Programowanie

Sukces zespołu Synerise podczas Rakuten Data Challenge 2020

Podczas konferencji skupiającej specjalistów z zakresu sztucznej inteligencji oraz przetwarzania danych – 42 odsłony International ACM SIGIR Conference on Research and Development in Information Retrieval, odbywającej się w chińskim Xi’an – zespół Jacka Dąbrowskiego z Synerise, zwyciężył w dorocznym konkursie organizowanym przez firmę i instytut badawczy Rakuten.

Sukces zespołu Synerise podczas Rakuten Data Challenge 2020

Polacy jako jedyni zaprezentują podczas wspomnianego, prestiżowego wydarzenia dwie publikacje naukowe. Zostały one zaakceptowane oraz zarekomendowane przez kapitułę konferencji podczas e-commercowego bloku organizowanego przez specjalistów z takich firm jak Alibaba, Zalando, Amazon, Rakuten, Apple, Wallmart, eBay czy YouTube. Rozwiązanie przygotowane przez zespół Synerise w składzie: Jacek Dąbrowski, Konrad Gołuchowski, Barbara Rychalska oraz Dominika Basaj, okazał się najlepsze ze wszystkich zgłoszonych podczas konkursu.

Algorytm EMDE

Polski zespół wykorzystał najnowsze osiągnięcia w dziedzinie sztucznej inteligencji w tym swój autorski algorytm EMDE – wydajną metodę estymacji gęstości na rozmaitościach różniczkowalnych w systemach rekomendacji. Jak informują specjaliści Synerise, metoda ta pozwala reprezentować dane pochodzące z metod uczenia nienadzorowanego dla różnych modalności (interakcje użytkowników, tekst, obraz, audio) we wspólnym, zunifikowanym formacie.

„Jako firma, rzadko bierzemy udział w konkursach związanych z naszą dyscypliną specjalizacji. Podejmujemy natomiast te wyzwania, które naszym zdaniem, są w stanie w sposób efektywny i efektowny zmieniać paradygmaty w obrębie sztucznej inteligencji oraz rewolucjonizować jej upowszechnienie. Cieszymy się bardzo z tego wyróżnienia, ale jeszcze bardziej z możliwości prezentacji polskiej myśli technologicznej na arenie międzynarodowej” – mówi Jacek Dąbrowski, Chief Artifical Intelligence Officer w Synerise. „Jestem zadowolony, że w takim ważnym gronie Polska ma swoich przedstawicieli, i nie ograniczamy się tylko do „bycia” podwykonawcą największych marek, ale podejmujemy rękawicę, nie tylko w obserwowaniu rzeczywistości dziejącej się wokół nas, ale w realnej kontrybucji do nauki oraz w procesie jej tworzenia”.

Przypomnijmy, że Rakuten to jedna z najbardziej znanych na świecie firm azjatyckich w segmencie e-commerce, nazywana często „japońskim Amazonem”. Jej łączne wpływy sięgają 12 mld dolarów. Zatrudnia 14 tys. pracowników, działając w niemal 30 krajach z siedzibami m.in. w USA, Wielkiej Brytanii i Francji. Jest również sponsorem tytularnym klubu piłkarskiego FC Barcelona.

Sigir jest z kolei jedną z najbardziej prestiżowych konferencji na świecie, będącą w czołówce wydarzeń w zakresie systemów przetwarzania informacji. Historia tej konferencji sięga 1978 roku.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *