Rynek

8 firm i instytucji z nagrodami Digital Excellence of the Year 2021

Zwycięzcami konkursu Digital Excellence Awards 2021 na najlepsze projekty transformacji cyfrowej w kategorii Digital Strategic Perspective zostały CCC i Krajowa Izba Rozliczeniowa; Digital Customer Experience: Centrum e-Zdrowia; Digital Capabilities: Polpharma; Transformational Capabilities: KROSS; Operational Efficiency: ING Tech Poland; Environmental & Social Impact: MPWiK we Wrocławiu, a nagrodę społeczności CIONET: Żabka Polska.

8 firm i instytucji z nagrodami Digital Excellence of the Year 2021

Konkurs Digital Excellence Awards organizowany jest od 2016 r. Jury tegorocznej, piątej edycji wydarzenia wybierało tytuły liderów transformacji i przyznawało wyróżnienia za najlepsze projekty cyfrowe w sześciu kategoriach konkursowych. Osobną nagrodę przyznali przedstawiciele społeczności CIONET w głosowaniu online.

CCC i KIR zwycięzcami w kategorii Digital Strategic Perspective

Grupa CCC zgłosiła do konkursu program transformacji cyfrowej, który objął najważniejsze obszary przedsiębiorstwa. Efekt to wzrost przychodów grupy kapitałowej o 40% w ciągu roku. Uznanie jurorów wzbudził „odważny i skuteczny sposób wdrożenia strategii cyfryzacji, która wyznaczyła kierunek rozwoju firmy i wprowadziła nowe rozwiązania podnoszące satysfakcję klientów”.

KIR zgłosił do konkursu rozwijane przez siebie rozwiązania dla cyfrowej gospodarki – Trwały nośnik 2.0 (rozwiązanie, które ułatwia dostęp do dokumentów elektronicznych wystawianych przez dowolną organizację), mojeID (narzędzie do potwierdzania tożsamości online) i mSzafir (kwalifikowany podpis elektroniczny w wersji mobilnej). Nagrodę przyznano „za konsekwencję w realizacji strategii, dzięki której powstają innowacyjne rozwiązania wspierające cyfryzację gospodarki i społeczeństwa” – podsumowała uzasadnienie werdyktu Magda Dziewguć, Country Manager Google Cloud Polska.

Centrum E-Zdrowia zwycięzcą w kategorii Digital Customer Experience

Autorem najlepszego projektu mającego na celu dostarczenie kompleksowego i innowacyjnego doświadczenia klientów zostało Centrum E-Zdrowia. Jurorzy nagrodzili opracowany przez firmę e-Rejestracja, służący do zapisów na szczepienia przeciw COVID-19. Prace nad wdrożeniem tego systemu rozpoczęły się w połowie grudnia 2020 r., a jego produkcyjne uruchomienie nastąpiło już po 30 dniach. To „kolosalna zmiana w ekosystemie administracji zdrowotnej, dzięki której powstał jeden z najlepszych w Europie systemów do obsługi szczepień przeciw Covid-19. Na uwagę zasługuje skala dokonanej transformacji, jej tempo i wpływ na życie obywateli” – podkreślił Dariusz Piotrowski, dyrektor generalny Dell Technologies Polska oraz członek Jury.

Polpharma zwycięzcą w kategorii Digital Capabilities

Nagroda Digital Excellence 2021 za najlepszy projekt transformacyjny bezpośrednio wspierający strategię i model biznesowy w zakresie budowania cyfrowych kompetencji i zasobów technologicznych trafiła do Polpharmy. Firma farmaceutyczna zgłosiła do konkursu projekt Polpharma Digital Community. To tworzona od 2018 r. społeczność pasjonatów cyfryzacji – miejsce, w którym pracownicy mogą w otwarty, kreatywny sposób rozmawiać o innowacyjnych pomysłach, szukać inspiracji, uczyć się współpracy i ko-kreacji oraz rozwijać cyfrowe kompetencje. W ocenie jury był to „bezprecedensowy program wymiany wiedzy i rozwoju nowych umiejętności” – mówili Magdalena Kasiewicz i Paweł Jakubik z zarządu Microsoft Polska przy wręczaniu nagrody. Jurorzy przyznali nagrodę „za zmianę kultury organizacyjnej na taką, która stawia człowieka w centrum procesów cyfryzacji biznesu.”

Kross zwycięzcą w kategorii Transformational Capabilities

W tej kategorii o nagrodę rywalizowały projekty transformacyjne, oparte na budowaniu kultury organizacyjnej i nowoczesnym przywództwie w procesach zmian, generujące rewolucyjne innowacje w organizacji. Wyróżnienie przyznano firmie Kross „za przeprowadzenie zwinnej transformacji w odpowiedzi na zmiany rynkowe spowodowane pandemią. Efektem jest innowacyjne rozwiązanie łączące tradycyjne i cyfrowe kanały sprzedaży” – podkreślił Krzysztof Dąbrowski, wiceprezes zarządu ds. operacji i IT w mBanku wręczając statuetkę. Kross od 2018 r. prowadzi program transformacji cyfrowej ukierunkowany na rozwój w obszarze digital i zwiększenie udziału kanału e-commerce w sprzedaży. Celem projektu było stworzenie procesu oraz systemu bezpośredniej sprzedaży produktów Kross. W rezultacie kanał online stanowi obecnie trzecią siłę sprzedażową.

ING Tech Poland zwycięzcą w kategorii Operational Efficiency

Laureatem Digital Excellence Awards 2021 w kategorii Operational Efficiency (projekty oparte na scyfryzowanych systemach zarządzania dla poprawy efektywności operacyjnej organizacji) zostało ING Tech Poland. Jury nagrodziło wdrożony przez ING Tech Poland program digitalizacji obiegu dokumentów pracowniczych, którego efektem było ograniczenie dokumentacji papierowej w obszarze HR do niezbędnego minimum, usprawnienie i przyśpieszenie obiegu dokumentacji kadrowej oraz poprawa Employee Experience. Była to „kompleksowa transformacja procesów HR-owych w odpowiedzi na największe współcześnie wyzwanie stojące przed firmami technologicznymi – pozyskanie i utrzymanie pracowników” – podsumował Przemysław Kania, Dyrektor Zarządzający Cisco Polska przekazując statuetkę zespołowi ING Tech.

MPWiK we Wrocławiu zwycięzcą w kategorii Environmental & Social Impact

To nowa kategoria, wprowadzona w tegorocznej edycji Digital Excellence Awards. Wyróżnia projekty mające na celu realizację strategii zrównoważonego rozwoju i ochronę środowiska. Pierwszym zwycięzcą zostało Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji S.A. we Wrocławiu – „za innowacyjne wykorzystanie i popularyzację rozwiązań technologicznych umożliwiających oszczędność zużycia wody, które mają wymierny wpływ na środowisko” – podsumował uzasadnienie wyboru Jurorów Maciej Kawecki, Prorektor Wyższej Szkoły Bankowej w Warszawie. MPWiK we Wrocławiu realizuje program obniżania strat wody w miejskiej sieci wodociągowej – aż do całkowitego ich wyeliminowania do 2040 r. Ilość wody zaoszczędzonej w wyniku wdrożenia programu wyniosła dotychczas 1,7 mln metrów sześciennych.

Nagroda społeczności Digital Excellence Awards 2021 dla Żabka Polska

Co roku nagrodę specjalną Digital Excellence przyznaje społeczność CIONET Polska – zwycięzca wyłaniany jest w drodze głosowania online. W tegorocznej edycji najwięcej głosów uzyskał projekt Żappka Store, zgłoszony przez firmę Żabka Polska. Wyróżnienie wręczył Adam Marciniak, Wiceprezes Zarządu ds. Technologii i Digitalizacji Grupy CCC oraz Przewodniczący Advisory Board CIONET Polska.

Łącząc offline z online Żappka Store buduje nowe zakupowe doświadczenia klientów

Żappka Store to sklep autonomiczny, w którym sprzedaż jest prowadzona bezobsługowo – klient wchodzi do sklepu, wybiera produkty i… wychodzi. Płatność pobierana jest w usłudze Żappka Pay lub przez kartę płatniczą połączonej z aplikacją mobilną, a wartość koszyka ustalana jest automatycznie na podstawie danych z systemu kamer. Obecnie w Polsce działają 4 takie sklepy, a Żabka do końca roku planuje otwarcie kolejnych 30. Jury uznało projekt „za najbardziej innowacyjny w tej edycji Digital Excellence Awards, który zwiastuje nadchodzące zmiany w biznesie detalicznym.”

Nagrody Digital Excellence Awards przyznaje jury, złożone z ekspertów ze świata technologii, biznesu i nauki oraz przedstawicieli organizatora. Partnerami konkursu były w tym roku firmy Cisco, Dell Technologies, Deloitte, Google Cloud Poland, Microsoft i Samsung.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *