BranżaBiznesRynek

x-kom z nową aplikacją serwisową zbudowaną w ramach podejścia Low-Code

Firma x-kom wykorzystała platformę firmy Webcon na potrzeby zoptymalizowania kluczowych procesów biznesowych, w tym procesu obsługi reklamacji. Tylko w ciągu pierwszego miesiąca za pośrednictwem nowej aplikacji wspierającej obsługę zgłoszeń serwisowych obsłużono 30 tys. zgłoszeń.

x-kom z nową aplikacją serwisową zbudowaną w ramach podejścia Low-Code

Nową aplikację wspierającą obsługę zgłoszeń serwisowych uruchomiono w ramach strategii firmy x-kom. Zakłada ona m.in. ciągłą optymalizację, przyspieszenie kluczowych procesów, a także zwiększenie lojalności klientów oraz zapewnienie najwyższego poziomu obsługi. Zdecydowano o wykorzystaniu podejścia Low-Code na potrzeby zbudowania rozwiązania, które miało zautomatyzować i zapewnić błyskawiczną obsługę zgłoszeń klientów, a także umożliwić zwinny rozwój i doskonalenie narzędzi wspierających najważniejsze procesy biznesowe. “Wybraliśmy platformę WEBCON BPS ze względu na wygodę obsługi i możliwość szybkiego budowania aplikacji, które praktycznie cały czas optymalizujemy. Dodatkowo nie bez znaczenia była jakość wdrożenia oraz relatywnie niskie koszty. Pełna audytowalność oprogramowania powstałego na platformie low-code pozwoliła nam również błyskawicznie wyeliminować te elementy systemu, które spowalniały jego działanie. A to właśnie tak zbudowana hiperefektywność daje nam przewagę na rynku e-commerce” – Artur Opara, Product Owner w firmie x-kom.

W oparciu o platformę firmy WEBCON, w połowie 2022 roku uruchomiono rozwiązanie do kompleksowego zarządzania serwisem reklamacyjnym x-kom. W pracach nad nowym rozwiązaniem łącznie brało udział 650 osób, co pozwoliło na stworzenie rozwiązania dobrze dopasowanego do potrzeb firmy x-kom. Zbudowane rozwiązanie uwzględnia m.in. ponad 2 tys. reguł biznesowych. Posiada również funkcjonalność pozwalającą klientom na samodzielne zgłaszanie reklamacji. W realizację projektu zaangażowano także zespół firmy Nexpertis. “Wyzwaniem była skala wdrożenia. W niewiele ponad miesiąc od uruchomienia automatycznych zgłoszeń serwisowych mieliśmy już do czynienia z 30 tys. wniosków. Każde zgłoszenie składało się nawet z kilkuset kroków, które musiała obsłużyć aplikacja stworzona na platformie low-code” – dodaje Artur Opara.

Przeczytaj również
Praca hybrydowa wymusza poprawę jakości dostępu do Internetu

Obecnie, oprogramowanie zbudowane na bazie platformy WEBCON BPS jest wykorzystywane do obsługi ok. 130 procesów biznesowych. Wykorzystanie podejścia Low-Code wspiera natomiast ciągłe doskonalenie wykorzystywanych rozwiązań i umożliwia na zwinne tworzenie nowych narzędzi wspierających potrzeby użytkowników biznesowych.“Technologia Low-Code umożliwia szybkie tworzenie aplikacji zwiększających efektywność praktycznie każdego procesu w firmie. Przygotowane aplikacje będą idealnie skrojone do potrzeb organizacji – jednocześnie dając możliwość błyskawicznego dostosowania procesu do zmieniającej się rzeczywistości. Automatyzacja obsługi procesów zgłoszeń gwarancyjnych w x-kom jest tego najlepszym przykładem” – podkreśla Filip Sadzik, Partner Channel Manager w firmie WEBCON.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *