Rynek

Webinary nadal bardzo popularne – 2 miliony uczestników ClickMeeting

Mijający rok to czas, w którym z konieczności zdecydowanie wzrosła popularność komunikacji online. Według danych polskiej platformy webinarowej ClickMeeting liczba spotkań organizowanych za jej pośrednictwem tylko w marcu zwiększyła się czterokrotnie w porównaniu do średniej z całego 2019 roku – liczba uczestników wyniosła ponad 1 milion. Z kolei w listopadzie platforma odnotowała już prawie 2 miliony użytkowników.

Webinary nadal bardzo popularne – 2 miliony uczestników ClickMeeting

A jak to wygląda w innych krajach Europy? We Francji liczba uczestników webinarów odbywających się na platformie ClickMeeting w listopadzie w porównaniu do marca br. – podobnie jak w Polsce – wzrosła o 200%. W Niemczech zaś przyrost wyniósł ponad 40%, we Włoszech 14%, w Wielkiej Brytanii%, a w Hiszpanii o 6%.

Rewolucja w edukacji

Za największą rewolucję 2020 roku zdecydowanie uznać można wprowadzenie nauki zdalnej w szkołach i na uczelniach. Jeszcze w styczniu hasła „nauka zdalna” i „nauka online” odnotowały zasięg wszystkich wzmianek na poziomie 15 mln internautów. W marcu liczba ta wzrosła o 1184%, co oznacza to, że zainteresowanie tematem zdalnej edukacji w sieci w tym czasie było największe w ciągu roku, wskazują przedstawiciele ClickMeeting. I choć tuż przed wakacjami liczba ta spadła o połowę to w listopadzie, w czasie ponownego zamknięcia szkół, zainteresowanie tematem wróciło do poziomu z marca.

W badaniu przeprowadzonym przez ClickMeeting w krótkim okresie powrotu do stacjonarnej edukacji, aż 86% respondentów stwierdziło, że szkoły nie są gotowe na ponowne przejście na naukę zdalną. Jednocześnie dla 44% ankietowanych model nauki hybrydowej, łączącej offline i online, najlepiej sprawdziłby się w obecnej sytuacji.

Przeczytaj również
Odpowiednia jakość obsługi online zwiększa lojalność klienta

„Prowadzenie wykładów i warsztatów przez Internet pozwala dotrzeć do znacznie większej liczby odbiorców niż spotkanie w tradycyjnej formie. Dlatego uczelnie wyższe i firmy szkoleniowe już na długo przed wybuchem pandemii zaczęły doceniać możliwości, jakie daje prowadzenie zajęć online. Zapewne również po zakończeniu pandemii utrzyma się tendencja do organizowania tego typu wydarzeń jeśli nie wyłącznie przez Internet, to przynajmniej w formie hybrydowej” – uważa Dominika Paciorkowska, dyrektor zarządzająca w ClickMeeting.

Webinary nadal bardzo popularne – 2 miliony uczestników ClickMeeting

 

Branża e-eventowa

Przed podobnym wyzwaniem jak szkoły stanęli też organizatorzy eventów, targów, festiwali czy konferencji, które do tej pory odbywały się stacjonarnie i gromadziły nawet kilkadziesiąt czy kilkaset tysięcy osób. By przetrwać, musieli błyskawicznie dostosować się do nowych, bardzo dla nich trudnych i nietypowych warunków. Platformy webinarowe odpowiedziały na ich potrzeby, wprowadzając nowe funkcje, m.in., zwiększając liczbę uczestników mogących brać udział w wydarzeniu. I tak, ClickMeeting umożliwia obecnie organizację spotkań na ponad 5 tys. osób, ale w planach jest dalsze zwiększanie tej liczby oraz stopniowe dodawani funkcji pozwalających na większą interaktywność uczestników wydarzeń masowych, zapewniają specjaliści firmy.

W marcu liczba wyszukiwań przez internautów sformułowań „eventy online” i „wydarzenia online” wzrosła o ponad 350% w stosunku do stycznia. Po złagodzeniu obostrzeń zainteresowanie tym tematem zaczęło jednak opadać – w maju liczba wyszukiwań była wyższa o  220%, a w listopadzie o 150% w stosunku do stycznia tego roku.

Praca zdalna mile widziana

Popularna była również fraza „praca online”, którą w marcu internauci wyszukiwali o ponad 450% częściej niż w styczniu 2020. W kolejnych miesiącach jednak zainteresowanie tym hasłem spadło, wracając do poziomu z początku tego roku.

Przeczytaj również
Gospodarczy Gabinet Cieni BCC: COVID-19 pokazał jak ważne jest kompleksowe wdrożenie cyfrowych technologii

Według badania Clickmeeting przeprowadzonego we wrześniu tego roku, 86% ankietowanych chce regulacji prawnej dla pracy zdalnej, a nawet 64% oczekuje od pracodawcy dofinansowania sprzętu. Natomiast w czasie kwarantanny społecznej, aż 88% osób zaczęło pracować poza biurem. Z kolei 48% osób deklaruje pracę z domu w pełnym, a 21% w częściowym wymiarze czasu. Ankietowani twierdzą, że lubią wykonywać obowiązki z domu (74%), a to rozwiązanie ma więcej zalet niż wad (53%).

Wymuszone przeniesienie większości komunikacji i aktywności do świata online spowodowało również wzrost świadomości użytkowników Internetu, którzy coraz większą wagę przywiązują do bezpieczeństwa swoich danych.

Webinary nadal bardzo popularne – 2 miliony uczestników ClickMeeting

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *