Skuteczna komunikacja z klientami, partnerami handlowymi wymaga dziś wykorzystania szeregu innych kanałów. Równie ważna jest także możliwość zapewnienia spójnego poziomu obsługi w kontaktach realizowanych za pomocą różnych mediów oraz dynamicznego przełączania się między nimi. W takie potrzeby świetnie wpisuje się najnowsze rozwiązanie firmy innovaphone.
Nowoczesne podejście do zintegrowanej komunikacji zakłada przede wszystkim odpowiedź na konieczność zapewnienia łatwej i szybkiej możliwości wymiany informacji pomiędzy pracownikami oraz całymi zespołami w sposób kontekstowo dopasowany do bieżących potrzeb oraz możliwości. Dotyczy to zarówno swobody w zakresie wyboru urządzenia, za pośrednictwem którego użytkownicy mogą wykonać połączenie lub wziąć udział w telekonferencji, ale też – funkcjonalności dostępnych z poziomu urządzenia mobilnego – smartfona lub tabletu. Jednocześnie, nowoczesna komunikacja wymaga możliwości dynamicznego sięgania po dowolne zasoby komunikacyjne, udostępniania ich użytkownikom oraz osobom spoza organizacji, a także – łatwego zarządzania oraz dopasowywania środowiska pracy do indywidualnych preferencji.
Komunikacja biznesowa na miarę cyfrowego świata
Rozwijana przez firmę innovaphone platforma komunikacyjna stanowi rozwinięcie telefonii VoIP m.in. o obsługę cyfrowych kanałów kontaktu i integrację z urządzeniami biurowymi oraz mobilnymi. W efekcie, w sposób naturalny dostępna jest możliwość korzystania z firmowej telefonii z dowolnego zintegrowanego urządzenia, a także przełączania się między urządzeniami w sposób niewidoczny dla rozmówców. Co ważne, wbudowane w platformę innovaphone rozwiązania komunikacyjne wspierają wszystkie popularne mechanizmy komunikacji, w tym czat tekstowy z funkcją informowania o obecności konkretnych użytkowników, możliwość współdzielenia ekranu oraz aplikacji, wideopołączenia, a także – obsługę dedykowanych aplikacji komunikacyjnych myApps.
Oferowana przez innovaphone platforma to rozwiązanie nowoczesne i kompletne. Jednocześnie, rozwiązania innovaphone dają możliwość zbudowania zwinnego, a zarazem kompaktowego środowiska nowoczesnej komunikacji w biurze, w oddziałach firmy oraz na potrzeby kontaktów z klientami i partnerami biznesowymi. Rozwiązania innovaphone mogą bowiem wspierać zarówno efektywną wymianę informacji oraz wiedzy w ramach organizacji, jak również – skuteczną komunikację z klientami oraz partnerami biznesowymi spoza firmy. To ważne, ponieważ dostosowanie kanałów komunikacji do potrzeb i oczekiwań klientów i kontrahentów jest jednym z wymiarów cyfrowej transformacji biznesu.
Podejście firmy innovaphone wyróżnia rozbudowana funkcjonalność w obszarze nowoczesnej, zintegrowanej komunikacji biznesowej, a zarazem – elastyczność i swoboda użycia poszczególnych narzędzi. Obecna na polskim rynku od 2009 roku firma znana jest z innowacyjnych rozwiązań zintegrowanej komunikacji, których możliwości wykraczają ponad standardową funkcjonalność tradycyjnych platform komunikacyjnych. Nie inaczej jest w przypadku najnowszej odsłony oprogramowania innovaphone.
Elastyczne i kompaktowe narzędzie pracy
Kompaktowa budowa platformy komunikacyjnej innovaphone oznacza możliwość istotnego uproszczenia prac wdrożeniowych. Przykładowo, rozwiązanie innovaphone Video daje możliwość zbudowania efektywnej kosztowo, a zarazem bardzo użytecznej platformy komunikacji wideo niemal ad hoc, w miarę potrzeb. Dodatkowo jest to rozwiązanie charakteryzujące się niskimi kosztami wdrożenia i brakiem czasochłonnej konfiguracji. Klienci firmy innovaphone doceniają także łatwość integracji posiadanej infrastruktury z platformą innovaphone PBX. Jednocześnie, rozwiązania innovaphone charakteryzuje wysoki poziom bezpieczeństwa. Mogą być one również z łatwością dostosowane do firmowych reguł działania w tym obszarze.
Ponadto, systemy oferowane przesz innovaphone mogą być w łatwy sposób zintegrowane z popularnymi aplikacjami biznesowymi, w tym z oprogramowaniem Microsoft Outlook oraz usługami Office 365. Dzięki temu, bezpośrednio w kalendarzu widoczne będą informacje na temat planowanych telekonferencji lub połączeń, a także – aktualizowane na bieżąco dane dotyczące dostępności innych użytkowników.
Rozwiązania innovaphone cechuje również wysoka skalowalność i elastyczność w zakresie możliwości wyboru formy wdrożenia i wykorzystania. Wszystkie elementy platformy komunikacyjnej innovaphone mogą być bowiem wdrożone w ramach tradycyjnego modelu on-premise, w środowisku firmowej chmury obliczeniowej, ale także – wynajmowane w formie usługi za pośrednictwem infrastruktury innovaphone. Istnieje również możliwość zbudowania środowiska hybrydowego, łączącego instalację lokalną z platformą działającą w modelu chmurowym. Co ważne, niezależnie od wybranego modelu wdrożenia, ale w zależności od uprawnień, wszyscy użytkownicy mogą mieć dostęp do identycznych funkcjonalności.
Poza granicami telefonii VoIP
Dzięki zmianom wprowadzonym w najnowszej generacji rozwiązań innovaphone, pomimo rozbudowanej funkcjonalności, cała platforma komunikacyjna – także w warstwie PBX – zyskała na szybkości działania, ale też łatwości użycia, wdrożenia i konfiguracji.
Jednocześnie, pełnię możliwości rozwija ona w powiązaniu z aplikacjami dostępnymi w ramach platformy myApps. Platforma ta pełni bowiem rolę środowiska pozwalającego użytkownikom platformy innovaphone na łatwe pobieranie oraz instalowanie nowych aplikacji mobilnych uzupełniających istniejące możliwości środowiska komunikacyjnego, bądź ułatwiających ich wykorzystanie w różnych scenariuszach biznesowych. Samo zaś oprogramowanie klienckie innovaphone Communications Client myApps łączy wszystkie zainstalowane funkcjonalności środowiska zintegrowanej komunikacji oraz telefonii IP, a za sprawą integracji z innymi aplikacjami biznesowymi świetnie sprawdza się w roli centralnego, a zarazem indywidualnego środowiska pracy dla każdego użytkownika.
Oprogramowanie myApps pozwala na wykorzystanie – i dowolne skonfigurowanie – możliwości platformy komunikacyjnej innovaphone na urządzeniach mobilnych, z których korzystają użytkownicy. Jednolity interfejs dostosowany do specyfiki smartfonów i tabletów ułatwia sprawne korzystanie ze wszystkich funkcji środowiska innovaphone – od telefonowania, komunikacji tekstowej i wideo, po obsługę faksu, poczty głosowej czy udostępniania dokumentów. W obszarze telefonii VoIP wspierane są m.in. rozbudowane mechanizmy przekazywania połączeń. Możliwości platformy komunikacyjnej innovaphone uzupełniają też dedykowane urządzenia biurowe. Realne znaczenie biznesowe może mieć również zintegrowana i bardzo prosta dla użytkowników obsługa faksu. W przypadku platformy innovaphone faksy można w bezpieczny sposób przesyłać bez konieczności korzystania z dodatkowego serwera – za pośrednictwem własnego komputera czy telefonu komórkowego – także w podróży.
Nowe możliwości biznesowe
Realia dzisiejszego biznesu coraz częściej oznaczają dla poszczególnych użytkowników konieczność aktywnego udziału w zróżnicowanych projektach, realizowanych przez odrębne, dynamiczne zespoły. Dodatkowo, rosnąca mobilność pracowników oraz fakt, że życie zawodowe coraz częściej przenika się z życiem prywatnym powodują, że ogromnym ułatwieniem staje się możliwość efektywnego, zdalnego udziału w spotkaniach i połączeniach konferencyjnych. W przypadku platformy innovaphone, liczba użytkowników uczestniczących z połączeniach konferencyjnych jest praktycznie nieograniczona, zaś wspierana natywnie funkcja identyfikacji głosu sprawia, że na ekranie urządzenia zawsze widoczny jest obraz wideo z urządzenia osoby, która w danej chwili zabiera głos. Sprawia to, że platforma innovaphone staje się skutecznym, efektywnym kosztowo rozwiązaniem zastępującym dedykowane środowiska wideokonferencyjne – przy zachowaniu zgodności z wymaganiami korporacyjnymi m.in. w zakresie bezpieczeństwa dostępu i przetwarzania danych. Rozwiązanie to świetnie sprawdza się też na potrzeby bieżących kontaktów z klientami. Co więcej, funkcjonalność współdzielenia aplikacji pozwala na łatwe udostępnianie innym użytkownikom platformy myApps widoku ekranu lub poszczególnych aplikacji. W podobny sposób innemu użytkownikowi połączenia konferencyjnego można przekazać także kontrolę nad aktywną aplikacją.
Warto dodać, że za sprawą obsługi funkcji WebRTC w połączeniach konferencyjnych, bezpośrednio z poziomu przeglądarki internetowej mogą brać udział także osoby spoza organizacji. Dodatkowo, wykorzystanie funkcji WebRTC pozwala znacząco ograniczyć bariery w nawiązywaniu relacji z nowymi klientami – mogą oni łatwo skontaktować się z osobą kontaktową za pośrednictwem telefonii audio lub wideo, z dowolnego urządzenia – poprzez przeglądarkę internetową. W tym modelu dostępna jest także funkcja współdzielenia aplikacji, co znajduje zastosowanie m.in. w procesach związanych z obsługą klienta lub zdalnym rozwiązywaniem problemów.