Branża ITBiznesRynek

x-kom z nową aplikacją serwisową zbudowaną w ramach podejścia Low-Code

Firma x-kom wykorzystała platformę firmy Webcon na potrzeby zoptymalizowania kluczowych procesów biznesowych, w tym procesu obsługi reklamacji. Tylko w ciągu pierwszego miesiąca za pośrednictwem nowej aplikacji wspierającej obsługę zgłoszeń serwisowych obsłużono 30 tys. zgłoszeń.

x-kom z nową aplikacją serwisową zbudowaną w ramach podejścia Low-Code

Nową aplikację wspierającą obsługę zgłoszeń serwisowych uruchomiono w ramach strategii firmy x-kom. Zakłada ona m.in. ciągłą optymalizację, przyspieszenie kluczowych procesów, a także zwiększenie lojalności klientów oraz zapewnienie najwyższego poziomu obsługi. Zdecydowano o wykorzystaniu podejścia Low-Code na potrzeby zbudowania rozwiązania, które miało zautomatyzować i zapewnić błyskawiczną obsługę zgłoszeń klientów, a także umożliwić zwinny rozwój i doskonalenie narzędzi wspierających najważniejsze procesy biznesowe. “Wybraliśmy platformę WEBCON BPS ze względu na wygodę obsługi i możliwość szybkiego budowania aplikacji, które praktycznie cały czas optymalizujemy. Dodatkowo nie bez znaczenia była jakość wdrożenia oraz relatywnie niskie koszty. Pełna audytowalność oprogramowania powstałego na platformie low-code pozwoliła nam również błyskawicznie wyeliminować te elementy systemu, które spowalniały jego działanie. A to właśnie tak zbudowana hiperefektywność daje nam przewagę na rynku e-commerce” – Artur Opara, Product Owner w firmie x-kom.

W oparciu o platformę firmy WEBCON, w połowie 2022 roku uruchomiono rozwiązanie do kompleksowego zarządzania serwisem reklamacyjnym x-kom. W pracach nad nowym rozwiązaniem łącznie brało udział 650 osób, co pozwoliło na stworzenie rozwiązania dobrze dopasowanego do potrzeb firmy x-kom. Zbudowane rozwiązanie uwzględnia m.in. ponad 2 tys. reguł biznesowych. Posiada również funkcjonalność pozwalającą klientom na samodzielne zgłaszanie reklamacji. W realizację projektu zaangażowano także zespół firmy Nexpertis. “Wyzwaniem była skala wdrożenia. W niewiele ponad miesiąc od uruchomienia automatycznych zgłoszeń serwisowych mieliśmy już do czynienia z 30 tys. wniosków. Każde zgłoszenie składało się nawet z kilkuset kroków, które musiała obsłużyć aplikacja stworzona na platformie low-code” – dodaje Artur Opara.

Obecnie, oprogramowanie zbudowane na bazie platformy WEBCON BPS jest wykorzystywane do obsługi ok. 130 procesów biznesowych. Wykorzystanie podejścia Low-Code wspiera natomiast ciągłe doskonalenie wykorzystywanych rozwiązań i umożliwia na zwinne tworzenie nowych narzędzi wspierających potrzeby użytkowników biznesowych.“Technologia Low-Code umożliwia szybkie tworzenie aplikacji zwiększających efektywność praktycznie każdego procesu w firmie. Przygotowane aplikacje będą idealnie skrojone do potrzeb organizacji – jednocześnie dając możliwość błyskawicznego dostosowania procesu do zmieniającej się rzeczywistości. Automatyzacja obsługi procesów zgłoszeń gwarancyjnych w x-kom jest tego najlepszym przykładem” – podkreśla Filip Sadzik, Partner Channel Manager w firmie WEBCON.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *