Santander Bank Polska pierwszym bankiem w Polsce, który wdrożył innowacyjny system Salesforce CRM bazujący na rozwiązaniu chmurowym. Platforma zbudowana na bazie oprogramowania Salesforce ma umożliwić m.in. zwiększenie efektywności obsługi klientów firmowych. Dzięki kompleksowej integracji informacji na temat kontaktów z klientami możliwe będzie zwiększenie liczby spraw rozwiązywanych przy jednym kontakcie z bankiem.
Z oficjalnych informacji wynika, że wdrożenie nowego rozwiązania pozwalającego na centralizację danych o relacjach i sprawach klientów firmowych, a także ułatwiającego dostęp do takich danych pracownikom banku, jest kolejnym krokiem na drodze do lepszego dopasowania usług i produktów do dynamicznie zmieniających się potrzeb klientów. “Zależało nam na tym, aby stworzyć platformę, która jeszcze bardziej zwiększy efektywność i wygodę obsługi klientów biznesowych. Nowy, chmurowy CRM przyniesie korzyści klientom, poprzez znacznie usprawnienie pracy naszych doradców oraz wszystkich jednostek, które ich obsługują – system zaprojektowaliśmy dla nich i wspólnie z nimi. Stworzyliśmy CRM „uszyty na miarę”, który może zmieniać się wraz z potrzebami organizacji i w czasie rzeczywistym odpowiadać na oczekiwania klientów” – mówi Łukasz Geldner, dyrektor Obszaru Rozwoju Produktów Transakcyjnych w Santander Bank Polska. Uruchomienie działającego w modelu chmury obliczeniowej oprogramowania Salesforce jest zarazem początkiem kolejnego etapu transformacji cyfrowej Santander Bank Polska.
Rozwiązanie Salesforce CRM pozwala m.in. na zintegrowanie wszystkich informacji niezbędnych do sprawnej obsługi klienta firmowego. Oprogramowanie zapewnia również integrację informacji o kontaktach klientów w modelu omnichannel – zintegrowane zostały wszystkie interakcje klientów z bankiem, niezależnie od tego, za pośrednictwem jakiego kanału zostały one zrealizowane. Nowe rozwiązanie odgrywa też znaczącą rolę w zakresie usprawnienia współpracy pomiędzy funkcjonującymi w strukturze Santander Bank Polska zespołami doradców operacyjnych i sprzedażowych. Wybrane operacje związane z obsługą klienta mogą być także realizowane przez uprawnionych pracowników banku w sposób zdalny – za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
Projekt wdrożenia oprogramowania Salesforce w Santander Bank Polska został przeprowadzony przy udziale specjalistów Accenture. “Każde wdrożenie rozwiązania CRM w bankowości to również duże wyzwanie integracyjne. Accenture wspierało Santander Bank Polska we wdrożeniu platformy Salesforce, dostosowując CRM do procesów bankowych, integrując go z systemami banku oraz migrując dane do w pełni zabezpieczonego środowiska chmurowego. Cieszymy się, że wykorzystując nasze doświadczenie we wdrażaniu złożonych projektów IT, specjalizację w obszarze CRM, mieliśmy zaszczyt wspierać kolejny etap transformacji cyfrowej Santander Bank Polska” – podkreśla Krzysztof Rudko, Managing Director w Accenture.
Przedstawiciele firmy Salesforce podkreślają jednocześnie, że wdrożenie zrealizowane w Santander Bank Polska stanowi potwierdzenie, że platforma Salesforce spełnia wymogi regulacyjne dla sektora finansowego, zapewnia wymagany poziom bezpieczeństwa danych, a jednocześnie – jest na tyle skalowalna, że pozwala na dynamiczne dostosowywanie kluczowych procesów banku do zmieniających się potrzeb rynku. “Jesteśmy przekonani, że klienci i pracownicy banku szybko odczują zalety wnikające z wdrożenia nowego CRM, który zbudowaliśmy” – zapewnia Petra Jenner wiceprezes firmy Salesforce w regionie Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki i rynków rozwijających się. “Dzięki ogromnemu doświadczeniu, które mamy w sektorze bankowym możemy tworzyć najlepsze na świecie rozwiązania CRM, które doceniły największe banki na świecie. Ekosystem Salesforce to nie tylko CRM, ale wiele innych rozwiązań kompleksowo wspierających transformację cyfrową” – dodaje.