BranżaBiznesRynek

Unity Group przejęło spółkę Global4Net i przedstawiło prognozy dla branży e-commerce

Podczas konferencji prasowej zorganizowanej z okazji 25-lecia działalności Unity Group, przedstawiciele firmy poinformowali o dołączeniu do ich organizacji spółki Global4Net. Grupa zamierza stworzyć integratora rozwiązań e-commerce o silnym potencjale na rynkach międzynarodowych. Eksperci Unity Group, przygotowali także predykcje dla takich obszarów jak: handel, data, web 3.0 oraz społeczeństwo i ewolucja miejsca pracy, w perspektywach 5, 15 i 25 lat.

Unity Group przejęło spółkę Global4Net i przedstawiło prognozy dla branży e-commerce
Przedstawiciele spółek Unity Group i Global4Net podczas konferencji prasowej

Technicznie wspomniana transakcja objęła przejęcie przez Unity S.A. 100% udziałów w Global4Net w zamian za 12% akcji nowej emisji pierwszej ze spółek i została sfinalizowana pod koniec ubiegłego roku. Firma Global4Net dołącza do Unity Group, ale zachowuje niezależność i odrębną tożsamość, podkreślili przedstawiciele obu spółek. Spodziewanym efektem ekonomicznym połączenia potencjałów Unity Group i Global4Net ma być osiągnięcie ok. 115 mln zł przychodów do końca 2022 roku (versus 65 mln zł samej Unity Group w 2021). Oznacza to więc wyraźne wzmocnienie filaru commerce transformation w Grupie Euvic – bo właśnie za ten obszar odpowiada w niej Unity Group.

“W wyniku pandemii proces przestawiania handlu na cyfrowe tory przyspieszył i przeskoczył w ciągu roku o mniej więcej 10 lat, diametralnie zmieniły się przyzwyczajenia zakupowe konsumentów, a wraz z tym – również oczekiwania firm handlowych. By sprostać tym potrzebom, zdecydowaliśmy się wzmocnić nasze kompetencje i zaprosić do Unity Group zespół Global4Net. To silna firma, w której, podobnie jak u nas, działają niezwykle doświadczeni eksperci technologii Magento – najpopularniejszej platformy do tworzenia systemów e-commerce na świecie” – skomentował Grzegorz Kuczyński, CEO i Managing Partner Unity Group. “W erze globalnego boomu na projekty digitalizacyjne liczą się przede wszystkim ludzie – silne i liczne zespoły najlepszych z najlepszych. Wierzymy, że działając wspólnie możemy zaoferować nie tylko jeszcze lepszą i szybszą obsługę dla naszych klientów, ale także coraz ciekawsze projekty dla naszych pracowników” – dodał.

Przeczytaj również
Zagraniczni inwestorzy venture capital zainwestują w polskie startupy

Przypomnijmy, że Global4Net od prawie 12 lat specjalizuje się w profesjonalnych wdrożeniach sklepów internetowych Magento dla średnich i dużych klientów e-commerce. Firma ma na koncie ponad 200 projektów, a jej zespół, składający się ze 100 osób, kompleksowo przeprowadza cały proces – od koncepcji do wdrożenia i optymalizacji.

“Świat technologii rozwija się bardzo dynamicznie, a chcąc budować trwałą przewagę konkurencyjną w tym obszarze konieczne jest otwarcie na współpracę i wzajemną wymianę doświadczeń. Tylko w ten sposób możliwe jest nadążanie za intensywnością zmian technologicznych pozwalające na zapewnienie kompleksowej obsługi w obszarze e-commerce. Łącząc silne strony obu firm jesteśmy w stanie robić to jeszcze efektywniej i rozwijać biznesy naszych klientów. Jestem przekonany że skutecznie kreując liderów e-commerce sami staniemy się liderem w obszarze nowych technologii na skalę europejską”  – powiedział Andrzej Szylar, CEO Global4Net.

Zespoły obu firm już wcześniej współpracowały ze sobą w ramach kilku przedsięwzięć. Teraz będą pracować ze sobą jeszcze bliżej, a ich możliwości mają się znacznie rozszerzyć. Jak wskazali przedstawiciele obu spółek, w wyniku transakcji powstanie największy na polskim rynku zespół ekspertów Magento, a tym samym wzrośnie potencjał technologiczny do obsługi wymagających projektów na rynkach zagranicznych. Natomiast poważniejsze zaangażowanie w technologię Magento to szansa na dalszy rozwój partnerstwa z jej właścicielem – firmą Adobe, dodali.

Trendy i predykcje Unity Group

Jubileusz 25-lecia powstania Unity Group, to zarazem ćwierćwiecze e-handlu w Polsce. Eksperci firmy przygotowali w związku z tym predykcje dotyczące m.in. obszarów handlu, data, web 3.0 oraz społeczeństwa (pracy) w perspektywach 5, 15 i 25 lat.

Przeczytaj również
Lenovo otworzyło swój pierwszy zakład produkcyjny w Europie

I tak, jeśli chodzi o handel to specjaliści wskazują, że za 5 lat trend rosnącej wciąż liczby punktów interakcji z klientem w kanale cyfrowym spowoduje, iż organizacje będą musiały przestawić się na model architektury, który obsłuży nie tylko już istniejące, ale również wszystkie przyszłe kanały. Architektura MACH (microservices, API, cloud, headless) stanie się dominującą wśród firm sprzedających w modelu omnichannel. Z kolei za 15 lat sprzedający, chcąc przekonać klienta do zakupu, umożliwią maksymalne testowanie w kanale online. Będziemy więc mogli rzeczywiście doświadczać produktów zmysłami (zapach, smak, wrażenia dotykowe). Upowszechnią się technologie internet-senses. W podobnym celu będą wykorzystywane technologie AR i VR, które znajdą szersze zastosowanie. Natomiast za 25 lat ok. 75% zakupów w krajach rozwiniętych odbywać się będzie online. Pozostałe 25% będzie także w dużym stopniu zdigitalizowane – powszechne staną się w pełni zautomatyzowane sklepy, w których nie potrzeba ludzkiej obsługi.

W obszarze „Data” inteligentne urządzenia i tzw. wearables za 5 lat będą automatycznie zamawiać dopasowane do indywidualnych potrzeb użytkowników produkty codziennego użytku, uważają eksperci Unity Group. Zmiany dotyczące personalizowania produktów z roku na rok będą się pogłębiać. W perspektywie najbliższych 15 lat sekwencjonowanie DNA będzie znacznie tańsze i powszechne np. dieta i suplementy będą konkretnie dostosowane do osoby. Reklamodawcy, instytucje czy sklepy wykorzystają indywidualne informacje np. o ubraniu, zachowaniu i inne metadane, aby dostosować wyświetlacze do konkretnych osób poruszających się w przestrzeni publicznej. Z kolei za 25 lat pracownicy będą zarządzani przez sztuczną inteligencję, która będzie pomagała: osiągnąć pełny potencjał, rozwijać się, a także będzie ich wspierała i rozwiązywała ich problemy – uważają eksperci.

Przeczytaj również
Plus uruchomił pierwszą w Polsce komercyjną sieć 5G, na początek w 7 dużych miastach
Unity Group przejęło spółkę Global4Net i przedstawiło prognozy dla branży e-commerce
Źródło: Unity Group

W sekcji „Web 3.0 and beyond” Unity Group przewiduje natomiast, że w ciągu 5 lat chmura zostanie uznana dominującym modelem architektury, a jej ewolucja będzie zmierzać w kierunku bycia częścią standardowej infrastruktury jak np. sieć elektryczna. Za 15 lat – Metaverse ma na stałe zagościć w mainstreamie (Web 4.0). Właśnie wtedy według ekspertów firmy rozpocznie się wyłanianie prawdziwego wirtualnego świata, a wcześni użytkownicy będą tam spędzać 80% swojego czasu. Za 25 lat możemy z kolei oczekiwać „nowego wymiaru” Internetu, w którym funkcjonować będą nie tylko ludzie żyjący na orbicie Ziemi, ale także autonomiczne maszyny, działające na niezamieszkałych planetach i innych ciałach kosmicznych.

Najbliższe lata spowodują znaczące zmiany także w społeczeństwie, a dotychczasowe rozumienie pracy ulegnie przekształceniu. Do 2027 roku tradycyjna hierarchia i zarządzanie tzw. top down zaczną być postrzegane coraz bardziej negatywnie. Firmy stawiające na wewnętrzną motywację, samodzielność, swobodę działania i inicjatywę u pracowników będą częściej odnosić sukces na rynku. Wzrastająca świadomość tej korelacji jeszcze bardziej przyspieszy wprowadzanie nowych modeli zarządzania. W perspektywie następnych 15 lat coraz więcej zawodów będzie mogło być wykonywanych przez maszyny. Wywoła to napięcia społeczne i polityczne, które będą łagodzone przez nowe prawodawstwo, chroniące pracowników przed zastąpieniem ich przez sztuczną inteligencję. Dopiero za 25 lat doczekamy się zmiany definicji i postrzegania pracy. Z jednej strony praca stanie się opcjonalna dla samego utrzymania (z powodu daleko postępującej automatyzacji i wprowadzenia dochodu gwarantowanego), a z drugiej strony mocno wzrośnie znaczenie pracy jako drogi do samorealizacji, sposobu na budowanie relacji międzyludzkich, rozwijania własnych pasji i kreatywności – podsumowują eksperci Unity Group.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.