Branża ITInfrastrukturaRynek

W Krakowie powstał dział wsparcia klientów Cisco ThousandEyes

W krakowskim oddziale Cisco powstał dział wsparcia klientów Cisco ThousandEyes z regionu Europy, Środkowego Wschodu, Afryki i Rosji. Krakowskie centrum kompetencyjne Cisco zatrudnia dziś ponad 2 tys. osób i jest obecnie piątym pod względem wielkości oddziałem Cisco na Świecie – i największym we wspomnianym regionie.

W Krakowie powstał dział wsparcia klientów Cisco ThousandEyes
Źródło: Cisco

Nowo utworzony dział wsparcia Cisco ThousandEyes zapewni wsparcie inżynieryjne dla użytkowników platformy zapewniającej m.in. monitoring i analizę ruchu sieciowego związanego z wykorzystaniem aplikacji webowych i środowisk cloud computing. Krakowski zespół będzie wspierał klientów Cisco z całego regionu. Przedstawiciele Cisco podkreślają, że możliwości platformy ThousandEyes wpisują się w dzisiejsze potrzeby biznesowe – zapewniają bowiem całościowy wgląd w działanie infrastruktury niezbędnej do efektywnego wykorzystania usług chmurowych czy realizacji projektów cyfrowej transformacji. Tym samym całościowe wykorzystanie oferty Cisco pozwalać ma m.in. na poprawę wydajności sieci i nowoczesnych aplikacji biznesowych, a także zapewnienie bezpieczeństwa środowisk IT w sposób dopasowany do aktualnych zagrożeń.

Co ważne, zdaniem ekspertów Cisco, zwiększone uzależnienie biznesu od usług dostarczanych za pośrednictwem Internetu i sieci zewnętrznych, spotęgowane przez pandemię COVID-19, znacznie zmniejsza zdolność firmowych zespołów IT do przewidywania, wizualizacji i kontrolowania operacji w sieci. Jednocześnie, rozwijane w niekontrolowany sposób środowiska aplikacyjne oparte na połączeniu zasobów lokalnych oraz tych, dostarczanych za pośrednictwem zróżnicowanych środowisk chmurowych, przekłada się na ograniczenie bieżącej kontroli nad infrastrukturą i zwiększenie czasochłonności rozwijania problemów, co – zdaniem przedstawicieli Cisco – może mieć ogromny wpływ na wrażenia klientów, reputację marki i przychody. „Ubiegły rok podkreślił krytyczne znaczenie infrastruktury cyfrowej. Organizacje przechodzą na nowy, cyfrowy model działania, aby jeszcze lepiej przygotować się na przyszłe wyzwania. Dla firm oznacza to konieczność położenia jeszcze większego nacisku na procesy transformacji cyfrowej – aby móc świadczyć swoje usługi w pierwszej kolejności w modelu cyfrowym. Cisco Kraków odgrywa kluczową rolę we wspieraniu naszych klientów w tym procesie” – mówi Przemysław Kania, dyrektor generalny Cisco w Polsce. Według niego rozwiązania Cisco adresują obszary o strategicznym znaczeniu dla powodzenia projektów cyfrowej transformacji biznesu. Dotyczy to w szczególności bezpiecznych, możliwych do łatwej i zautomatyzowanej rekonfiguracji, sieci firmowych; zapewnienia wsparcia dla kompleksowej obserwowalności infrastruktury sieciowej na potrzeby maksymalizacji efektywności działania aplikacji biznesowych; wsparcia dla nowoczesnych, hybrydowych modeli pracy, a także konieczności zapewnienia całościowego bezpieczeństwa środowisk IT na poziomie infrastruktury, danych oraz urządzeń końcowych. “Jesteśmy dumni z faktu, że Cisco nadal się rozwija w Krakowie i dodaje nowe strategiczne funkcje, tworząc wysokiej jakości miejsca pracy i przyczyniając się do rozwoju w Polsce gospodarki opartej na wiedzy” – dodaje Przemysław Kania.

Wedle zapowiedzi zatrudnienie w krakowskim zespole Cisco ThousandEyes znajdą m.in. inżynierowie i konsultanci, których zadaniem będzie koordynacja, doradztwo i zapewnienie wsparcia dla projektów wdrożenia rozwiązań ThousandEyes. “Mamy bardzo przemyślane podejście do naszej strategii rozwoju i gdy zatrudniamy pracowników w równym stopniu kierujemy się potrzebami naszych klientów, jak i jakością dostępnych talentów. W Cisco Kraków znaleźliśmy doskonałe miejsce dla naszej obecności w regionie EMEAR i pulę talentów, która obfituje w wiedzę techniczną oraz dzieli z nami poczucie zaangażowania w dokładność i szybkość pomocy naszym klientom” – zapewnia Mike Marken, szef globalnego wsparcia, Cisco ThousandEyes. Transakcję przejęcia firmy ThousandEyes przez koncern Cisco sfinalizowano rok temu.

Warto dodać, że w pierwszym kwartale br. w krakowskim oddziale Cisco powstało także centrum wsparcia dla użytkowników rozwiązań Cisco AppDynamics. “Rozwój oprogramowania, Customer Experience i cyberbezpieczeństwo to obszary priorytetowe dla Cisco, które również są strategiczne dla nas w Krakowie – naszym celem jest ewolucja wraz z transformacją firmy. W ostatnim czasie staliśmy się również lokalizacją dla akwizycji Cisco i mamy dziś przyjemność ogłosić dołączenie do rodziny Cisco Kraków zespołu inżynierów wspierających klientów Cisco ThousandEyes” – podkreśla Ramon Tancinco, Dyrektor Cisco Global Services Center w Krakowie. Według niego krakowskie biuro Cisco jest obecnie 5 pod względem wielkości oddziałem koncernu na świecie – i największym w regionie EMEAR (Europy, Środkowego Wschodu, Afryki i Rosji). W Krakowie zlokalizowany jest m.in. największy zespół Cisco Customer Experience w tym regionie.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *