AplikacjeBranża ITRynek

Warszawskie Metro ma nowy system ERP

Zakończyło się wdrożenie systemu Infor LN w spółce Metro Warszawskie. Rozwiązanie wspiera obszary, takie jak: finanse i księgowość, a także zarządzanie sprzedażą oraz gospodarką remontową i materiałową. Za uruchomienie systemu odpowiadał zespół firmy S&T. Wartość projektu sięgnęła 7 mln zł.

Warszawskie Metro ma nowy system ERP

Z oficjalnych informacji wynika, że za wdrożeniem nowego rozwiązania przemawiał m.in. dynamiczny rozwój skali działalności spółki Metro Warszawskie. Poszukiwano rozwiązania, które zapewni efektywne wsparcie dla coraz bardziej złożonych operacji przewozowych oraz tych, związanych z zarządzaniem infrastrukturą. Zatrudniająca ponad 2,6 tys. pracowników spółka odpowiada bowiem nie tylko za realizację przewozów pasażerskich, ale także za eksploatację i utrzymanie infrastruktury warszawskiego metra. Z warszawskiej kolei podziemnej korzysta każdego dnia nawet 750 tys. osób.

Wybór rozwiązania Infor LN był poprzedzony kompleksową analizą. Priorytetowo potraktowano m.in. wsparcie w obszarze bieżącej działalności oraz dostęp do funkcji zaawansowanej analizy danych. “Kluczowa dla realizacji projektu była migracja danych obejmująca przeniesienie ponad 95 tysięcy rekordów z dotychczas używanych aplikacji. Bez tego procesu i zaangażowania kluczowych użytkowników nie udałoby się uruchomić nowego rozwiązania” – wspomina Radosław Zacharewicz, Enterprise Solution Architect, w firmie S&T Polska. Oczekiwano też możliwości jak najszerszego wykorzystania standardowych, zaszytych w nowych rozwiązaniu funkcjonalności.

Rozwiązanie Infor LN w spółce Metro Warszawskie wdrożono w oparciu o środowisko chmury obliczeniowej, w modelu PaaS. Wraz ze środowiskiem Infor LN w spółce Metro Warszawskie uruchomiono też platform integracyjną InforOS, która zapewnia m.in. współprace z rozwiązaniami domenowymi oraz infrastrukturą Internetu Rzeczy. Nowy system zapewnił m.in. nowe możliwości optymalizacji kluczowych procesów, w tym działań związanych z serwisem, utrzymaniem ruchu, gospodarkę remontową, sprzedażą i zakupami, czy zarządzaniem magazynami. Z systemu Infor LN korzysta obecnie ponad 400 pracowników Metra Warszawskiego. “Mimo, że wszystkie prace uruchomieniowe prowadzone były w trakcie pandemii, to dzięki wykorzystaniu środowiska dostępnego w modelu PaaS większość z nich mogliśmy wykonać zdalnie, ograniczając do niezbędnego minimum fizyczne spotkania z klientem. Dostarczone przez S&T rozwiązanie spełnia wymagania biznesowe Metra bez konieczności modyfikowania standardowej wersji oprogramowania” – dodaje Radosław Zacharewicz.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *