Cloud computingRynek

Unilever zmigrował do chmury przy wsparciu Microsoft i Accenture

Jak się okazuje, była to jedna z największych i najbardziej kompleksowych migracji do chmury wśród przedsiębiorstw z branży dóbr konsumpcyjnych. Pozwoliła ona firmie Unilever – posiadającej ponad 400 marek produktów, z których korzysta 3,4 miliardy ludzi – stać się przedsiębiorstwem działającym wyłącznie w oparciu o rozwiązania chmurowe.

Unilever zmigrował do chmury przy wsparciu Microsoft i Accenture

We współpracy Unilever z Accenture, Microsoft oraz ich spółką Avanade, firmom udało się przeprowadzić transformację chmurową w ciągu zaledwie 18 miesięcy, generując przy tym minimalne zakłócenia w działalności operacyjnej klienta.

Dzięki platformie chmurowej Azure, koncern będzie mógł przyspieszyć procesy związane z wprowadzaniem nowych produktów na rynek, usprawnić obsługę klientów oraz zwiększyć efektywność operacyjną. Przejście na platformę chmurową jest również spójne z polityką Unilever w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz redukcji emisji dwutlenku węgla.

Jak poinformowano, wykorzystane rozwiązanie cyfrowe pozwoli koncernowi na zwiększenie mocy obliczeniowej i umożliwi bardziej efektywne oraz zoptymalizowane prowadzenie działalności. Pełna migracja do chmury przełoży się również na poprawę odporności biznesowej firmy, wzmacniając jej bezpieczeństwo oraz umożliwiając lepszą kontrolę nad środowiskiem IT.

“Unilever to organizacja oparta na danych. Aby podejmować decyzje szybciej i skuteczniej niż kiedykolwiek wcześniej, korzystamy z zaawansowanych narzędzi analitycznych. Dzięki współpracy z Accenture i Microsoft w zakresie kompleksowej transformacji cyfrowej, możemy skuteczniej reagować na zmieniające się potrzeby konsumentów, efektywniej alokować zasoby – koncentrując się na tym, co napędza wzrost, a także szybciej wprowadzać nasze usługi i produkty na rynek” – skomentował Steve McCrystal, Chief Enterprise & Technology Officer w Unilever.

Accenture, Microsoft i Unilever wyznaczyły nowe standardy w zakresie migracji do chmury firm z branży dóbr konsumpcyjnych poprzez:

  • Stworzenie nowych możliwości w obszarze innowacji. Dzięki wykorzystaniu metawersum dla zastosowań przemysłowych, takich jak wprowadzenie cyfrowych bliźniaków i użycie danych w czasie rzeczywistym do przyspieszenia rozwoju produkcji oraz zastosowania platformy chmurowej do analizy danych i predykcji.
  • Przyspieszenie identyfikacji trendów i procesów decyzyjnych. Wykorzystując potencjał chmury, sztucznej inteligencji i procesów przetwarzania danych, Unilever może skuteczniej prognozować zmiany rynkowe, a także szybciej się do nich adaptować. Umożliwi to firmie m.in. optymalizację działań w obszarze R&D, zwiększając dynamikę innowacyjności.
  • Wykorzystanie najnowszych rozwiązań z dziedziny AI. W ramach transformacji chmurowej wprowadzona została usługa Azure OpenAI Service umożliwiająca zwiększenie automatyzacji oraz optymalizację doświadczeń – zarówno klientów, jak i pracowników firmy.
  • Zredukowanie śladu węglowego. Rezygnacja z dotychczasowych centrów danych i wprowadzenie modułu Green Cloud Advisor, pozwoliły firmie na migrację do bardziej zrównoważonego i efektywnego środowiska chmury obliczeniowej.

“Drogą do osiągnięcia odporności biznesowej – zarówno teraz, jak i w przyszłości – jest kompleksowa reorganizacja firm oparta na transformacji wszystkich obszarów działalności. Centrum tego procesu stanowi chmura. Dzięki kontinuum chmury, w tym generatywnej sztucznej inteligencji, firma Unilever może zwiększyć innowacyjność, przyspieszyć wzrost oraz jako cyfrowy lider w swojej branży nadal wyznaczać tempo zmian” – podsumowała Nicole van Det, Senior Managing Director Accenture i Global Account Lead dla Unilever.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *