,99% i braku przerw wdrożeniowych, możliwość uruchamiania 3-4 w pełni zautomatyzowanych wdrożeń produkcyjnych dziennie oraz elastyczność w obszarze udostępniania funkcjonalności użytkownikom. Miarą sukcesu, według Sebastiana Sztajnerta, było bezbłędne obsłużenie przez system Paynow – stworzony przez mElements – wszystkich transakcji dokonywanych w ramach 29. Wielkiego Finału WOŚP. Tego dnia system procesował 40 transakcji na sekundę przy pełnej dostępności.

Z kolei najbardziej satysfakcjonujące dla Sebastiana Sztajnerta jako managera było stworzenie zespołu składającego się z ludzi posiadających wysokie kompetencje technologiczne i potrafiących je wykorzystać do realizacji celów biznesowych spółki. Podkreślił, że danie ludziom swobody w podejmowaniu decyzji i przestrzeni do samorozwoju zaowocowało wysokim poziomem zaangażowania i odpowiedzialności za wspólne rezultaty.

Nagroda Publiczności oraz Technology Leader: Paweł Czarny, Ringier Axel Springer Polska

Przeczytaj również
Klienci powierzający nam jeden projekt często zostają z nami na lata

Paweł Czarny zaprezentował migrację do chmury prywatnej w 2010 roku, a następnie, od 2018 roku, do AWS. Opisał obie operacje, które były pionierskie w Polsce co do skali i zastosowanych rozwiązań. Ringier Axel Springer Polska był organizacją świetnie przygotowaną do migracji, co potwierdził audyt AWS. A jednak zmiana wymagała dużo ciężkiej pracy i nauki. Celem było zrealizowanie projektu własnymi siłami, a to wymagało dostarczenia dużej ilości wiedzy na temat chmury publicznej pracownikom świetnie znającym cały ekosystem RAS. Dodatkowo nie wykorzystano najprostszej metody „lift and shift”, a wybrano drogę dostosowania własnych rozwiązań tak, aby mogły wykorzystywać pełny potencjał chmury AWS. Projekt ten udało się zrealizować zgodnie z założeniami budżetowymi, technologicznymi i organizacyjnymi.

Paweł Czarny podkreślił w swej prezentacji, jak ważne było zaufanie zarządu w powodzenie projektu. Jego dowodem była m.in. sprzedaż w 2020 roku własnego, dedykowanego data center, które RAS otworzył w roku 2009. A najważniejszy według niego był zespół, który mu zaufał i bez którego zaangażowania i otwartości na nie zawsze łatwą zmianę ten projekt by się nie udał.

People Leader: Agnieszka Jagusiak, Allegro

Agnieszka Jagusiak, która w Allegro odpowiada za technologię służącą obsłudze klienta oraz jest coachem dla liderów i managerów, zaprezentowała w swej prezentacji przejście od wsparcia, w oparciu o komunikację mailową, do obsługi klienta wykorzystującej 7 kanałów dostosowanych do jego preferencji i wspieranych sztuczną inteligencją.

Business Leader: Bartek Trzęsicki, ThyssenKrupp

Bartek Trzęsicki przedstawił historię transformacji kulturowej i technologicznej, którą w Thyssenkrupp rozpoczął od realizacji zadania stworzenia w gdańskim Shared Service Center działu IT, który miał dostarczać i zarządzać usługami technologicznymi. Miało to być jedno z 4 takich centrów na świecie. Tworząc tę jednostkę, menedżer wykorzystał wiele elementów management 3.0, m.in. Kanban, OKRy, retrospektywy czy model Champ Frogs. W efekcie został liderem skonsolidowanego procesu wdrożenia zmian, obejmującego 27 projektów. Jednym z nich jest transformacja do organizacji procesowej i serwisowej, która daje efekt w postaci oszczędności 3 mln euro rok do roku.

Przeczytaj również
Netia zintegrowała komunikację z Cisco Webex

Rising Star: Marek Karpiński, Gemini Polska Sp. z o.o. 

Marek Karpiński opowiedział natomiast o stworzeniu w ciągu 6 miesięcy – w oparciu o zwinne metody pracy – nowego, dedykowanego systemu zamówień dla sieci 190 aptek. W tym projekcie duże znaczenie miała odpowiednio dobrana technologia, pozwalająca prototypować na spotkaniach oraz efektywna transparentna współpraca z biznesem, który był współodpowiedzialny za projekt.

Podczas wydarzenia, na gdyńskiej scenie, oprócz dziesięciorga tegorocznych finalistów, zobaczyć można było także uczestników poprzednich edycji konkursu, członków jury oraz gościa specjalnego, Miłkę Raulin – najmłodszą polską zdobywczynię Korony Ziemi. Oprócz kilkudziesięciu osób zgromadzonych w Gdyni, transmisję z finału na YouTube oglądało kilkuset widzów.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *